gerrianne.reismee.nl

De 3e week

Inmiddels ben ik bijna 3 weken in Weybridge en voor mijn gevoel ben ik nu wel redelijk gesetteld. Het is alsof ik hier al veel langer ben. Iedere keer als ik een rode dubbeldekker langs zie rijden denk ik: 'Het is echt, ik ben echt in Engeland!' Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin en had niet van een beter gastgezin kunnen dromen. Tijd om mijn week te beschrijven :)

Zondag 15 januari
Ik word wakker van een hostson die beneden 'All I want for Christmas is you, baby' zingt, grappig! Vandaag zou ik met wat andere au pairs naar Stonehenge gaan, maar doordat het zelfs voor Engelse begrippen behoorlijk regent, besluiten we om ons tripje uit te stellen. Ik doe dus niet zo gek veel, al glip ik wel gauw even het huis uit zodra het droog is. Ik ga naar de Starbucks - waar ze overigens niet eens mijn naam opschrijven, nou ja zeg - en als ik terugloop word ik door een langsrijdende auto natgespetterd á la Bridget Jones en ik moet mijn lach inhouden.

Maandag 16 januari
Ik rijd vandaag met mijn hostmum naast me mijn hostson naar school en op de terugweg komen we in een file terecht, waardoor we 40 minuten doen over een stuk dat normaal gesproken 10 minuten duurt. Ach ja :) Als ik het avondeten aan het voorbereiden ben, wordt er een pakket bezorgd. Over ongeveer een maand is mijn hostson jarig en zijn feestje heeft als thema de Olympische Spelen. Hij wil dat Usain Bolt komt, maar omdat dat niet helemáál haalbaar is, heeft mijn hostmum een levensgroot bord gekocht met een foto van hem erop, waar de kinderen hun hoofd doorheen kunnen steken. Ze heeft er per ongeluk 2 gekregen en dus worden mijn kookkunsten aanschouwd door 2 Usain Bolts in de keuken, haha. 's Middags haal ik in mijn eentje mijn hostson op van school en dat gaat goed!

Dinsdag 17 januari
Deze ochtend ben ik de chauffeur van de familie, dus ik zet mijn hostdad af op het station en rijd daarna door naar school. Daar blijf ik, want ik help in nursery tot 12.00 uur. 3- en 4-jarigen in schooluniform zijn echt zo schattig! Het is ontzettend leuk en de ochtend vliegt voorbij. Na schooltijd heeft mijn hostson een speelafspraakje met een vriendje en als ze thuiskomen stelt hij ons keurig aan elkaar voor: 'Hi Gerrianne, please come and meet my friend from school.' Op dat soort momenten smelt ik een beetje :) 's Avonds ga ik met Nadja en Annika (2 Duitse au pairs) naar The Slug and Lettuce in Weybridge en het is erg gezellig.

Woensdag 18 januari
Mijn hostson heeft vannacht lopen spoken omdat hij erg verkouden is en dus slaapt de familie wat langer door. Uiteindelijk moeten we ons dus een beetje haasten, maar iedereen is op tijd op het station en op school, pfieuw! 's Middags help ik weer in nursery en als ik naar binnen loop, komt 1 van de kinderen al op me afgerend. 'I just want to cuddle,' zegt hij. Héél schattig, maar ook een beetje ongemakkelijk; hoediep ik ook graaf in mijn geheugen, ik heb geen flauw idee hoe hij ook alweer heet. Ik aai hem dus maar een beetje over zijn hoofd terwijl hij mijn been knuffelt en daarna rent hij gauw het schoolplein weer op om verder te spelen. Nogmaals pfieuw! (Ik weet inmiddels weer hoe hij heet hoor :P) Na schooltijd rijden mijn hostson en ik weer naar huis en omdat hij niet fit is, slaat hij de zwemles over. Thuis maak ik mayonaise (ja ja, ik word nog eens een echte kok) en 's avonds ga ik naar The Elmbridge Arms voor de pubquiz van de talenschool waar ik me heb ingeschreven. Opnieuw erg gezellig en mijn groep wordt 2e.

Donderdag 19 januari
Vandaag heb ik mijn allereerste Engelse privéles en het is een goed begin. Ik wil kijken of ik in mei het examen kan doen voor Cambridge C2 en dat betekent dat we hard aan de bak moeten. Maar dat vind ik niet erg! Na de les ga ik met Roos (Nederlandse au pair) lunchen bij Nikki's. We nemen allebei een Oreo-milkshake bij ons eten en hoewel hij minder geslaagd is dan gedacht, heb ik hem toch in no time op. 's Middags haal ik in mijn eentje mijn hostson op, want mijn hostmum werkt tot en met de avond in Londen. We eten samen enik help hem met het douchen. In de badkamer ziet hij dat 1 van mijn sloffen een beetje kapot is en ik zeg dat het jammer is, omdat ik ze pas net heb. Hij zegt: 'I actually quite like them', wat lief! Als mijn hostdad thuiskomt, ben ik vrij.

Vrijdag 20 januari
Mijn hostmum's broer uit Australië komt vanavond eten en dus zijn mijn werkuren een beetje anders. Als we mijn hostson hebben weggebracht, stofzuig ik en daarna heb ik vrije tijd tot 14.00 uur. Het is vrijdag en dat betekent dat ik weer met een hele hoop au pairs heb afgesproken in de Starbucks. Daarna gaan we weer lunchen bij Morrisons (voor 2,30 heb ik thee en een grote patat met mayonaise, niet duur!). Als ik thuiskom is mijn hostmum nog steeds aan het koken (al vanaf 09.00 uur), maar ik kan al wel een begin maken met mijn huishoudelijke taken. Mijn hostmum en ik kletsen ondertussen wat en tussendoor haal ik ook mijn hostson op. Hij is vandaag met school naar het theater geweest, maar hij vond er niks aan, haha. Ik werk door tot in de avond en dan pas ik op terwijl mijn hostmum en hostdad met haar broer en schoonzus eten.

Zaterdag 21 januari
Ik ga met Roos en Joeske (2 Nederlandse au pairs) naar Croydon. Eerst zitten we gezellig bij Caffè Nero, daarna gaan wede winkelstraat inen vervolgens gaan we naar de bioscoop om La La Land te zien. Joeske koopt daar de grootste beker cola en de grootste bak popcorn die ik ooit heb gezien! Voordat de film begintis er superveel reclame, veel meer dan in Nederland. Maar het is het waard, want de film is echt leuk! We eten bij de Mac en daarna gaan we terug naar huis.

Zondag 22 januari
Het plan was om vandaag naar Londen te gaan, maar door werkzaamheden zou je flink moeten omreizen, dus dat gaat niet door. In plaats daarvan gaan Roos en ik naar Woking, al blijkt op het station (nadat we onze kaartjes hebben gekocht) dat er geen enkele trein rijdt vanaf Weybridge en dus moeten we alsnog met de bus. Naar Woking valt het gelukkig wel mee :) We eten en drinken wat, kijken rond in een boekenwinkel (altijd gevaarlijk met mij), drinken nog weer wat en kletsen ondertussen een heleboel. Verder is er ook eigenlijk niets te doen in Woking, maar we hebben er een gezellige dag van gemaakt!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Maaike

Weer een super week zo te lezen! Leuk leuk leuk!!!

Jose Menzo

Ook deze week weer van alles meegemaakt en gedaan.
Ik ben blij dat je daar al echt thuis gaat voelen binnen de familie. Kijk uit naar je volgende blog. Xxxx

Fallon

Wauw wat maak je een hoop leuke en spontane dingen mee! Fijn dat je je zo thuisvoelt al!!

Heel veel plezier nog meis xx

Rob

Leuk om weer wat te lezen!

Gert

Leuk dat je zoveel nieuwe contacten krijgt. Je zit er lekker tussen en beleeft een heleboel. Succes met je Engelse les. Lees je volgende blog graag weer. Xxx

Anny

Je maakt echt veel mee maar wel heel leuk dat je je zo thuis voelt bij deze fam.
Lees graag het vervolg.
Groetjes van ons.

Jeannette

Superleuk om te lezen wat je weer allemaal gedaan hebt. Wàt ken je al veel mensen dáár! Fijne dat je je al zo thuisvoelt :).
Veel plezier en graag tot de volgende blog xxx

Martijn

Leuk dat het je zo goed bevalt ger. Blijf je verhalen volgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active