gerrianne.reismee.nl

Een drukke week

Deze week heb ik veel gewerkt: 41 au pair uren, 2,5 uur in nursery en ik heb bijna 12 uur opgepast. Ik ging dus met een lekker voldaan gevoel het weekend in!

Maandag 13 maart 2017
's Ochtends breng ik mijn hostson naar school, ik maak schoon, doe de was, kook voor 's avonds en ga sporten. Dan laat mijn hostmum weten dat ze vergeten is iets in de schooltas van mijn hostson te stoppen wat wel echt vandaag moet worden ingeleverd, dus tussen de middag rijd ik naar school om dat af te leveren en ik haal meteen kaartjes voor de dansshow van mijn hostson. Thuis vouw ik wasgoed en ik lees even en dan is het alweer tijd om voor de derde keer deze dag naar school te rijden en mijn hostson op te halen. Zijn juf vertelt me dat ze het 's ochtends over tulpen hebben gehad en dat die uit Nederland komen. Mijn hostson schreeuwde blijkbaar keihard door de klas: "That's where Gerrianne's from!" ;) Ik klets met Nadja en Lucy terwijl hij nog even speelt en dan gaan we naar huis om te eten, huiswerk te maken, te spelen, te douchen en weer te spelen totdat mijn hostmum thuiskomt en het overneemt.

Dinsdag 14 maart 2017
Nursery gaat vandaag een dagje weg, dus hoef ik daar niet heen. Omdat de schoonmaaksters 's ochtends in huis komen, ontvlucht ik het huis en ga ik naar het postkantoor en de bibliotheek. Ik sport, strijk een berg wasgoed, bereid het avondeten voor en pak mijn hostsons tassen in voor morgen. Als ik hem heb opgehaald eten we, maken we huiswerk, doucht hij en voetballen we opnieuw tot mijn hostmum terugkomt van haar werk. Ik ruim nog wat afwas op en snijd me nog even lekker aan een mes, muts!

Woensdag 15 maart 2017
Terwijl mijn hostmum mijn hostson naar school brengt, breng ik mijn hostdad naar het station. Thuis maak ik schoon en omdat het superlekker weer is, wandel ik richting het park. 's Middags in nursery spelen we buiten; een jas is niet eens nodig! Na schooltijd gaan mijn hostson en ik zo snel als het kan naar de tennisclub voor zijn zwemles, maar door het verkeer zijn we aan de late kant - al zijn we alsnog de eersten in het zwembad :P Na de zwemles eten we samen thuis en terwijl mijn hostmum helpt met zijn huiswerk, houd ik me bezig met het wasgoed, de vuilnisbakken, de vaatwasser en school-, zwem- en gymtassen. Daarna pas ik op en draai ik nog een was, ach ja :)

Donderdag 16 maart 2017
Op school kom ik de Nederlandse vader van een klasgenoot van mijn hostson tegen en mijn hostson kijkt zijn ogen uit als we praten. Toevallig hebben we in de auto samen tot 10 geteld in het Nederlands en dat ging best goed! Thuis maak ik schoon en pak ik boodschappen uit. Op verzoek van mijn hostmum rijd ik naar Bockett's Farm, een plek waar ik in de vakantie heenga met mijn hostson en ze wil graag dat ik de route alvast ken. Van tevoren kijk ik op Google Maps en zie ik waar ik ongeveer langskom. Niks spannends aan! Alhoewel... Als ik in de auto het adres heb ingevoerd in de navigatie en onderweg ben, blijkt dat Google Maps me een andere route had laten zien en ineens bevind ik me op de snelweg. Even slikken en dan: gassss! Goed, ik vind het in 1 keer, dus verder gelukkig geen problemen :) 's Middags loop ik naar de supermarkt, want mijn hostmum was wat dingen vergeten te bestellen en onderweg kom ik Roos tegen. Ik post een kaart en bereid het avondeten voor. Als ik thuiskom met mijn hostson gaan we het gebruikelijke avondritueel van voetballen, eten, huiswerk, douchen en spelen in.

Vrijdag 17 maart 2017
Mijn langste werkdag deze week: in totaal 13 uur! Na het ontbijt breng ik mijn hostson naar school en in de auto praat hij weer honderduit over Bockett's Farm; hij kan niet wachten tot we daarheen gaan! We tellen het aantal nachtjes tot het zover is (11) en dan breng ik hem naar zijn lokaal. Ik maak schoon, doe de was en start een zoektocht naar tandpasta voor mijn hostson. Sinds gisteren heeft hij tandpasta voor 6+, maar hij vindt het te scherp. Tja, in heel Weybridge is blijkbaar geen tandpasta voor 6 jaar en ouder te vinden die niet scherp is, dus uiteindelijk koop ik dezelfde die hij hiervoor had en ga naar Starbucks. Omdat een aantal au pairs familie en/of vriendinnen op bezoek hebben dit weekend, zijn we met een klein groepje. Weer thuis strijk ik wasgoed en ik strijk ook meteen nieuwe naamlabels in mijn hostsons schooluniformen. Als ik hem van school heb gehaald, laat hij me zijn huiswerk voor dit weekend zien - onder andere een leesboek genaamd Dutch Adventure. Alle clichés staan erin, dus ik heb hem even duidelijk gemaakt dat we in Nederland niet allemaal op klompen lopen en dat we over het algemeen geen klederdracht aan hebben ;) We kletsen, voetballen, eten, douchen en voetballen weer. Mijn hostparents komen een kwartiertje thuis om zich om te kleden en gaan dan weer weg, dus ik hockey nog even met mijn hostson, lees hem een boek voor en breng hem dan naar bed, waarna ik tot 23.00 uur oppas.

Zaterdag 18 maart 2017
Ik ga met Alina, Annika, Ella en Maxi naar Richmond upon Thames (vinkje op mijn bucketlist!), waar we eerst lunchen en daarna een bezoek brengen aan Richmond Park. Het is heel groot en mooi, al besluiten we om in de zomer nog eens terug te komen, omdat het dan waarschijnlijk nog veel mooier is. We zien een grote groep herten van héél dichtbij en gaan dan weer richting Weybridge. 's Avonds pas ik op bij Nadja's hostfamily, omdat zij een vriendin uit Duitsland op bezoek heeft. Ik breng de jongste zoon (die bij mijn hostson in de klas zit) naar bed nadat ik hem heb voorgelezen, de andere zoon ligt al in bed omdat hij niet fit is en de dochter gaat uit zichzelf naar bed. Uiteindelijk pas ik op tot ongeveer 01.00 uur en op de terugweg naar huis zie ik vanuit de auto ein-de-lijk een vos! Die komen hier nogal veel voor, maar tot nu toe had ik er nog geen 1 gezien (niet per se een vinkje op mijn bucketlist).

Zondag 19 maart 2017
Na een kort nachtje ga ik met Annika, Janine, Maxi en Perrine naar Londen voor de St Patrick's Parade. We zijn vroeg, dus eerst gaan Maxi, Perrine en ik naar de Harry Potter winkel op King's Cross Station waar ik wordt overvallen door een gevoel van 'hebben, hebben, hebben', maar ik houd me in. We gaan terug naar Trafalgar Square en zien Annika en Janine daar weer. We wachten een hele tijd op de Parade (we zijn blijkbaar nog steeds een beetje vroeg, maar hé: we staan wel vooraan!) en zodra die langskomt, komt de zon ook door. Het is een mooie parade met veel Ierse dansen en livebands op platte wagens. Onze wegen scheiden weer en met Maxi en Perrine ga ik lunchen en nog wat winkels in. Dan is het tijd om naar huis te gaan, want we zijn moe!

Sorry voor het lange verhaal, haha. De foto's van deze week plaats ik de volgende keer :) Tot volgende week!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jeannette

Heel leuk weer allemaal! En wat mij betreft helemaal niet (te) lang, juist leuk zo'n compleet verhaal! Grappig dat wij , Nederlanders, nog altijd bekend staan om klompen en klederdracht :)hahahaha ! De tulpen, oké;). Je hostson zal best verwonderd zijn dat je óók nog een andere taal spreekt en uit een land met houten schoenen e.d. komt!!
Weer erg vermakelijk om te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt:)
Fijne week en tot je volgende blog.
Xxx liefs


Fallon

Wat een leuke en spontane blog weer. Je leest de passie in je verhaal! Goed juist zo'n lange blog, want dat betekend dat je super veel leuke dingen meemaakt! Geniet meid! Liefs! xxx

Gert

Zo, we zijn weer helemaal bij. Maar....welke sport doe je?? Xxx

Jose

Arme muts moest je jezelf zo nodig snijden. Hopelijk niet te diep. Ben ook benieuwd welke sport je hebt uit gekozen, behalve wandelen/hardlopen.
Weer erg genoten van je verhaal deze week.
Veel plezier en tot de volgende blog. xxxxx

Martijn

Mensen let op ze heeft het er de hele tijd over, VOETBAL :)

Rob

Ik denk niet dat Gerr voetbalt, behalve met dat kindje. Volgens mij is het gewoon fitness?
Leuk verhaal weer, lekker lang!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active