gerrianne.reismee.nl

Laatste week voor de paasvakantie

Vorige week was het onderwerp van gesprek in de reacties mijn sport. Want wat doe ik nou eigenlijk? Het verlossende woord is eindelijk daar: ik wandel natuurlijk veel en naast hardlopen doe ik ook zumba. Goed, nu dat is opgehelderd is het tijd voor mijn update van deze week!

Maandag 20 maart 2017
Als ik klaar ben met mijn taken en het eten heb gekookt voor die avond, sms't mijn hostmum dat mijn hostson op school heeft overgegeven. Ze wil dat ik voor hem een lichtere maaltijd maak, dus duik ik de keuken gauw weer in. Gelukkig gaat het verder wel weer goed met mijn hostson, anders zou hij 48 uur niet naar school mogen. Ik strijk nog even en dan is het tijd om hem op te halen van school. Zijn ondergespuugde uniform gaat gauw de wasmachine in, maar verder is nergens aan te merken dat hij eerder vandaag niet fit was. Als hij onder de douche staat, belt mijn hostmum om te zeggen dat ze te laat thuis is om hem naar bed te brengen, dus we voetballen (uiteraard!), ik lees een boek voor en breng mijn hostson naar bed. Dat is best gezellig!

Dinsdag 21 maart 2017
Het is showtime! Na weken van voorbereiding is het tijd voor 2 dansshows op school vandaag waar alle klassen aan meedoen. 's Ochtends in nursery help ik de kinderen met omkleden in hun ballet- en hiphopoutfits (ze snappen er helemaal niks van) en ik houd ze achter de schermen rustig terwijl de eerste show gaande is. Nursery heeft maar een klein aandeel in de show, dus moeten ze voornamelijk wachten. Thuis kook ik gauw voor 's avonds en dan is het alweer tijd om naar school te gaan om zelf de tweede dansshow te bekijken, samen met mijn hostdad. Het is heel schattig en mijn hostson doet het heel goed! Na het eten douche ik hem en daarna klets ik tijdens het strijken met mijn hostdad. Gezellig!

Woensdag 22 maart 2017
's Ochtends regent het pijpenstelen en dat zorgt ervoor dat we in een enorme file terechtkomen op weg naar school. Je zou toch denken dat ze hier wel gewend zijn aan een beetje regen ;) Als ik klaar ben met mijn taken loop ik naar de bibliotheek en het postkantoor en 's middags help ik op school in zowel nursery als reception. Ook maak ik de hokken van de naamloze schoolcavia en Rupert the Rabbit (jazeker, dat is zijn volledige naam) schoon met wat kinderen. Na mijn hostsons zwemles en het eten oefenen we nog wat woorden voor zijn spellingtest van morgen - mijn hostmum heeft precies opgeschreven welke woorden we vandaag moeten doen, ideaal! Hij maakt slechts 1 foutje en weet ook meteen welk woord verkeerd is. We voetballen nog even en dan neemt mijn hostmum het over terwijl ik nog wat taken doe.

Donderdag 23 maart 2017
's Ochtends draai ik 3 wassen naast mijn normale taken, pak de afgeleverde boodschappen uit en ga dan naar Morrisons voor een lunch met Roos. Gezellig! We drinken nog een koffie bij Starbucks (gewoon omdat het kan) en dan ga ik naar school om mijn hostson op te halen. Vandaag was de grote spellingtest waarvoor hij alle woorden moest oefenen die hij sinds december heeft geleerd en de juf vertelt me dat hij 0 fout had. Heel knap! Terwijl mijn hostson op het plein speelt klets ik met Nici, de au pair van 1 van zijn klasgenoten. Thuis voetballen we, ik kook en nadat we hebben gegeten maken we huiswerk, voetballen we, doucht hij, voetballen we maar weer een keertje, lees ik hem voor en breng ik hem naar bed. Het is oppasavond!

Vrijdag 24 maart 2017
Ik kan op tijd beginnen met schoonmaken, want mijn hostmum brengt mijn hostson naar school en blijft meteen kijken naar het schoolconcert. Ze hebben nogal wat shows deze week! Tussen het schoonmaken door breng ik mijn hostdad nog naar het station. In Starbucks sluiten weer 2 nieuwe au pairs aan en daarna lunch in met Perrine bij Baker Street Coffee House. In de bibliotheek lees ik mijn boek uit en thuis strijk ik. Ik heb wat meer vrije tijd overdag, omdat mijn hostson een feestje heeft en pas begin van de avond terugkomt. Ik breng mijn hostmum naar het station, want ze gaat met mijn hostdad en vrienden uit in Londen vanavond. Ik breng wat vuilnis weg en dan komt mijn hostson thuis. Hij is bekaf, dus ik douche hem snel, lees hem voor en breng hem naar bed. Daarna pas ik op tot mijn hostparents tegen middernacht thuiskomen.

Zaterdag 25 maart 2017
Ik wandel met Roos langs de Thames naar Walton-on-Thames, waar we naar de bioscoop gaan om Beauty and the Beast te kijken. Wat een leuke film! We eten bij Nando's (want daar wilden we allebei graag een keer eten) en daarna wandelen we weer terug naar Weybridge. Goed bezig toch? ;)

De foto's van vorige week heb ik ook op mijn blog gezet. Er staan nieuwe foto's in de albums:
- Weybridge en omgeving
- Richmond upon Thames
- London

Tot volgende week!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

En weer een volle week. Je maakt heel wat uren, maar het deert je kennelijk niet. Goed bezig!!

Jose Menzo

Druk bezig en toch heb je het leuk. Goed zo. Je hebt nog vergeten te vertellen dat je ook nog regelmatig FaceTime met je familie in Nederland. Haha.
Lekker leesbaar verhaal en kijk uiteraard weer uit naar je volgende blog.
xxxx

Jeannette

Leuk om te lezen weer :) Een vol programma en kennelijk op school iets wat wij waarschijnlijk een theater week van podiumkunsten zouden noemen. De foto's zijn mooi, een beeldverslag van zo ongeveer àl je bezigheden en belevenissen!
Fijne week, en tot het volgende blog xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active