gerrianne.reismee.nl

Werken, weekendje Londen en Cambridge resultaat!

Woensdag 31 mei 2017
Nadat ik ontbijt voor de mannen heb gemaakt, brengen mijn hostson en ik mijn hostdad naar het station. We lezen huiswerk en dan breng ik mijn hostson naar tenniskamp. Als ik hem ophaal, speelt hij nog even buiten in de speeltuin, waarna we thuis lunchen. We spelen een spelletje tot zijn vriendje er is en terwijl zij spelen maak ik de keuken schoon, strijk ik en maak ik het eten klaar. Na het eten wordt zijn vriendje later opgehaald dan gedacht, dus kunnen de jongens nog een tijdje verder spelen terwijl ik opruim en vuilnisbakken aan de weg zet. Nadat zijn vriendje weg is douche ik gauw mijn hostson en we spelen nog een spelletje tot mijn hostmum klaar is met eten en omkleden. Een lange werkdag (11 uur), maar wat was het gezellig! En volgens mijn hostson ben ik zijn 'third favourite person in the world', dus mijn dag kan sowieso niet meer stuk ;)

Donderdag 1 juni 2017
Na het ontbijt lezen we huiswerk en we spelen Twister. Dan komt er weer een vriendje spelen. Terwijl zij boven, beneden en in de tuin zijn, maak ik schoon, vouw ik was en kook ik onze lunch. De jongens spelen leuk samen en de tijd gaat snel! Mijn hostdad is de hele dag vrij en neemt mijn hostson 's middags mee als het vriendje weg is. In die tijd ga ik even naar het park en eet ik. Mijn hostdad en hostson zouden buiten de deur eten, maar tegen 18.00 uur gaat mijn hostdad naar het station om mijn hostmum op te halen en ze gaan ook ergens wat drinken, dus flans ik nog gauw wat eten voor mijn hostson in elkaar. Ik douche hem en speel nog met hem tot ze er weer zijn.

Vrijdag 2 juni 2017
's Ochtends reis ik naar Gatwick Airport om Marit (vriendin) op te halen. We drinken en eten wat op het vliegveld waarna we naar de alllllermooiste hostelkamer ooit gaan :P De kamer is even lang als ons stapelbed en heeft dezelfde breedte, maar hé: we hebben een slaapplek! En iets om te lachen :) We kletsen bij (want daar zijn we goed in) en eten 's avonds bij Nando's.

Zaterdag 3 juni 2017
We ontbijten bij Costa Coffee en wandelen dan op ons gemak via de Thames, Westminster en Buckingham Palace (waar we de change of the guards zien omdat we er vanwege alle beveiliging niet langs kunnen, maar mooi meegenomen!) naar Hyde Park waar we picknicken. Het is een hele mooie dag! We gaan met de metro terug, lachen ons suf in het hostel en gaan dan op zoek naar een restaurant. We willen ergens langs de Thames eten en zijn daar bijna als het begint te regenen, dus gaan we iets verder terug waar we daarvoor een restaurantje zagen. Lekker eten! Als we teruglopen naar het hostel komen we massa's ambulances en politie tegen en na een tijdje komen we erachter dat er een aanslag op de London Bridge is. In het hostel slapen we bijna niet van al het kabaal van sirenes, helikopters en wat explosies. Het is alsof we ons in oorlogsgebied bevinden en mijn hostdad zegt de volgende dag ook dat ons hostel zich op de aanrijdroute bevindt voor de politie. Wat een dubbele dag!

Zondag 4 juni 2017
Mijn hostmum sms't dat we wel naar Weybridge kunnen komen en dat ik Marit dan met de auto naar Gatwick Airport kan brengen later. Nadat we hebben ontbeten bij Pret A Manger lopen we naar Waterloo Station en vanaf daar reizen we met de trein naar Weybridge. We zijn allebei nogal brak van een nacht niet slapen, haha. Thuis kletsen we (onder het genot van hoognodige koffie) met mijn hostdad en daarna gaan we met z'n tweeën naar de Starbucks. We hangen nog een tijdje op mijn slaapkamer en dan rijden we naar Gatwick Airport. Het weekend is voorbij gevlogen, dus het is gek om alweer doei te zeggen. Thuis drink ik een glas wijn met mijn hostparents en we kletsen een tijd en dan ga ik naar mijn kamer om nog even te facetimen.

Maandag 5 juni 2017
De vakantie van mijn hostson zit erop, dus we komen weer in het ritme. Na het ontbijt breng ik mijn hostmum naar het station en mijn hostson naar school. Ik doe mijn taken en doe het verder lekker rustig aan. 's Middags zie ik dat het resultaat van mijn Cambridge examen bekend is: ik heb het gehaald, yesssss!! Ik haal mijn hostson op, we doen zijn huiswerk, hij doucht en ik kook terwijl hij televisie kijkt. Mijn hostmum wil mee-eten, dus eten we vanaf nu later. Helaas is ze zo laat dat we alsnog het eten op hebben voordat ze thuis is om 18.30 uur. Morgen dus nog maar wat later beginnen :)

Foto's komen de volgende keer!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Jammer dat het weekend zo gelopen is met die aanslag, maar gelukkig hadden jullie een beschermengeltje op jullie schouder. Hopelijk de laatste keer dat je zoiets van zo dichtbij (1 mijl!!) meemaakt. Xxx

Rob

Leuk te lezen. Wel spannend dat je van behoorlijk dichtbij de nasleep van een aanslag hebt meegemaakt.

Martine

Dank voor je update topper. Jee wat heftig, wat gebeurt er tich allemaal? En inderdaad dubbele gevoelens met alles wat je meemaakt. Maar wat fijn dat jullie toch ook nog een beetje hebben genoten. Succes de komende dagen. Miss you.

Jose

Zo dat was me wel een weekje. Heftig zeg en zo dichtbij, toch fijn dat daarom je weekend niet is verpest. Leuk dat Marit op bezoek is geweest.
Dat jij de 3e favoriete persoon van je hostson bent is toch een hele opsteker. Je doet het fantastisch volgens hem.
Op naar de volgende blog. xxx

Jeannette

Tjonge wat spannend dat jullie er zo dichtbij waren, maar fijn dat jullie het toch zo gezellig hebben gehad. Lief van je hostson:)! Van harte gefeliciteerd met je Cambridge diploma, had eigenlijk niet anders verwacht:)
Weer erg leuk om te lezen, tot de volgende blog!
Xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active