gerrianne.reismee.nl

Vakantie!

Maandag 3 juli 2017
Vandaag is het precies een half jaar geleden dat ik aankwam in Engeland en mijn avontuur als au pair begon. En nu ga ik op vakantie! Na een lange treinreis kom ik aan in Ipswich, waar ik lunch bij Bistro On The Quay. Als ik ben ingecheckt in mijn hotel, ga ik de stad even in en ik lees nog even aan de haven. Ik eet in een leeg restaurant in het hotel, maar het is wel lekker!

Dinsdag 4 juli 2017
Ik ga met de trein naar Woodbridge en ik heb 'besloten' dat ik hier wel wil wonen :P Ik ga naar de St Mary's Church waar de koster (denk ik) me een rondleidinkje geeft en hij geeft me ook nog tips voor de rest van mijn vakantie. De andere inwoners van het dorp zijn al net zo vriendelijk! Ik lunch bij Honey+Harvey en wandel wat door het centrum. Ik bezoek de Tide Mill, het Elmhurst Park, eet een ijsje (want het is warm!) en wandel langs de rivier Deben. Daar ga ik ook even zitten voordat ik terugga naar Ipswich.

Woensdag 5 juli 2017
Ik reis door naar mijn tweede hotel van deze vakantie, in Aldeburgh. Onhandig als ik ben laat ik mijn telefoonoplader in Ipswich liggen, maar de hotelreceptioniste is zo vriendelijk dat ze deze naar mijn huis wil sturen. Ik wandel dus van Aldeburgh naar Leiston om een nieuwe oplader te kopen en wandel daarna door naar het strand van Aldeburgh. In totaal kost dat me 2,5 uur, maar het is het waard! De omgeving is heel erg mooi met bos, heide en uiteindelijk natuurlijk het strand. Ik zie The Scallop en eet nog maar weer eens een ijsje. Bij de supermarkt haal ik wat eten en dat eetik op mijn hotelkamer op.

Donderdag 6 juli 2017
Ik ga naar Thorpeness, een vakantiedorp aan de kust. Ik begin bij de molen en The House In The Clouds, dat is bijna magisch - alsof je in de Efteling bent! Ik wandel door naar het meer en dan naar het strand. Ik bestel een cream tea bij de Meare Shop and Tearooms en als die op is, is het ook net opgehouden met onweren, ideaal! Ik loop vanaf Thorpeness naar Aldeburgh, dat is best een wandeling over het strand. Ik lunch bij Munchies en ga nog even op het strand zitten. Het is echt genieten hier :)

Vrijdag 7 juli 2017
Ik check uit en reis dan in 1,5 uur naar mijn laatste bestemming, Southwold. Een beetje onhandig met koffertje en tas, maar het is best te doen! Er staan mooie strandhuisjes, ik wandel over de pier en zie zowaar een strand dat gedeeltelijk uit zand bestaat, het is bijna een schok ;) Ik lunch bij Café 51, wandel nog wat rond en ga dan met de bus en trein naar Ipswich en vanaf daar met trein en metro terug naar Weybridge. Het was een fijne vakantie!

Zaterdag 8 juli 2017
Met Anna ga ik naar Londen voor een meet up met haar au pair bureau en voor de Gay Pride Parade (we ontdekken 's ochtends vóór vertrek dat die vandaag is). De meet up stelt niet zoveel voor, maar de parade is echt geweldig! We kopen een regenboogvlaggetje en krijgen vervolgens allebei een regenboogkroon. Als we langs de route staan, krijgen we nog veel meer. Het is 1 groot feest met muziek, dansen en gezelligheid. Geweldig om mee te maken! Als de parade is afgelopen gaan we terug naar Weybridge, waar we bij Anna thuis pizza en pasta eten voordat ik naar huis toe ga.

Zondag 9 juli 2017
Ik ga met Anna picknicken in het park, altijd gezellig! We halen een ijsje bij onze vaste ice cream van man en verhuizen op een gegeven moment nog naar het cricketveld. We kletsen wat af en dan is het tijd om naar huis te gaan. Mijn hostfamily komt vanavond laat terug van vakantie, dus morgen is het gewoon weer een werkdag!

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- Starbucks
- London
- Suffolk

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Leuk om te lezen! Klinkt als een hele goede vakantie, leuke foto's ook van zaterdag!
Tot over ongeveer 2 weken!

Gert

Lekker bijkomen van het harde werken en ook nog eens mooi weer!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active