gerrianne.reismee.nl

Zomervakantie (week 2 van 9,5)

Maandag 10 juli 2017
Mijn hostfamily komt om middernacht thuis, dus ze slapen 's ochtends wat langer door. Het eerste wat mijn hostson 's ochtends met een heel slaperig hoofd aan me vraagt is hoe mijn vakantie was, zo schattig :) 's Ochtends ben ik vrij, dus ik wandel met Anna naar Walton-on-Thames en weer terug. Mijn hostparents hebben allebei een vrije dag, maar ze willen graag tijd voor zichzelf, dus werk ik 's middags gewoon. Ik draai, droog, strijk en vouw 4 wassen, maak en eet een lunch met mijn hostson, we voetballen, ik douche hem en dan maak ik avondeten. Mijn hostparents komen terug en we eten gezellig met z'n vieren in de tuin. Ik ruim af en op en dan ben ik vrij!

Dinsdag 11 juli 2017
Ook deze ochtend ben ik vrij en ik ga de stad in om wat dingen te regelen en ik ga ook even naar de bibliotheek. Thuis houd ik me weer bezig met wasgoed en dan lunch ik met mijn hostmum en hostson. Ik ruim af, pak de vaatwasser uit en weer in, maak de keuken schoon en dan brengen mijn hostson en ik mijn hostmum naar het station. Wij rijden door naar Mercedes-Benz World waar mijn hostson vooral de roltrap he-le-maal geweldig vindt ("It's so long!"). Er zijn races aan de gang, dus dat is ook erg leuk :) Thuis spelen we met auto's, ik douche hem, we eten en als mijn hostdad thuiskomt race ik gauw naar de winkel om melk te halen voor de volgende dag.

Woensdag 12 juli 2017
Het ziekenhuis en de dokterspraktijk zijn vannacht afgebrand en laat ik daar nou nettt een afspraak hebben deze ochtend... Het gaat om een kleinigheidje, maar de enige uitwijkmogelijkheid blijkt de Eerste Hulp van een ziekenhuis 20 minuten verderop te zijn. Helaas is het nogal druk op de weg, dus ben ik bijna 2 uur verder als ik daar naar binnenloop. Nog eens ruim een uur later ben ik aan de beurt en dan kan ik daarna ècht aan mijn vrije dag beginnen. Ik krijg wat berichtjes van mijn hostmum (ze is met mijn hostson naar Legoland), dus draai, droog en vouw ik 2 wassen, pak de vaatwasser uit en in, maak mijn hostsons bed op, maak zijn zwemtas klaar, leeg prullenbakken en zet de vuilnisbakken aan de weg. Ik ga nog even naar de winkel en verder heb ik een rustige avond.

Donderdag 13 juli 2017
Mijn hostmum brengt mijn hostson naar zijn Multi Sports Camp op de tennisclub en ik doe mijn gebruikelijke taken. Ik lunch met Anna bij Baker Street Coffee House (het kan nou nog!) en we gaan nog even naar het park. Thuis doe ik op verzoek van mijn hostmum nog wat huishoudelijke taken en ik bereid het avondeten voor terwijl zij mijn hostson ophaalt. Ze belt me om te laten weten dat zij bij de tennisclub blijven eten, dus ik eet rustig alleen. Als ze terug zijn douche ik mijn hostson en daarna mag hij televisie kijken; hij is kapot! Als mijn hostmum mijn hostdad ophaalt ga ik naar boven met mijn hostson om hem voor te lezen en zij brengen hem daarna gauw naar bed en gaan vervolgens uit, dus ik pas op.

Vrijdag 14 juli 2017
Ook vandaag brengt mijn hostmum mijn hostson naar het Multi Sports Camp, dus ik doe mijn huishoudelijke taken en ruim de afgeleverde boodschappen op. Ik ga nog even naar het park en dan haal ik mijn hostson en zijn vriendje om 16.00 uur weer op van het kamp. Ze zijn allebei zó moe! Als zijn vriendje is opgehaald, douche ik gauw mijn hostson die daar natuurlijk helemáál geen zin in heeft vandaag. Gauw gauw gauw dus en dan kan hij lekker even televisie kijken totdat zijn ouders hem meenemen naar de tennisclub om daar te eten. Ik eet alleen thuis en wacht totdat ze terugkomen, want eerder deze week vroeg mijn hostmum of ik kon oppassen. Uiteindelijk komen ze laat thuis en gaanze niet meer weg, dus heb ik een lekker rustig avondje.

Zaterdag 15 juli 2017
We hebben lang ontkend dat deze dag zou komen, maar het is zover: de eerste van mijn vriendinnen hier vertrekt! 's Ochtends komt Perrine naar mijn huis om het afscheidscadeautje klaar te maken en we gaan vervolgens naar het station waar Anna met koffers en gitaar wordt afgeleverd door haar hostparents. We gaan naar Londen en daar gaan we samen met Åsa-Linn en nog 2 vriendinnen van Anna eten bij Pizza Hut. Het is erg gezellig! Daarna gaan de vriendinnen van Anna weg en is het ook tijd om afscheid te nemen van Anna. Zij gaat naar een appartement waar ze nog een paar dagen vakantie houdt met haar vriend en wij gaan Oxford Street in. Åsa-Linn blijft in Londen, dus Perrine en ik reizen uiteindelijk met z'n tweeën terug naar Weybridge waar ik de hele avond gezellig klets met mijn hostparents.

Zondag 16 juli 2017
Een rustige dag. Ik wandel naar Walton-on-Thames, eet en drink daar wat en wandel dan weer terug. Thuis kijk ik Netflix en verder doe ik lekker weinig, want de aankomende week wordt het erg druk!

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- London
- Weybridge en omgeving

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Zomervakantie noem je dat! Je hebt het nog drukker dan anders. Denk ook aan je zelf hè!!

Gert

Kan foto's Londen niet openen, Weybridge wel. Raar??

Jose

Ja afscheid nemen is soms zwaar, maar jullie hebben een leuke tijd te elkaar gehad. Leuke herinneringen aan over gehouden. Tot de volgende vertrekt. Maar wat heb je het weer druk gehad deze week. Veel plezier verder en idd denk ook aan jezelf.
Groet Jose xxx

Jeannwtte

Wat een drukke week weer....en die z.g. zomervakantie duurt daar 9 en halve week!? Gelukkig dat er niemand in het ziekenhuis/ dokterspraktijk aanwezig was!
Jammer dat Anna nu weg is, maar jullie kunnen natuurlijk tegenwoordig erg makkelijk contact houden.
Weer leuk om te lezen allemaal:)
Veel plezier en probeer wat tijd voor jezelf te vinden!
XXX liefs

Jeannette

Excuus...mijn naam staat er fout hahaha...op de telefoon is alles erg klein dus...;)...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active