gerrianne.reismee.nl

Het gewone leven begint weer!

Maandag 4 september 2017
Zoals ik in mijn vorige blog al zei is het wat lastiger terugkomen dan ik had gedacht. Deze ochtend word ik dan ook wakker met heimwee. Mijn hostparents zijn allebei vrij, dus kan ik het in de ochtend rustig aan doen. Nadat ik mijn blog heb gepost maak ik een lange wandeling en vanaf de lunch ga ik aan het werk. Mijn hostson heeft een lief kaartje voor me gemaakt met vuurwerk op de voorkant ("Dear Gerrianne. Welcom(e) Back! Looking forwed (forward) to playing with you. Love ...") Schatje! Ik draai een was en speel met mijn hostson en zijn nieuwe racebaan. Ik kook, we eten, ik ruim op, douche hem en kijk televisie met hem. 's Avonds zou ik het afscheid van een au pair hebben, maar ik moet onverwachts oppassen, dus dat moet ik helaas afzeggen. Ik breng mijn hostson naar bed en pas op.

Dinsdag 5 september 2017
Ook vandaag word ik wakker met heimwee, maar het wordt alsnog een fijne dag. Ik draai 2 wassen, pak de vaatwasser uit en in, vouw en strijk een berg wasgoed van het weekend, pak mijn hostsons school-, gym- en zwemtas in en maak dan weer een lange wandeling. Als ik terugkom, vertrekt mijn hostdad net naar Ghana voor zijn werk. Omdat mijn hostmum en hostson daardoor een baaldag hebben en ik nog heimwee heb, heeft mijn hostmum Crazy Golf en een afternoon tea geboekt voor ons drieën. Ik maak eerst nog lunch voor mijn hostson en mij, we eten samen en voetballen dan tot het tijd is om te gaan. We doen Crazy Golf (een soort midget golf met langere banen) in Old Woking en de regen mag de pret niet drukken. Daarna hebben we de afternoon tea bij The Ivy (toe maar!) in Cobham (dus niet de bekende in Londen, maar alsnog heel gaaf). Als we thuiskomen ben ik vrij.

Woensdag 6 september 2017
Back to school! Na 9,5 week vakantie is het eindelijk zover: mijn hostson gaat naar Year 2 op school. Terug naar het normale schema dus! Ik pak de vaatwasser uit en in, maak ontbijt en sta om 07.30 uur naamlabels in zwembroeken te strijken. Mijn hostmum brengt mijn hostson naar school, dus ik begin al op tijd met schoonmaken. Ook vandaag heb ik weer een berg strijkgoed en ik doe een handwas. Ik wandel naar de bibliotheek, lees daar een poosje en dan is het 's middags tijd om naar nursery te gaan. Wat is het leuk om alle juffen weer te zien en spreken! Ik ben de hele middag bezig met het maken van 60 naambordjes (3 per kind) en klets na schooltijd nog met Charlene op het plein. Thuis zet ik het eten op en mijn hostmum maakt het eten verder klaar terwijl ik naar de supermarkt ga om melk te halen. Als ik terugkom is het eten al klaar, ideaal :) Ik eet met mijn hostson, ruim af, ik douche hem, we maken samen huiswerk, ik zet de vuilnisbakken aan de weg en kijk Blaze met hem totdat mijn hostmum het overneemt.

Donderdag 7 september 2017
Mijn hostmum brengt en haalt opnieuw mijn hostson naar en van school, dus als ik het ontbijt heb afgeruimd kan ik beginnen met schoonmaken. Ik draai, droog, strijk en vouw een was en ruim de afgeleverde boodschappen op. Ik wandel weer naar de bibliotheek en op de terugweg haal ik nog wat boodschappen die niet besteld waren. 's Avonds zou ik uit eten gaan met Ã…sa-Linn, dus heeft mijn hostmum haar vader uitgenodigd voor het avondeten. Ik kook voor hen en mijn hostson, maar dan blijkt dat Ã…sa-Linn voor het eerst sinds ze hier is moet oppassen, wat een pech!Ik ga alsnog uit eten bij The Elmbridge Arms, maar dan alleen.

Vrijdag 8 september 2017
Ik begin de dag met het draaien van een was en het aanzetten van de vaatwasser en ik maak ontbijt. Als we op het punt staan om te vertrekken, komt mijn hostdad thuis, dus dat is wel leuk voor mijn hostson :) Ik zet mijn hostmum af op het station en rijd dan door naar school. Als ik mijn hostson naar zijn lokaal heb gebracht, komt een jongetje dat vorig jaar in nursery zat met een blij hoofd zwaaiend op me afgelopen met zijn moeder. We kletsen gezellig even en dan ga ik naar huis om schoon te maken, prullenbakken te legen, te strijken, de vaatwasser uit te pakken, mijn hostsons bed op te maken en zijn tennisspullen klaar te leggen voor het weekend. Ik klets nog even met mijn hostdad over zijn trip aar Ghana en ga dan naar Starbucks. Er zijn veel meer au pairs dan verwacht! Ik lunch nog met een aantal bij Morrisons en ga dan naar huis. Ik haal mijn hostson op van school, speel met hem, we eten, maken zijn huiswerk, ik douche hem (wat heeft hij een lol!), draai een was en we kijken televisie tot mijn hostparents thuis komen. 's Avonds pas ik op.

Zaterdag 9 september 2017
Ik ga naar Kingston om een kijkje te nemen bij de Primark. Ik eet bij Five Guys, kijk nog in een paar winkels, drink wat bij Starbucks en ga dan met de bus terug naar Weybridge, waar het uiteraard pijpenstelen regent als ik de bus uitstap, haha. 's Avonds doe ik het lekker rustig aan.

Zondag 10 september 2017
Ik lunch met 2 Franse au pairs bij Nikki's en we drinken nog wat bij Caffè Nero. Vanavond pas iktot 23.00 uur op bij een ander gezin, even lekker geld verdienen :P

Ik heb geen foto's deze week!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Je draai alweer gevonden en nieuwe contacten, mooi!
Alwéér geen foto's? Jammer!

Gert

Einde vakantie is altijd balen, maar zodra je weer in je normale ritme zit is dat gevoel snel voorbij. Succes met de kennismaking met alle nieuwe aupairs; jij bent nu degene met de meeste ervaring dus dat wordt vast een succes!! Tot de volgende blog Xxx

Joset

Toch leuk dat je een hernieuwde kennismaking hebt met de juffen daar en de nieuwe directeur.
Lief Jose xxx

Jeannette

Ik had nog steeds geen melding dat je iets geplaatst had, maar gelukkig was er wel iets te lezen van je :) Fijn dat je weer nieuwe au pairs hebt ontmoet en weer in je ritme komt daar. Is wel logisch dat je even "kater" had na een leuke week thuis. Je hostson is natuurlijk ook erg blij dat je terug bent en dat verzacht het allemaal een beetje. Was weer leuk om te lezen, wel jammer dat je geen foto's hebt deze week.
Fijne week, tot de volgende blog!
Xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active