gerrianne.reismee.nl

Terug in het ritme!

Maandag 11 september 2017
Mijn hostmum werkt thuis, dus zij brengt de heren naar het station en naar school. Ik maak het ontbijt, pak mijn hostsons tassen in, draai 2 wassen, strijk en vouw het wasgoed van het weekend en doe mijn gebruikelijke schoonmaakwerkzaamheden. Als ik klaar ben ga ik naar Starbucks waar ik gezellig met Juliette en Emma koffie drink. Weer thuis maak ik mijn hostsons bed op en maak ik verder schoon en daarna doe ik het rustig aan, want gisteren heb ik tot 23.45 uur opgepast bij een ander gezin. Ik haal mijn hostson op, kook, pak ondertussen zijn tassen uit en weer in, we eten, ik douche hem en maak huiswerk met hem. Ik ruim op terwijl hij televisie kijkt, ik lees hem voor en breng hem naar bed, waarna ik oppas.

Dinsdag 12 september 2017
Het werkt even niet zo lekker tussen mijn hostfamily en mij, dus vraag ik mijn hostmum of we kunnen praten over een aantal dingen waar ik niet zo blij mee ben. Er worden wat dingen aangepast en nu (terwijl ik dit schrijf) gaat het veel beter! 's Ochtends help ik in nursery, waar ik samen met een gap year student uit Australië yoga doe met 9 kinderen (hilarisch als ze 3 jaar zijn :P), we eten toast (het is natuurlijk Toastie Tuesday) en ik maak 4 hoeden voor Busy Bodies voor volgende week. 's Middags doe ik het thuis rustig aan (best lekker, zo'n leeg huis nadat mijn hostparents zo veel weken vanuit huis hebben gewerkt!) en ik draai een was en strijk voordat ik mijn hostson ophaal van school. We voetballen, kletsen, eten, maken zijn huiswerk, ik douche hem, draai een was en daarna ben ik vrij!

Woensdag 13 september 2017
Mijn hostmum werkt vanuit huis en brengt mijn hostson naar school, dus ik kan al vroeg aan de schoonmaak. Nadat ik 3 wassen heb gedraaid, wandel ik naar de bibliotheek. Weer thuis vouw ik wasgoed en daarna laat mijn hostmum aan me zien waar ik morgen heen moet voor mijn hostsons gymnastiek. Ik rijd door naar nursery waar 1 van de kinderen uit nursery bij het hek met een strak gezicht zegt dat ik wel naar binnen mag. Bedankt ;) Ik geef de kinderen slaapmatten, dekentjes en knuffels en daarna plastificeer ik foto's en ik knip nog wat andere foto's uit. Als de kinderen klaar zijn met hun rustuurtje knip ik met een groepje en daarna ruim ik op. Thuis speel ik een potje schaak met mijn hostson (hij heeft het er al 2 dagen over dat hij dat wil doen :P) terwijl ik ondertussen het eten klaarmaak. We eten, maken huiswerk, ik douche hem, zet de vuilnisbakken aan de weg terwijl hij televisie kijkt en dan neemt mijn hostmum het over. Ik sport en douche en dan pas ik onverwachts nog even op, maar niet zo lang.

Donderdag 14 september 2017
Vandaag is de eerste dag waarop ik voor mijn gevoel weer écht in het ritme zit, een fijn gevoel! Ik draai 2 wassen, pak de vaatwasser uit en in, maak ontbijt, maak het bed van mijn hostson op en breng dan mijn hostmum naar het station en mijn hostson naar school. Nadat ik zelf heb ontbeten begin ik aan de schoonmaak en ik strijk. Ik maak goed gebruik van mijn vrije tijd en dan bereid ik het avondeten voor, waarna ik naar school rijd. Op het schoolplein klets ik met Charlene en Charlotte en daarna doe ik wat huiswerk in de auto met mijn hostson. Het is een drukke dag voor hem! We rijden naar gymnastiek en zijn dan om 17.50 uur thuis. Gauw eten en weer verder met huiswerk. Ik douche hem, pak zijn tassen uit en weer in terwijl hij even televisie kijkt en dan lees ik hem voor in bed totdat mijn hostmum thuis is.

Vrijdag 15 september 2017
Na het ontbijt breng ik mijn hostmum naar het station terwijl mijn hostdad mijn hostson naar school brengt. Mijn hostdad werkt vandaag thuis, dus zorg ik dat ik klaar ben met stofzuigen voordat hij terug is. Ik maak schoon, leeg de prullenbakken, draai een was, strijk, ruim de afgeleverde boodschappen op en dan is het tijd voor Starbucks! Er waren nog meer meiden dan vorige week, niet te geloven. Na Starbucks lunch ik met Juliette, Emma en 1 van haar hostsons bij Morrisons en daar komen we ook Ã…sa-Linn met haar hostdaughter tegen, gezellig! Thuis vouw ik wasgoed, maak ik avondeten en dan haal ik mijn hostson op van school. Als ik op de parkeerplaats in de auto wacht tot het tijd is, stapt Charlene in om te kletsen. Als ik mijn hostson uit de klas heb gehaald en hij heeft gespeeld op het plein, doen we wat huiswerk in de auto (op zijn verzoek, haha) en daarna rijden we naar huis voor nog meer huiswerk. Als dat klaar ik gaan we naar het zwembad, waar we even samen zwemmen voordat zijn zwemles begint. Altijd leuk! Thuis eten we en dan mag hij televisie kijken. Ik draai nog een was, strijk wat, kijk even televisie met hem en daarna knutselen we totdat mijn hostparents om 20.15 uur thuis zijn. 's Avonds ga ik met Ã…sa-Linn naar de Oatland's Chaser pub om bij te kletsen, leuk!

Zaterdag 16 september 2017
Mijn wekker gaat om 04.40 uur en om 06.30 uur ben ik in Londen; ik heb niet veel geslapen, maar dat mag de pret niet drukken :) Ik zie Alyssha op Camden Town station en we wandelen samen naar Camden Market waar dit weekend de Busted Pop Up Shop is. Het is supergezellig tijdens het wachten en ik leer veel nieuwe fans kennen! De shop zelf is supergaaf en later op de middag heb ik een meet&greet met de band. Ze vinden het cool dat ik nu in Engeland woon en au pair ben ("So you live with a family? How long have you been here for? Are you going to Scotland to be an au pair as well? It was great seeing you again!"). Charlie Simpson vindt mijn tatoeage mooi (het is een tekst van 1 van zijn solonummers), dus dat is helemaal leuk :) We horen nog een nieuw nummer dat zelfs hun platenmaatschappij nog niet heeft gehoord, kan niet wachten tot het nieuwe album uitkomt :) Het was echt een topdag! Als ik thuis ben nodigt mijn hostson me uit om met hem en mijn hostparents televisie te kijken, maar ze leggen aan hem uit dat ik naar mijn kamer ga. Het was wel heel lief van hem!

Zondag 17 september 2017
Ik slaap lekker uit en ga 's middags met Juliette, Mathilde en Leelou naar Starbucks. Ze praten veel in het Frans, maar Juliette vertaalt alles gelukkig. Verder is het een rustige dag. Ik besluit een paar keer bijnnnna om nog een keer naar Londen te gaan voor een meet&greet, maar aangezien dat een beetje te gek wordt (hoewel ik héél veel mensen op Twitter opnieuw zie gaan) blijf ik thuis en kijk ik gewoon nog een paar keer naar de foto's ;)

Er staan nieuwe foto's (ja ja Rob!) in de volgende albums:
- Weybridge en omgeving
- London

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jose

Zo je hebt het ritme van alle dag weer goed te pakken.
Kijk uit naar je volgende blog.
xxxx

Jeannette

Fijn dat je weer lekker in je ritme zit:)
Goed dat je hebt gepraat met de hostfamilie!
Superleuk zeg die meet and greet :)
Fijne week en tot je volgende blog!
Fijn dat er weer foto's zijn ook!
Xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active