gerrianne.reismee.nl

Gezelligheid

Maandag 18 september 2017
De week is weer begonnen! Ik zet een was aan, pak de vaatwasser uit en in, maak ontbijt voor mijn hostdad en hostson, pak mijn hostsons tassen voor school in en dan breng ik hem naar school. Mijn hostdad is vanochtend thuis en vanmiddag vliegt hij naar Belfast, dus ik stel het stofzuigen even uit tot hij weg is. Ik maak wat schoon en app dan gezellig met mijn tante (beloofd is beloofd! :P) terwijl ik ontbijt en verder ga met schoonmaken. Ik maak mijn hostsons bed op, leg zijn kleren voor morgen klaar, strijk en vouw wasgoed. Dan ga ik even het centrum in. 's Middags kijk ik wat televisie, ik werk de au pair handleiding bij voor de toekomstige au pair van mijn gastgezin en ik lees even totdat het tijd is om mijn hostson weer op te halen. Ik pak zijn tassen uit en weer in en ik kook terwijl hij met zijn nieuwe speelgoed chocolademunten drukt. We eten, ik ruim en was af en dan komt mijn hostmum thuis. Mijn hostson heeft ineens toch nog wat meer honger, dus sla ik opnieuw aan het koken en afwassen. Als hij het eten op heeft douche ik hem en dan doet mijn hostmum zijn huiswerk met hem, ideaal!

Dinsdag 19 september 2017
Ik doe het ontbijt, de vaatwasser en draai een was, waarna ik mijn hostmum afzet op het station en doorrijd naar school. Als ik mijn hostson naar zijn lokaal heb gebracht, begint mijn ochtend in nursery. Ik speel met de kinderen, doe Funky Fingers met een juf uit reception en 10 kinderen, het is Toastie Tuesday, ik stop tekeningen in de schooltassen van de kinderen en ruim wat op. Ik ken inmiddels alle namen, dus dat is erg fijn :) De tijd vliegt! Thuis draai ik 2 wassen, ik vouw wasgoed en daarna haal ik mijn hostson op van school. Ik klets even met Julia (de nieuwe au pair van het gezin waar ik 2 weken geleden oppaste) en dan gaan we naar huis. Ik kook, we eten, doen huiswerk, ik ruim op en af, douche mijn hostson, we spelen met zijn racebaan, ik lees hem voor en breng hem naar bed waarna ik oppas tot mijn hostmum thuiskomt van haar werk en mijn hostdad terug is uit Belfast.

Woensdag 20 september 2017
Ik mag uitslapen, want mijn hostmum doet het ontbijt en brengt mijn hostson naar school. Je hoort mij niet klagen! Als ik beneden kom ligt er een briefje van mijn hostmum; zij zal de keuken schoonmaken vandaag. Nadat ik mijn hostsons bed heb verschoond ga ik dus naar Starbucks met wat au pairs en met een aantal maak ik plannen voor het weekend. Thuis lunch ik en ik vouw wasgoed, waarna ik naar nursery ga. Ik ben bijna de hele middag zoet met het verwijderen van een display in de grote hal dat ze gebruikten voor het zomerconcert (nietje voor nietje, ik denk dat het er wel 200 waren!), want vrijdag is het Harvest Festival, dus er moet wat nieuws aan de wand. Ik beplak de potten met knikkers opnieuw voor nursery en speel nog even buiten met de kinderen. Na schooltijd klets ik met Charlotte terwijl mijn hostson speelt en daarna gaan we naar huis. Mijn hostmum heeft het eten al zo goed als klaar, dus we eten met z'n drieën. Ik ruim af, douche mijn hostson, we spelen met zijn racebaan, ik ruim verder op en zet de vuilnisbakken aan de weg. Mijn hostmum heeft laten weten dat de woensdag er vanaf nu altijd zo uit zal zien, dus dat is erg fijn!

Donderdag 21 september 2017
Ik draai een was, pak de vaatwasser uit en in, maak ontbijt en breng dan mijn hostmum naar het station en mijn hostson naar school. Weer thuis ontbijt ik en dan maak ik schoon, maak ik mijn hostsons bed op en ik leg zijn kleren klaar voor morgen. Als de boodschappen zijn afgeleverd ruim ik die op, ik strijk, tank de auto vol, maak een wandeling en sport. 's Middags bereid ik het avondeten voor en ik lees tot het tijd is om naar school te gaan. Met mijn hostson rijd ik naar gymnastiek, waar hij zich omkleedt in de auto en we doen zijn huiswerk in de auto. Als we na de gymnastiek thuiskomen, is mijn hostmum er al (ze zal vanaf nu eerder thuiskomen op een paar dagen, zodat ze kan helpen met mijn hostsons huiswerk - het is veel meer dan vorig jaar!). We eten, ik douche mijn hostson, ruim af en op, lees hem voor endaarna pas ik op.

Vrijdag 22 september 2017
Mijn hostparents werken allebei vanuit huis vandaag, zodat ze naar het Harvest Festival op school kunnen kijken. Ik moet in eerste instantie thuisblijven om ervoor te zorgen dat er iemand is als de loodgieter komt. Als mijn hostson vraagt of ik alsjeblieffffft ook kan komen, zegt mijn hostmum dat als ik héél snel ben met schoonmaken, ik ook wel mag komen. Ik race door het huis terwijl zij al weggaan en als ik op het punt sta om te vertrekken, belt mijn hostdad dat ze mijn hostsons jas zijn vergeten. Die pak ik dus nog gauw en dan rijd ik zo snel als de file me toelaat naar school. Ik klets even met Charlene en Julia en dan begint het optreden. Het is zo schattig om te zien! Als ik weer thuis ben strijk ik gauw, ik maak mijn hostsons bed op en pak zijn zwemtas in en dan wandel ik naar de Starbucks. Onderweg pik ik Julia op zodat ze niet alleen hoeft te komen. Er komen steeds meer nationaliteiten, dus er wordt minder Frans gesproken, dat is fijn! Met Franceska, Julia en Sohayla lunch ik bij Morrisons en daarna strijk ik thuis nog wat extra wasgoed voordat ik mijn hostson van school haal. We doen zijn huiswerk in de auto (wil hij graag) en rijden dan naar huis. Ik doe zijn gymkleren en schooluniform in de wasmachine, pak zijn gymtas in, poets zijn schoenen, hang de was op en leg zijn tenniskleren klaar. Mijn hostmum neemt hem mee naar zwemles, dus daarna ben ik vrij. 's Avonds eet ik met Juliette, Leelou, Phylicia en Sohayla bij The Oatlands Chaser en het is supergezellig!

Zaterdag 23 september 2017
Met Juliette, Leelou en Phylicia lunch ik bij de Thames in de buurt van Walton-on-Thames, waarna we wat drinken bij Starbucks. Het is erg gezellig en we lachen veel. We wandelen terug naar Weybridge en dan moet Leelou naar huis. Met Juliette en Phylicia eet ik bij The Elmbridge Arms en we spelen een spelletje. Een leuke dag!

Zondag 24 september 2017
Ik heb vandaag eigenlijk een evenement van mijn au pair bureau, maar er rijden geen treinen van Weybridge naar Londen! Met Juliette, Julie en Leelou brunch ik daarom bij Aromas in Weybridge. Leelou heeft gisteravond te horen gekregen van haar hostfamily dat ze weg moet en ook Julie moet op zoek naar een nieuwe hostfamily, dus ze kunnen wel wat afleiding gebruiken! We eten nog een toetje in The Elmbridge Arms (hun Cookie Cup Explosion is zoooo lekker), spelen een spelletje en gaan dan nog even naar het park, want het is heerlijk weer!

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- Walton-on-Thames
- Weybridge en omgeving

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Mooi dat een aantal taken/tijden nu aangepast zijn! Ze leren het nog wel!! ??

Jeannette

Wat een gezelligheid allemaal!
Fijn dat de hostmum wat meer thuis is, zowel voor jou als voor de kleine man!
Fijne week!
XXX liefs

Jose

Ja het kopje van de titel is goed op z'n plaats.
Lekker gezellig doen wat je moet en dan samen met de andere au-pairs leuke dingen doen.
Wel jammer dat er nu ook al weer een paar weggaan. Maar het duurt niet kang en dan zal er voor jou en je hostfamilie een afscheid komen.
Veel plezier verder en kijk uit naar je volgende blog.
Liefs xxx

Aly

Wat gezellig zeg appen met je tante ! ??. Succes voor de komende week hoor. Béétje meer lucht gelukkig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active