gerrianne.reismee.nl

Een paar dagen alleen met mijn hostson

Maandag 2 oktober 2017
's Ochtends doe ik al mijn taken zo snel mogelijk, want om 10.00 uur heb ik een verjaardagsbrunch van Charlene bij The Ivy in Cobham. Charlotte is er ook met haar zoon en het is erg gezellig en lekker! Als ik thuiskom hoef ik alleen nog even te strijken, ideaal. Ik wandel naar het postkantoor om een kaart te versturen en kijk televisie voordat ik naar school rijd om mijn hostson op te halen. Ik kook, we eten, doen zijn huiswerk, ik ruim af en douche hem. 's Avonds kijk ik de film van familieweekend, leuk!

Dinsdag 3 oktober 2017
Mijn hostson heeft een schoolreisje en daarvoor moet hij verkleed alsof we in de victoriaanse tijd leven. Hij ziet er zo schattig uit! Dat mogen we natuurlijk niet zeggen, maar het is wel zo ;) Ik pak de vaatwasser in en uit, maak het ontbijt en mijn hostmum brengt mijn hostson naar school. Ik rijd natuurlijk ook die kant op, want het is dinsdag! Het is Zuid-Afrika week op school, dus de kinderen doen verschillende workshops. Ik help bij een toneelstukje en het resultaat is erg grappig. Ik help daarna met een meisje dat per se alleen maar met mij een opdracht wil doen en daarna ga ik naar muziekles met de kinderen. Ik ken de helft van de liedjes niet, maar het is hartstikke leuk. Voordat ik naar huis ga, lees ik nog een verhaaltje voor. Thuis droog ik een was en dan wandel ik naar de bibliotheek. Op de terugweg kom ik Juliette en Marin tegen, dus ik blijf nog even kletsen en daarna haal ik mijn hostson van school. Hij kletst normaal niet zo veel als ik hem ophaal, maar nu is hij helemaal vol van zijn schoolreisje. Ik maak het eten klaar en als we aan het eten zijn, komt mijn hostmum er ook bij zitten. Ik ruim af en doe nog wat taken en dan ben ik klaar.

Woensdag 4 oktober 2017
Vandaag is mijn rustige werkdag, dus ik vouw een was, stofzuig, ruim speelgoed op, maak mijn hostsons bed op en ruim samen met mijn hostmum de afgeleverde boodschappen op. Daarna wandel ik samen met Juliette naar Walton-on-Thames en terug, gezellig! Thuis strijk ik nog even gauw voordat het tijd is om weer naar nursery te gaan. Ik knip foto's en plak ze op gekleurd papier, ik ruim laarzen op en rijg kettingen met een paar kinderen. Ik krijg er zelfs nog 2omgehangen, lief! Na schooltijd rijd ik met mijn hostson naar huis en ik maak eten terwijl hij met mijn hostmum kletst. Als het eten op is, komt er een man voor het alarm en mijn hostson heeft de grootste lol als hij mag proberen het alarm af te laten gaan. Ik word door de beste man nog even op een kruk gezet, omdat ik het alarm steeds activeer met mijn gepoets in de keuken :P Als de kust veilig is, douche ik mijn hostson en dan zet ik de vuilnisbakken aan de weg. Als ik nog even in de keuken aan het opruimen ben, komt mijn hostson stralend aanlopen: "Gerrianne! I just lost my tooth!" Apetrots is hij en nadat ik hem heb verteld dat het niet geeft dat het een beetje bloedt, zeg ik dat hij het maar gauw aan mama moet laten zien. We spoelen zijn bloederige bekkie en de tand samen schoon, want laatstgenoemde gaat onder zijn kussen voor de tandenfee.

Donderdag 5 oktober 2017
Ik zet een was aan, pak de vaatwasser in en uit, maak ontbijt, doe huiswerk met mijn hostson en daarna brengen mijn hostparents hem naar school, want ze gaan een paar dagen samen weg. Ik maak schoon en wandel wat door Weybridge, waarna ik kennismaak met een gezin dat een oppas zoekt voor volgende week. Ze zijn enthousiast, dus wie weet kan ik nog vaker komen oppassen als het bevalt :) Thuis strijk ik en ik pak mijn hostsons gymspullen, waarna ik hem ophaal van school. We rijden naar gymnastiek, doen een deel van zijn huiswerk daar en dan begint zijn gymles. Thuis warm ik het eten op (mijn hostmum heeft curry voor ons gemaakt, ideaal!) en mijn hostson vertelt honderduit over de Lion King terwijl we eten (geen idee hoe hij daar ineens bij kwam trouwens). Mijn hostparents bellen nog even en daarna doen we nog wat huiswerk en ik zet meneer onder de douche. Als hij op zijn kamer speelt, ruim ik af en op en daarna breng ik hem naar bed. Hij gaat zomaar in 1 keer slapen, het is een wonder! Het is verder ook een rustige nacht gelukkig.

Vrijdag 6 oktober 2017
Ik draai een was en ga dan met mijn hostson in zijn slaapkamer met zijn lego spelen. We ontbijten gezellig samen en dan breng ik hem naar school. Het is de laatste dag van de Zuid-Afrika week, dus de kinderen hebben in plaats van hun schooluniform gewone kleren aan, in de kleuren van de Zuid-Afrikaanse vlag. Mijn hostson is er heel trots op dat hij zo'n beetje alle kleuren in 1 outfit heeft weten te stoppen, haha. Er is een bookfair op school, dus we kopen een boek en dan rijd ik weer naar huis. Ik pak de vaatwasser uit en in, maak schoon, leeg de prullenbakken en ga dan naar Starbucks. Ik lunch thuis, want er is nog curry over van gisteren. Ik kijk een deel van een film, maak het avondeten klaar, pak zwemtassen in en haal dan mijn hostson van school. We doen thuis zijn huiswerk, ruimen zijn speelkamer op en gaan dan naar de tennisclub voor zijn zwemles. We zwemmen natuurlijk eerst nog een poosjesamen! Na het eten bellen mijn hostparents nog weer even en daarna mag mijn hostson televisie kijken. Nadat ik hem naar bed heb gebracht strijk ik (al facetimend met Rob :P) en ik draai een was. Ik kijk de film af die ik 's middags was begonnen en stop het wasgoed in de droger voordat ik naar mijn kamer ga. Mijn hostson komt 's avonds 1 keer uit bed en 's nachts is het vrij rustig, dus dat scheelt :)

Zaterdag 7 oktober 2017
Als ik mijn hostsons kamer inloop, word ik begroet met: "Morning Gerrianne! Shall we bake a cake for mummy's birthday now?" Goedemorgen! We ontbijten toch eerst maar even, ik draai een was en daarna begin ik met het bakken van de cake die mijn hostmum heeft uigekozen voor haar verjaardag. Dat lees je goed ja, ik, haha. Meneertje zit lekker een boek te lezen in zijn speelkamer, maar ik krijg hem toch nog zover dat hij een keer in de beslagkom roert ("That's enough right?"). Hij heeft de taart uiteraard wel versierd, want dat is veel leuker dan dat bakken! Ik ruim op en dan halen we samen zijn vriendje op voor een playdate. Ik maak eten en nadat ze uitgegeten zijn, gaan ze lekker spelen. Ik pak de vaatwasser later uit en vouw wasgoed. Als de jongens tegen 16.30 uur aan het opruimen zijn, komen mijn hostparents thuis. Mijn hostson is natuurlijk door het dolle heen! Ik breng zijn vriendje naar huis nadat mijn hostmum zo'n 10 keer heeft gezegd hoe dankbaar ze zijn dat ik deze dagen mogelijk heb gemaakt, lief! Als ik weer terugkom zegt ze het nog een paar keer en daarna ga ik naar The Elmbridge Arms om met Laura en Louise (een Italiaanse en een Franse au pair) te eten. Het is erg gezellig :)

Zondag 8 oktober 2017
Ik slaap héérlijk uit tot bijna 09.00 uur, wat fijn! Ik ga naar Woking en struin daar wat rond, maar verder doe ik niet veel. Zometeen denk ik nog een film kijken ofzo, een lekker rustig dagje!

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- Weybridge en omgeving
- Starbucks

Ik heb ook veel foto's verwijderd uit het album 'London' in de hoop dat dit het probleem met dit fotoalbum oplost!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jose

Weer een leuke blog om te lezen.
Tot de volgende blog maar weer.
liefs xxx

Gert

Foto's Londen nog niet te openen. Ik word wel nieuwsgierig ??

Jeannette

Gezellig blog weer!
De taart ziet er lekker uit?
Ik kan de foto’s van London gewoon openen, de laatste zijn van Busted.(klopt?)
Fijne week en zie weer uit naar je volgende blog!
Xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active