gerrianne.reismee.nl

Een oppasweek! (Of toch niet?)

Maandag 9 oktober 2017
Ik begin de dag met het inpakken van de gymtas, zwemtas en boekentas van mijn hostson, waarna ik de vaatwasser uit- en inpak en het ontbijt maak. Terwijl de heren eten maak ik al gauw een deel van de keuken schoon, ik maak mijn hostsons bed op en leg zijn kleren voor morgen klaar. Ik breng mijn hostmum naar het station en mijn hostson naar school en als ik thuiskom, is mijn hostdad ook vertrokken. Nadat ik heb ontbeten maak ik de rest van het schoonmaakwerk af, waarna ik naar het centrum van Weybridge wandel. Thuis sport, douche, lunch en lees ik en als ik het avondeten heb voorbereid, haal ik mijn hostson weer op van school. We doen het eerste deel van zijn huiswerk terwijl ik ondertussen kook. Mijn hostmum wil dat ik hem ga leren klokkijken, maar ik weet niet zo goed waar dat nog past in het drukke schema, dus uiteindelijk legik hem wat dingen uit tijdens het eten, haha. Na het eten doen we de rest van zijn huiswerk, hij doucht en dan komt mijn hostmum thuis.

Dinsdag 10 oktober 2017
Mijn hostson heeft samen met mijn hostdad zijn ontbijt al gemaakt, dus ik moet alleen nog ontbijt maken voor mijn hostdad zelf. Terwijl dat in de pan zit, sta ik zelf te ontbijten en mijn hostson te overhoren voor zijn spelling - druk ochtendje :P Ik breng mijn hostmum naar het station en mijn hostson naar school en dan ga ik naar nursery. Ik speel met de kinderen, doe Funky Fingers, Toastie Tuesday, zing een liedje met ze en dan gaan we samen naar muziek, waar ik samen met 1 van de andere juffen popcorn moet voorstellen, haha. Na het buitenspelen ga ik naar huis, waar ik 3 wassen draai en tussendoor lunch, naar het postkantoor wandel en lees. Als ik mijn hostson van school heb gehaald, doe ik het eten in de oven en ondertussen doen we zijn huiswerk. Na het eten douche ik hem, we doen nog wat huiswerk en als ik hem aan het spelen heb gezet, pak ik zijn tassen uit en weer in, ik ruim af en op en strijk. We spelen nog even samen en daarna lees ik hem voor, breng ik hem naar bed enpas ik op.

Woensdag 11 oktober 2017
Mijn hostparents werken allebei vanuit huis en ze brengen mijn hostson naar school, dus ik begin de dag lekker rustig. Daarna maak ik schoon, leg ik mijn hostsons kleren klaar voor de volgende dag en ik strijk. Vervolgens klets ik ein-de-lijk weer eens bij met Ã…sa-Linn! 's Middags in nursery gaan we na het rustmoment naar de grote school, waar we een verhaaltje lezen in de boomhut (supergaaf ding!) en een wandeling maken door het bos. Als mijn hostson en ik thuiskomen is mijn hostmum al bezig met het avondeten, dus ik hoef het alleen nog af te maken. Het is toad-in-the-hole, een typisch Engels gerecht dat viezer klinkt dan het is. Mijn hostparents gaan naar school voor een 10-minutengesprek, maar na die tijd willen ze napraten, dus het is opnieuw oppasavond. Na het avondeten maken mijn hostson en ik zijn huiswerk, ik douche hem, ruim af en op, geef hem zijn toetje en terwijl hij zijn tanden staat te poetsen, komen mijn hostparents onverwachts al thuis. Toch geen oppasavond dus! Ik zet in de stromende regen de vuilnisbakken aan de weg en als ik binnenkom vraagt mijn hostmum of ik dan morgen wel kan oppassen, prima :)

Donderdag 12 oktober 2017
Ik draai 2 wassen, pak de vaatwasser uit en in, maak ontbijt en breng daarna mijn hostparents naar het station en mijn hostson naar school. Ik maak schoon, verschoon mijn hostsons bed, leg zijn kleren voor morgen klaar en dan worden de boodschappen afgeleverd. Helaas is niet alles besteld, dus als ik alles heb opgeruimd en wat wasgoed heb gestreken, wandel ik naar de supermarkt voor nog wat extra boodschappen. 's Middags heb ik wat tijd om televisie te kijken en daarna haal ik mijn hostson op van school. We rijden naar gymnastiek waar we zijn huiswerk doen en na de gym zet ik thuis gauw het eten in de oven, waarna ik mijn hostson douche. Ineens komt mijn hostmum al thuis (déjà vu?), dus we eten samen en daarna ruim ik af en op. Oppassen is niet meer nodig!

Vrijdag 13 oktober 2017
Ik draai 2 wassen, pak de vaatwasser uit en weer in en maak het ontbijt. Tussendoor doe ik mijn hostsons huiswerk met hem en daarna maak ik alvast wat schoon terwijl hij zijn ontbijt eet. Ik maak zijn bed op en leg zijn tenniskleren voor zondag alvast klaar, want mijn hostmum zegt dat ze dat anders vergeet. Prima! Ik breng iedereen weg, maak verder schoon en pak op verzoek van mijn hostmum een cadeau voor een klasgenootje van mijn hostson in, want die heeft dit weekend zijn feestje. Als ik daarmee bezig ben, krijg ik een sms'je van mijn hostmum met het verzoek die avond eventjes op te passen; ze zullen wel op tijd terug zijn om mijn hostson naar bed te brengen. Zal het nu dan toch? :P Ik strijk en ga daarna naar Starbucks en op de terugweg koop ik een verjaardagskaart voor hetzelfde vriendje van mijn hostson. Thuis leeg ik de prullenbakken, ik strijk nog weer verder, kijk televisie en doe nog wat dingen voor mezelf. Mijn hostson gaat uit school mee met een vriendje om daar te spelen en te eten, dus ik haal hem om 18.00 uur op uit Cobham. Als ik hem heb gedoucht, zijn huiswerk met hem heb gedaan en met hem voor de televisie zit, komen mijn hostparents even thuis om hun tassen weg te brengen, waarna mijn hostmum tegen mijn hostson zegt dat ik hem naar bed breng. Huh? Oké! Zij gaan uit en wij kijken nog een poosje televisie, waarna ik hem voorlees, naar bed breng en de oppasavond begint.

Zaterdag 14 oktober 2017
Ik wandel naar de bibliotheek om boeken in te leveren (en neem er ongepland weer 3 mee terug) en ga dan lunchen met een aantal au pairs in The Elmbridge Arms. Ik ga daarna naar het park en vervolgens loop ik naar huis om daar nog even televisie te kijken. 's Avonds pas ik op bij een ander gezin, al verloopt dat wat anders dan gedacht; hun eigen au pair is gewoon thuis (al blijft ze voornamelijk in haar slaapkamer) en de ouders gaan pas 1,5 uur later weg dan gepland. Maar het gaat allemaal goed en tegen 21.30 uur heb ik alle kinderen gedoucht, voorgelezenen naar bed gebracht!

Zondag 15 oktober 2017
Ik slaap uit tot bijna 11.00 uur, dat was lang geleden! Samen met een groep au pairs ga ik om 12.00 uur picknicken in het park, maar uiteindelijk komt niemand opdagen en eet ik alleen, haha. Ik wandel nog naar de Thames, lees in mijn boek en wandel dan terug naar huis. Een rustig dagje :)

Ik heb helemaal geen foto's deze week,een beetje saai!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Ben benieuwd naar volgende week: het lang verwachte concert!! Alvast veel plezier daar!!

Jose

Lekker weekje en redelijk rustig. Veel plezier bij het concert en tot de volgende blog. xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active