gerrianne.reismee.nl

2 dagen vrij

Maandag 16 oktober 2017
Oké, ik moet even iets toegeven. Normaal gesproken schrijf ik elke dag op wat ik die dag heb gedaan, zodat het op zondag gemakkelijker is om mijn blog te schrijven. Want soms lijken alle dagen in elkaar over te lopen. Maar helaas, deze maandag zat mijn hoofd véél te vol met wat er op dinsdag zou gebeuren, dus hoe ik de dag verder heb doorgebracht weet ik niet meer zo goed :P Ik weet wel dat ik al mijn gewone taken heb gedaan en 's middags heb ik mijn tas ingepakt, om vervolgens 's avonds - nadat mijn hostson en ik gegeten hadden, zijn huiswerk hadden gedaan en hij had gedoucht - naar Londen te vertrekken. Op dinsdag was daar namelijk een concert van Busted in de Royal Albert Hall en samen met wat anderen heb ik de nacht voor de deur doorgebracht! Je verklaart ons vast voor gek, maar het was echt een ervaring. De beveiliging van de Royal Albert Hall was bovendien echt superaardig, dus het was goed te doen!

Dinsdag 17 oktober 2017
Na 3 uur met mijn ogen dicht (maar klaarwakker) te hebben gelegen, wat te hebben rondgewandeld met een paar meiden en toch nog even in slaap te zijn gevallen, is de dag van het concert aangebroken! Ik voel me lang niet zo brak als gedacht (wacht maar, dat komt nog wel :P) en heb het alleen een beetje koud, ondanks dat ik 6 lagen kleding aanheb. Vanaf 06.30/07.00 uur wordt de rij langzamerhand langer en om 11.00 uur vraag ik of een paar meiden mijn plekje bezet kunnen houden, zodat ik kan gaan inchecken bij mijn hotel. Daar fris ik me gauw even op, waarna ik snel terugloop. Ik zie een heleboel oude gezichten en klets ook met een hele hoop nieuwe mensen. Tegen 19.00 uur, na precies 24 uur in de rij te hebben gestaan/gezeten/gelegen/geslapen, is het zover: ik loop de Royal Albert Hall in! Alleen dat is al heel gaaf, want wat is het een mooi gebouw. Ik sta op mijn vertrouwde plekje bij concerten: vooraan in het midden :P Het is een superlang concert en het is het wachten zeker waard! De beveiliging is ook hier weer geweldig; een van hen zingt zelfs Year 3000 helemaal mee, waarmee hij ook de band aan het lachen krijgt. Na het concert blijven we nog even buiten kletsen en daarna ga ik met Alyssha en Hannah richting ons hotel, waar we elkaar gedag zeggen - de volgende dag gaan we namelijk allemaal een andere kant op.

Woensdag 18 oktober 2017
En toen voelde ik me toch een pietsie brak, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb namelijk nog een dagje vrij! Ik ga met de metro naar Old Street en vanaf daar loop ik de rest van de dag 15 km, waarvan een groot deel in de regen. Maar dat hoort erbij :) Ik loop eerst naar St. Paul's Cathedral, want na 8 vakanties naar Londen + de afgelopen 9,5 maanden hier heb ik deze nog steeds niet van dichtbij gezien. Maar ik kan hem nu van mijn lijstje strepen :) Ik wandel verder naar The Monument; het monument voor de grote brand van Londen waarbij in 1666 tweederde van de stad is afgebrand. Als ik ook die heb gezien, wandel ik over de Northbank een eind terug en ik loop via de Millennium Bridge naar de Southbank, waar ik het Tate Modern inga. Eerlijk is eerlijk, het was voornamelijk om even naar de wc te kunnen gaan :P Ik loop er nog zo'n 5 minuten rond, maar het zegt me allemaal weinig, dus sta ik al gauw weer buiten. Ik eet nog wat en ga dan terug naar Weybridge. Al met al zijn mijn laatste 2 vakantiedagen erg geslaagd!

Donderdag 19 oktober 2017
En toen was het weer tijd om aan het werk te gaan. Ik draai 2 wassen, maak ontbijt, breng mijn hostson weg, strijk en vouw wasgoed, maak schoon en dan worden de boodschappen afgeleverd. Als ik die heb opgeruimd, loop ik naar de supermarkt om nog wat dingetjes te halen die ontbraken. 's Middags moet ik wat formulieren invullen voor mijn werkzaamheden in nursery en daarna maak ik het avondeten klaar en rijd ik naar school. Ik haal mijn hostson op en we doen zijn huiswerk bij de gymnastiek. Na de gym zet ik thuis de vuilnisbakken achter het huis en terwijl we eten, komt mijn hostmum thuis. Ik ruim af en op, douche mijn hostson en daarna ben ik vrij.

Vrijdag 20 oktober 2017
Ik pak de vaatwasser uit en maak het ontbijt klaar. Mijn hostparents werken allebei vanuit huis, dus mijn hostdad brengt mijn hostson naar school. Ik kan dus mooi op tijd beginnen met schoonmaken! Als dat klaar is, leeg ik de prullenbakken en ik strijk wasgoed. Op verzoek van mijn hostparents schrijf ik een brief voor hun nieuwe au pair met tips voor restaurants, Engelse lessen en plaatsen die ze kan bezoeken en ik zoek wat dingen op om met mijn hostson te doen tijdens zijn schoolvakantie. Bij Starbucks lijken er iedere week weer meer au pairs bij te komen; ik denk dat we deze keer met zo'n 30 meiden waren :P Ik lunch bij Morrisons met 3 Duitse au pairs en thuis lees ik tot het tijd is om mijn hostson op te halen. Op het plein klets ik met Charlotte en Julia en op de parkeerplaats in de auto doen mijn hostson en ik zijn huiswerk. Thuis slaat zijn goede humeur ineens om en met wat moeite krijg ik het voor elkaar dat hij zich omkleedt en we ruimen samen zijn speelkamer op, waarna mijn hostdad hem meeneemt naar zwemles. Mijn hostmum gaat daarna ook die kant op, want ze eten daar samen, dus ik kook alleen voor mezelf. Ik draai een was en als ze terug zijn maak ik me klaar voor een oppasavond, maar die gaat uiteindelijk niet door.

Zaterdag 21 oktober 2017
Met Juliette en Phylicia ga ik naar Guildford, waar we eten bij Jamie's Italian. Wat is het weer lekker! Juliette heeft wat kleren en andere dingen nodig, dus de rest van de tijd slenteren we door winkels. We gaan op tijd naar huis, want we zijn alle drie moe :P

Zondag 22 oktober 2017
Na een onrustige nacht (mijn hostson was veel wakker) gaat mijn wekker, want ik ga oppassen bij een ander gezin. Daar ben ik van 09.00 uur tot 12.00 uur en 's middags facetime ik met thuis. Altijd leuk! Daarna wandel ik naar Caffè Nero, waar ik heel toevallig Josefine (een andere au pair en een vriendin van Anna) tegenkom. We eten en drinken gezellig samen en gaan dan allebei weer naar huis.

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- London (2) -------> dit is een nieuwe map!
- Guildford
- Weybridge en omgeving
- Starbucks

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jose

Een goed begin van de week dit concert.
En een leuk eind van de week ( facetimen) met thuis.
Nog een paar weken.......
Liefs Jose xxx

Jeannette

Wat weer een leuke week, fijn dat je zo’n geweldig concert had! Gezellig dat er weer leuke aupairs bij komen steeds.
Fijn om je weer gesproken te hebben donderdag :)
Fijne week xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active