gerrianne.reismee.nl

Half-term week 1

Maandag 23 oktober 2017
Na het ontbijt doen mijn hostson en ik zijn huiswerk en als hij zich heeft omgekleed en ik wat heb schoongemaakt, gaan we naar Chobham Adventure Farm. Het is leuk en ik speel ook nog even met hem. Thuis voetballen en lunchen we, waarna mijn hostmum mijn hostson meeneemt naar tennis en ik verder kan met schoonmaken. Als ze terugkomen, doen mijn hostson en ik nog weer wat huiswerk, we spelen en doen wat spelletjes. Daarna is het tijd voor zijn douche, terwijl mijn hostmum kookt. Na het eten ruim ik af en op, ik was af en blijf nog even beneden tot mijn hostmum klaar is met douchen en het overneemt.

Dinsdag 24 oktober 2017
Nadat ik heb afgewassen en huiswerk heb gemaakt met mijn hostson, haalt Charlene ons op voor Snakes & Ladders. Zij heeft 2 van 'haar' kinderen mee en bij Snakes & Ladders hebben we afgesproken met Charlotte en Vicky die allebei ook 1 kind mee hebben. Terwijl de kinderen spelen, kletsen wij gezellig en de tijd vliegt voorbij! Als we thuiskomen blijkt dat mijn hostmum wat boodschappen nodig heeft (ze werkt de hele week vanuit huis), dus ik ga gauw naar de supermarkt om dat op te halen. Ik hang wasgoed op en daarna gaan we eten. Ik ruim af en op, pak de vaatwasser in, was af en stop wasgoed in de wasmachine, waarna ik vrij ben.

Woensdag 25 oktober 2017
Ik stop het wasgoed van gisteravond in de droger en doe een nieuwe was in de wasmachine, waarna ik de vaatwasser uit- en inpak, afwas, huiswerk maak met mijn hostson, zijn lunchpakket klaarmaak en op verzoek van mijn hostmum nogmaals naar de supermarkt loop om wat boodschappen op te halen. Weer thuis ga ik verder met het lunchpakket en daarna breng ik mijn hostdad gauw naar het station. Ik zorg dat mijn hostson zich klaarmaakt, pak zijn tas in en dan is het tijd om naar zijn golfkamp te gaan. Het is pas 08.30 uur, maar er is al heel wat gebeurd :P Als ik weer thuiskom hang ik wasgoed op en dan kan ik einnnndelijk ontbijten. Ik maak schoon, verschoon mijn hostsons bed en strijk een enorme berg wasgoed. Daarna boek ik tickets voor wat activiteiten later in de vakantie en ik vouw het laatste beetje wasgoed. 's Middags ga ik even naar het park en na overleg met Charlene boek ik nog extra tickets voor Halloweenactiviteiten. Daarna ben ik onverwachts vrij, dus ga ik lekker uit eten met Juliette bij The Elmbridge Arms. Gezellig! Er zijn nog 2 andere au pairs, maar als ik aan 1 van hen vraag hoe ze heet, snapt ze de vraag niet. Aangezien ik haar taal niet spreek, duurt het gesprek niet zo lang :P

Donderdag 26 oktober 2017
's Ochtends ben ik vrij en loop ik naar de bibliotheek. Op de terugweg krijg ik een sms'je van mijn hostmum of ik boodschappen wil meenemen, dus ga ik nog even naar de supermarkt. Als ik thuiskom was ik af, ik verschoon mijn hostsons bed en na de lunch ruim ik af en op, was ik opnieuw af, zorg ik dat mijn hostson zich aankleedt en dan is het tijd voor huiswerk en we spelen even. Daarna moeten we het huis uit, want mijn hostmum heeft een telefonische afspraak voor haar werk. Het is te vroeg om al naar gymnastiek te gaan, dus maken we een korte tussenstop bij Mercedes-Benz World. Terwijl mijn hostson aan het gymnastieken is, valt er een boom op de weg waar wij langs moeten, maar die is gelukkig grotendeels opgeruimd tegen de tijd dat wij naar huis gaan. Thuis zet ik het eten in de oven en mijn hostson onder de douche. We moeten muisstil zijn, want mijn hostmum is nog steeds aan de telefoon. We eten samen en daarna mag mijn hostson televisie kijken terwijl ik de boel aan kant maak. Mijn hostmum is inmiddels klaar en gaat mijn hostdad ophalen. Onderweg belt ze of ze een half uurtje langer weg kunnen blijven om wat te gaan drinken samen. Prima! Ruim anderhalf uur later komen ze thuis, maar we hebben ons goed vermaakt :)

Vrijdag 27 oktober 2017
Mijn hostdad is vandaag vrij en neemt mijn hostson mee naar Legoland! Ik pak de vaatwasser uit en in, was af, droog en vouw wasgoed, verschoon mijn hostsons bed, maak schoon en leeg de prullenbakken. En dan? Dan ben ik vrij! Ik heb de rest van de week al zo veel uren gedraaid, dat ik vandaag maar 2 uur hoef te werken :) Ik moet nog wel even wachten op een pakket met vuurwerk terwijl mijn hostmum doucht, maar daarna ga ik naar Starbucks, waar we deze keer vanwege de vakantie met een klein groepje zijn. Ik lunch bij Morrisons met Louise en Juliette en ga daarna nog met Juliette naar het park en het cricketveld. Het is heerlijk weer en erg gezellig!

Zaterdag 28 oktober 2017
Ik ga naar Londen, waar ik met Alèxia heb afgesproken. Ik ken haar van de Bustedconcerten, maar ze woont in Spanje, dus zo vaak zie ik haar niet! Als ik onderweg ben laat ze weten dat ze nog wat extra tijd zal doorbrengen met de vrienden bij wie ze verblijft, dus ik ga eerst lunchen bij de MaE Deli. Erg lekker en erg veel! Ik wandel vervolgens via Oxford Street naar Trafalgar Square. In Oxford Street is alles al versierd en ook in de winkels is het al volop kerst. Bij Trafalgar Square ga ik nog even een boekenwinkel in, waarna ik van Alèxia hoor dat ze nog aan het lunchen is, dus ik wandel naar Soho, waar ik haar en haar vrienden op straat tegenkom. Uiteindelijk heeft ze maar 10 minuten tijd, maar het is wel erg gezellig! Ik geef haar haar tas (daar kwamen we voor :P) en dan moet ze weer verder. Ik ga terug naar Weybridge en heb een lekker dagje gehad :)

Zondag 29 oktober 2017
's Ochtends is mijn hostson op z'n zachtst gezegd nogal humeurig, dus ik besluit zo snel mogelijk de deur uit te gaan en bij Morrisons te ontbijten. Ik bestel the little breakfast, maar daar is niks 'kleins' aan! Als ik het bijna op heb, whatsappt Juliette dat ze toch al tijd heeft voor een brunch (we hadden hem verzet naar 13.00 uur omdat ze wat moest doen voor haar hostparents), dus 45 minuten nadat ik het grootste ontbijt ever heb opgegeten, zitten we bij het Baker Street Coffee House te lunchen. Ik zit propvol, maar de pannenkoeken gaan er onverwachts toch nog bij in, haha. Daarna wandelen we door Weybridge en langs de Wey en we hebben het weer erg gezellig! We drinken nog wat bij Starbucks en dan lopen we naar huis. Ik denk dat mijn avondeten een boterham wordt :P

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- Weybridge en omgeving
- London (2)

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jose

En dat noem je vakantie!! Je werkt harder dan een doorsnee moeder.
Maar toch wel weer leuke momenten gehad en das ook fijn,
Op naar de volgende blog. xxxx

Gert

3x het bed verschonen .... ?? Nou ja zeg ... Maar inderdaad weer een druk weekje. Dan vliegt de tijd ook.

Rob

Lekker bezig!

Jeannette

Wat weer een ontzettend drukke week zeg! Gelukkig ook met veel gezelligheid, de vakantietijd is voor jou juist altijd een hele drukke tijd daar blijkbaar!
Elke week weer leuk om te lezen allemaal, fijne week xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active