gerrianne.reismee.nl

Half-term week 2

Maandag 30 oktober 2017
Een lange dag! Ik zet een was aan, doe de vaatwasser, maak ontbijt voor de heren en maak schoon, waarna ik ervoor zorg dat mijn hostson zich aankleedt en zijn tanden poetst. Ik strijk en speel dan met mijn hostson tot zijn vriendje er is. Mijn hostmum werkt vanuit huis, dus ik moet ervoor zorgen dat ze stil zijn. Probeer dat maar eens met 2 6-jarigen :P Ik vouw wasgoed terwijl ze spelen en houd ze even zoet met een appel en wat drinken, waarna ik de lunch kook. Na de lunch spelen ze lekker verder terwijl ik af- en opruim, opnieuw strijk en was vouw en formulieren invul voor mijn hostson voor school. Als zijn vriendje is opgehaald, doen we huiswerk, we knutselen en spelen een spelletje. We moeten muisstil zijn, maar we redden ons prima! Ik kook, we eten en ik douche hem, waarna hij het toch lastig begint te vinden om zo stil te zijn. Snap ik best en ik vind dat hij het de rest van de dag erg goed heeft gedaan. Ik laat hem even televisie kijken terwijl ik verder af- en opruim, een was in de wasmachine deed en ik kijk nog even met hem mee. Nadat mijn hostmum 's avonds het overneemt ga ik gauw naar buiten, even frisse lucht :P

Dinsdag 31 oktober 2017
Ik draai een was, pak de vaatwasser uit en in, maak ontbijt en breng dan mijn hostdad naar het station. Dat duurt dubbel zo lang als normaal door file! Als ik weer thuis ben strijk ik het beddengoed voor opa en oma (die komen 10 november voor een weekendje) en ik speel met mijn hostson als de schoonmakers er zijn. Het is een drukte van jewelste! Halverwege de ochtend rijden mijn hostson en ik naar Chessington Garden Centre waar we hebben afgesproken met Charlene en Charlotte en 'hun' kinderen. Het is Halloween, dus er is van alles te doen. We gaan naar de Spooky Zoo (met o.a. slangen, baardagamen, schildpadden en een krokodil), eten een Monster Meal en de kinderen vinden tot slot binnen 2 minuten de weg in de Creepy Maze (ze zeiden dat die ongeveer 15 minuten in beslag zou nemen, haha). Het is gezellig! Weer thuis stop ik een nieuwe was in de wasmachine, we maken huiswerk en dan is het tijd om Halloween versiering te maken. Erg leuk :) Ik ben onverwachts vrij, dus eet ik mijn avondeten bij Morrisons. Als ik weer thuis kom, blijf ik nog wel even bij mijn hostson terwijl mijn hostmum mijn hostdad ophaalt van het station.

Woensdag 1 november 2017
De dag begint met de vaatwasser en het ontbijt, waarna ik een lunchpakket voor mijn hostson maak, afwas en mijn hostmum naar het station breng. Als ik weer thuiskom wil mijn hostdad dat ik ook hem naar het station breng, dus stappen we met z'n drieën (mijn hostson nog in z'n pyjama) in de auto. Thuis maak ik schoon terwijl mijn hostson zich klaarmaakt voor zijn kamp en dan breng ik hem weg. Als ik terugkom heb ik voor het eerst in ruim 1,5 week het huis voor mezelf, wat fijn! Ik maak verder schoon, strijk, zet een was aan en ga dan wandelen. 's Middags sport ik, waarna ik strijk en was vouw. Dan is het alweer tijd om mijn hostson op te halen en huiswerk met hem te maken. Ik kook en net als we willen gaan eten, worden de boodschappen afgeleverd. Zondag hebben we een feestje, dus het is veel!!! Ik ruim het op tijdens het eten, waarna ik mijn hostson douche, op- en afruim, de vuilnisbakken aan de weg zet en we een spelletje spelen. Dan belt mijn hostmum om te zeggen dat zij en mijn hostdad allebei net te laat thuis komen, dus dat ik mijn hostson naar bed moet brengen. We mogen even televisie kijken en daarna lees ik hem voor en gaat hij naar bed. Mijn hostmum sms't dan dat ze nog uitgaan, dus ik pas langer op.

Donderdag 2 november 2017
Mijn hostparents zijn allebei vrij, maar mijn hostmum heeft gevraagd of ik wel gewoon om 06.45 uur kan beginnen. Ik doe de vaatwasser, maak ontbijt voor mijn hostdad en hostson, help mijn hostson met zijn lego en daarna maak ik schoon. Als ik het wasgoed heb opgeruimd en mijn hostsons gym- en zwemtas voor volgende week heb ingepakt, vraagt mijn hostmum wat ik de rest van de dag ga doen. Ik ben ineens vrij! Met Juliette ga ik koffie drinken bij Aromas, waarna ik lunch koop en opeet in het park. Het zonnetje schijnt :) 's Middags ga ik nog een tijdje naar de bibliotheek en dan loop ik naar huis, want ik moet nog wel de vuilnisbakken achter de tuindeur zetten. 's Avonds ga ik uit eten met Sohayla bij Pizza Express en het is erg gezellig!

Vrijdag 3 november 2017
Mijn hostmum is 's ochtends thuis om alvast te koken voor 's avonds, want haar broer komt en ze maakt altijd heel veel eten als hij hier is. Ze waarschuwt me dat ik pas 's middags kan gaan schoonmaken, omdat het anders voor niks is, haha. Ik pak de vaatwasser uit en in, doe een was in de droger, was af, maak het ontbijt, strijk, vouw wasgoed en haal boodschappen die mijn hostmum nodig heeft voor haar gerecht. Dan komt er een vriendje spelen met mijn hostson en ze hoeven gelukkig maar een half uurtje stil te zijn voor een telefonische afspraak van mijn hostmum. Als mijn hostmum de deur uit is, maak ik de lunch klaar en de jongens en ik eten samen. Terwijl zij verder spelen, zet ik de vaatwasser aan, maak ik schoon en ik leeg de prullenbakken. Dan belt mijn hostmum of ik met mijn hostson het terras bladvrij kan maken voor zondag. Als het vriendje is opgehaald en mijn hostparents thuis zijn, werk ik langer door en ruimen ik met mijn hostson de bladeren op. Dan ben ik eventjes vrij, dus ik loop gauw naar de bibliotheek en dan kom ik weer terug. Ik pak de vaatwasser uit, help met het avondeten, draai een was, ruim af en op, was af, kijk eventjes televisie met mijn hostson en dan spelen we met zijn lego totdat mijn hostparents thuiskomen met mijn hostmums broer.

Zaterdag 4 november 2017
Ondanks de bijna vrije donderdag heb ik toch meer uren gewerkt dan normaal, dus ik doe vandaag lekker weinig! Ik wandel naar Walton-on-Thames (ondanks de stromende regen) en ga daar naar de bibliotheek (veel groter dan in Weybridge). Ik lunch bij Starbucks, koop alvast een afscheidscadeautje voor mijn hostson (want het gaat hard nu!), drink nog wat bij Caffè Nero en loop dan weer terug naar Weybridge waar ik 's avonds met mijn vader en stiefmoeder denk ik het wereldrecord facetimen verbreek :P

Zondag 5 november 2017
Het weer is vandaag stukken beter dan gisteren, dus ik ga even naar het park om te lezen. Het is wel een stuk kouder dan gisteren, dus na een poosje ga ik opwarmen bij Starbucks waar ik inmiddels bij 1 medewerkster zó bekend ben, dat ik mijn naam al niet meer hoef te noemen, haha. 's Middags lunch ik met Åsa-Linn bij Baker Street Coffee House en als we daarna buiten lopen, komen we Alina en Nadine tegenkomen. We drinken gezellig wat bij Caffè Nero, waarna ik met Alina langs de Wey wandel. Als ik later thuiskom zijn de voorbereidingen voor het feestje al in volle gang. Het is Guy Fawkes Night, dus komen er wat mensen op visite en ik ben ook uitgenodigd, samen met Juliette. We eten buiten (we hebben een vuurkorf) en steken héél veel vuurwerk af. Als het is afgelopen, breng ik Juliette naar huis.

Maandag 6 november 2017
Het is tijd voor het normale ritme: mijn hostson gaat weer naar school! Ik stop een was in de wasmachine, doe de vaatwasser, was wat spullen van het feestje af, maak ontbijt voor mijn hostdad en hostson, pak schooltassen in en breng dan mijn hostmum naar het station en mijn hostson naar school. Op de terugweg tank ik, want dat zijn ze vergeten dit weekend, oepssss. Thuis stop ik de was in de droger, ik maak schoon, ruim dingen van het feestje op, stofzuig en loop dan naar Baker Street Coffee House. Het is eindelijk gelukt om iets met Julia af te spreken (onze schema's lopen net langs elkaar heen), dus we drinken gezellig een kopje thee. Op de terugweg haal ik wat boodschappen en 's middags sport ik, ik draai nog een was, ik strijk en vouw wasgoed. Dan is het tijd om mijn hostson weer op te halen, want hij heeft geen voetbal vandaag. Op het plein klets ik nog even met Charlene en Julia en dan gaan we naar huis. We maken mijn hostsons huiswerk, ik kook, we eten, ik ruim af en op, was af en zet dan mijn hostson onder de douche. We spelen tot mijn hostmum thuis is.

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- Weybridge en omgeving
- Starbucks

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Het gaat inderdaad hard, gelukkig word je lekker bezig gehouden dus vliegt de tijd ;)

Jose

Zo weer een drukke vakantieweek. Tijd vliegt. Tot je volgende blog.

Jeannette

Dat was weer een hele drukke week, leuk dat je het Guy Fawkes feest mee mocht vieren.
Nog een paar weken....
Fijne week xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active