gerrianne.reismee.nl

Nog een maand te gaan

Ja ja, mijn laatste maand is zo'n beetje ingegaan! Nou ja, eigenlijk morgen, maar 1 dagje maakt het verschil niet denk ik. Het gaat nu snel hoor! Maar goed, ik zal eerst mijn afgelopen week maar delen :)

Maandag 13 november 2017
Als mijn wekker gaat ben ik nog zó moe... Maar ik doe een heleboel voordat ik zelfs maar het huis uit ga. Ik doe de vaatwasser, was af, maak ontbijt voor de heren, maak mijn hostsons bed op en leg zijn kleren voor morgen klaar, maak schoon, stofzuig, draai 1 was, droog, strijk en vouw 2 wassen. En dan is het pas 10.00 uur! Mocht je denken dat ik iets belangrijks ben vergeten deze ochtend: mijn hostmum werkt vanuit huis en brengt dus mijn hostson naar school vandaag ;) Ik ga naar Caffè Nero waar ik eindelijk weer eens met Charlene heb afgesproken en de tijd vliegt! Thuis doe ik wat afwas van mijn hostmum en ik tref voorbereidingen voor het avondeten, waarna ik lees tot het tijd is om naar school te gaan. Als ik mijn hostson heb opgehaald, doen we zijn huiswerk terwijl ik kook. Tijdens het eten komt ook mijn hostmum erbij zitten. Terwijl zij voorbereidingen treffen voor mijn hostsons kinderfeestje (dat is pas in februari, maar hier in Weybridge schijnt het heel normaal te zijn om daar nu al mee bezig te zijn), ruim ik af en op, ik was af en pak mijn hostsons gymtas uit en weer in. Dan douche ik mijn hostson, waarna ik vrij ben.

Dinsdag 14 november 2017
Ik begin met de vaatwasser en de afwas, waarna ik ontbijt maak voor mijn hostdad en hostson. Ik leg schoon beddengoed op mijn hostsons bed zodat de schoonmakers het kunnen verschonen, geef de tuinvrouw wat te drinken, doe huiswerk met mijn hostson en zorg ervoor dat hij zich klaarmaakt voor school. Ik breng mijn hostparents naar het station en dan rijden mijn hostson en ik door naar zijn school in Cobham. Ik werk deze ochtend weer in nursery! We spelen, hebben Franse les, Busy Bodies, muziek en we spelen buiten. Thuis stop ik het wasgoed van de schoonmakers in de droger en ik doe een was in de wasmachine. Nadat ik heb geluncht haal ik wat boodschappen en stop de tweede was in de droger. Nadat ik mijn hostson van school heb gehaald, doet hij even wat huiswerk terwijl ik zijn gymtas uit- en weer inpak, wasgoed in de wasmachine stop voor morgenochtend, mijn hostsons kleren voor morgen klaarleg en dan help ik hem verder met zijn huiswerk terwijl ik het eten klaarmaak. Na het eten maken we zijn huiswerk af, ik ruim af en op, douche hem en we spelen even wat hockey. Terwijl hij verder speelt, vouw ik wasgoed en dan lezen we samen tot het bedtijd is. Ik breng hem naar bed en pas dan op tot mijn hostparents terug zijn van hun kennismaking met de nieuwe schooldirectrice.

Woensdag 15 november 2017
Mijn hostdad is heel vroeg in de ochtend vertrokken naar Dublin, dus we zijn met z'n drietjes. Mijn hostmum werkt vanuit huis en brengt mijn hostson naar school, terwijl ik schoonmaak, stofzuig, mijn hostsons bed opmaak en zijn kleren voor morgen klaarleg. Ik zoek wat papieren van mezelf uit en wacht tot de wasmachine klaar is. Als ik het wasgoed in de droger heb gestopt en deels heb opgehangen, ga ik naar Starbucks waar ik met Juliette heb afgesproken. Gezellig! Thuis vouw ik wasgoed en na mijn lunch is het tijd voor nursery. Ik lamineer een uur en dan speel ik met de kinderen buiten in het keukentje. We halen ook het konijn nog even naar binnen! Nadat ik een paar maanden geleden had vastgesteld dat het geen mannetje maar een vrouwtje is, hebben ze haar omgedoopt van Rupert naar Radish :P Na schooltijd klets ik met Julia, Charlotte en Charlene op het plein en mijn hostson speelt met zijn vriendjes. Thuis doen we zijn huiswerk, ik stop wasgoed in de wasmachine en maak het eten klaar. Na het eten ruim ik af en op, was af, strijk mijn hostsons broek voor morgen, zet de vuilnisbakken aan de weg en douche mijn hostson. Dan ben ik vrij.

Donderdag 16 november 2017
Ik stop een was in de droger, pak de vaatwasser uit, maak ontbijt voor mijn hostson en breng hem en mijn hostmum daarna weg. Mijn hostson zegt tegen mijn hostmum dat hij last heeft van zijn benen, dus hij hoeft niet naar gymnastiek vandaag. Thuis maak ik schoon, ik vouw wasgoed en ruim de afgeleverde boodschappen op. Daarna is het het moment van de waarheid: ik ga kijken of al mijn spullen in mijn koffers passen! Zo niet, dan moet ik een extra koffer kopen en bijboeken voor mijn vlucht naar huis. Het is krap, maar uiteindelijk lukt het om alles wat ik mee wil nemen naar huis in de koffers te proppen. Na mijn verlate lunch schil ik aardappels, ik strijk en vouw wasgoed en ga dan mijn hostson van school halen. We doen zijn huiswerk terwijl ik kook en na het eten komt mijn hostdad terug uit Dublin en niet veel later komt ook mijn hostmum thuis. Ik douche mijn hostson en mijn hostmum zegt dat ik morgen wat eerder moet beginnen, omdat ze om 07.30 uur allemaal weg moeten. Daarna ben ik vrij!

Vrijdag 17 november 2017
Ik begin eerder, maar als ik beneden kom blijkt dat ze allemaal al klaar zijn; mijn hostmum zegt dat ik eerder moest beginnen omdat ze bang was dat zij zich zouden verslapen. En bedankt :P Om 06.45 uur begin ik dus al met schoonmaken en ondertussen spoor ik mijn hostson aan om zich aan te kleden. Als ze de deur uit zijn pak ik de vaatwasser uit en in, ik was af en ruim hun ontbijtspullen op. Ik maak verder schoon, stofzuig en stop wasgoed in de droger. Na mijn ontbijt leeg ik de prullenbakken en strijk en vouw wasgoed. Later ga ik naar Starbucks, waar ik word begroet met: "Hi Gerrianne, how are you?" Ik kom hier te vaak ;) De groep au pairs die naar Starbucks komt is tegenwoordig een stuk kleiner, wat eigenlijk wel fijn is. Daarna lunch ik met Louise, Juliette en Elwina bij Morrisons. Op verzoek van mijn hostmum koop ik een verjaardagskaart voor een klasgenoot van mijn hostson, want daar heeft hij een feestje van dit weekend. Mijn hostmum sms't dat ik alleen nog even naar huis moet komen om mijn hostsons zwemtas in te pakken en dat ik verder vrij ben. Onverwachts, maar wel fijn! Als ik dat dus heb gedaan, ga ik naar de kringloop om een grote tas met spullen van mezelf weg te brengen. Ik koop een afscheidscadeau voor mijn hostparents, lees in de bibliotheek en drink warme chocolademelk bij Caffè Nero. 's Avonds eet ik met Daria, Mladen en Phylicia bij de Elmbridge Arms, waar het personeel altijd superleuk is :) Phylicia brengt me met de auto naar huis, scheelt weer een eind lopen!

Zaterdag 18 en zondag 19 november 2017
Ik voeg het weekend maar even samen, want er valt niet zoveel over te zeggen, haha. Zaterdag lunch ik met Louise en Phylicia bij de Elmbridge Arms en omdat het vies weer is, haal ik bij Starbucks (zie, ik kom er te vaak) een warme chocolademelk voor de terugweg naar huis. Het weekend staat vooral in het teken van facetime en skype, verder zijn mijn plannen verzet naar december, dus ik doe weinig :)

Er staat 1 nieuwe foto in het album dat je waarschijnlijk wel voelde aankomen:
- Starbucks

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

De tijd vliegt!

jose

Zo weer een week voorbij gevlogen en over een maandje vlieg je naar huis.
Liefs Jose xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active