gerrianne.reismee.nl

Een gezellige week

Maandag 20 november 2017
Mijn hostmum werkt vanuit huis en zij brengt mijn hostson naar school, dus ik kan iets later beginnen. Ik verschoon mijn hostsons bed, leg zijn kleren voor morgen klaar, leeg een prullenbak, stofzuig, was mijn hostsons dekbed en na mijn ontbijt maak ik de keuken schoon. Ik strijk en vouw wasgoed en dan heb ik vrije tijd. Ik maak een wandeling en 's middags blijf ik lekker binnen, want het regent nogal! Als ik naar school rijd, belt mijn hostmum me om te zeggen dat ik geen autostoeltje heb. Die hadden ze gisteren nodig voor een feestje en zit dus nog in de andere auto. Ze wil dat ik iemand anders regel om mijn hostson op te halen, dus ik bel wat rond en vind uiteindelijk iemand die hem mee kan nemen. Pfieuw! Ik maak ondertussen het eten en na het eten doen mijn hostson en ik zijn spelling. Terwijl hij zijn andere huiswerk doet, ruim ik op en ik was af. Ik douche hem, pak zijn gymtas uit en weer in en dan ben ik vrij.

Dinsdag 21 november 2017
Ik pak de vaatwasser uit en in, maak ontbijt, doe spelling met mijn hostson en dan breng ik mijn hostmum naar het station. Mijn hostson en ik rijden vervolgens door naar school en hij kletst me de oren van mijn hoofd. Gezellig! Ik help in nursery waar we spelen, Busy Bodies doen, roerei maken, fruit eten, zingen en uiteindelijk doe ik nog wat brieven in de schooltassen. Dan zit de ochtend er al weer op. Thuis leg ik mijn hostsons kleren klaar, ik haal wat boodschappen, draai, droog en vouw 3 wassen en ik douche. Als ik mijn hostson van school heb gehaald doen we zijn huiswerk, en nadat we hebben gegeten gaan we daar nog even mee door. Als ik hem heb gedoucht, moet ik kaartjes in de vorm van sterren knippen voor de juffen op school. Als ik mijn hostson vraag hoe groot de andere sterren zijn, krijg ik als antwoord: "Medium. Niet groot medium, want dat bestaat ook. Maar klein medium". Oké super :P Als ik de 'kleine, medium sterren' heb geknipt, spelen we totdat mijn hostmum heeft gegeten en het overneemt.

Woensdag 22 november 2017
Mijn hostmum werkt opnieuw vanuit huis, dus ik kan later beginnen. Ik maak de keuken schoon, stofzuig, strijk en vouw wasgoed, maak mijn hostsons bed op en leg zijn kleren voor morgen klaar. Er komt iemand om de meubels te reinigen en omdat mijn hostmum daarvoor geld moet halen, moet ik even thuis blijven om ervoor te zorgen dat die man niet voor een dichte deur staat. Als ze terugkomt ga ik naar de bibliotheek en 's middags ga ik naar nursery. Ik lees boekjes met de kinderen en als ik 1 van hen vraag waar zijn boekje over gaat, is hij ervan overtuigd dat het onderwerp 'pizza' is. Eigenlijk zijn het plaatjes van rode bloedcellen onder een microscoop, maar dat gaat er niet in. Als er vervolgens ook nog eens witte bloedcellen bij komen, vindt hij het maar een rare, vieze pizza ("I don't like those on my pizza", zei hij al slissend en met een frons). Gupje :) Vervolgens maken we vliegers, waarmee we naar de grote school gaan. Wat staat er veel wind! De vliegers waaien om de haverklap kapot, maar dat mag de pret niet drukken. Na schooltijd klets ik met Charlene en Charlotte terwijl mijn hostson op het plein speelt. Thuis douche ik hem meteen en ik maak een deel van het avondeten klaar. Ik zet de vuilnisbakken aan de weg, doe alle gordijnen dicht en dan ben ik al vrij! Ik eet met Daria en Matthieu bij (verrassing!) de Elmbridge Arms en het is erg gezellig.

Donderdag 23 november 2017
Ik maak ontbijt voor mijn hostdad en hostson, pak de vaatwasser uit en weer in en neem mijn hostsons spelling met hem door. Daarna brengt mijn hostmum hem naar school, want zowel zij als mijn hostdad werken vandaag vanuit huis. Ik maak de keuken schoon, strijk wasgoed en wacht daarna op de boodschappen. Die komen ietsjes later dan gepland en de arme bezorger is hartstikke gestrest. Als ik de boodschappen heb opgeruimd, douche ik en na mijn lunch ga ik naar de bibliotheek. Weer thuis pak ik mijn hostsons gymtas in en zijn snacks, ik zet de vuilnisbakken weg en ga dan op weg naar school. Daar aangekomen besef ik dat ik voor mezelf niks te eten heb meegenomen, oeps... Bij de gymnastiek doen we mijn hostsons huiswerk en daarna gaat hij meteen door naar de les. Als we thuiskomen, heeft mijn hostmum het eten al klaargemaakt, ideaal! Na het eten was en ruim ik af, ruim de vaatwasser in en vervolgens kletsen we gezellig met z'n vieren. Mijn hostson doet zijn eigen douche terwijl ik het wasgoed voor morgen verzamel en de gordijnen dichtdoe. Daarna ben ik vrij.

Vrijdag 24 november 2017
Ik zet een was aan, pak de vaatwasser uit en in, maak ontbijt en ik maak mijn hostsons bed op. Mijn hostdad werkt vanuit huis, dus ik breng alleen mijn hostmum naar het station, waarna ik met mijn hostson naar school rijd. We staan tegenwoordig bijna standaard in de file, dus we dopen de weg 'our stuck in traffic road'' :P Het is Mufti Day op school, dus mijn hostson heeft gewone kleren aan. De meeste kinderen zijn verkleed, superleuk! Weer thuis maak ik schoon en ik stofzuig, leeg de prullenbakken, doe een nieuwe was in de wasmachine en stop alles in de droger voordat ik naar Starbucks ga. Ik leer weer 2 nieuwe au pairs kennen, leuk! Met Juliette en Claudia lunch ik vervolgens bij Morrisons en het is heel gezellig. Thuis strijk ik gauw en ik pak mijn hostsons zwemtas in, waarna ik naar school rijd. Hij speelt een poosje, doet zijn leeshuiswerk in de auto onderweg naar huis en thuis doen we zijn spelling. We hebben nog tijd, dus we doen een spelletje met een ballon en spelen Top Trumps voordat we naar zwemles gaan. Tijdens de zwemles klets ik met een moeder van school en na de zwemles douche ik mijn hostson gauw, want mijn hostdad wacht op hem in het restaurant beneden. Hij vraagt of ik richting het station kan rijden, want mijn hostmum is lopend onderweg. Het is pikkedonker natuurlijk, dus het is lastig te zien! Maar ik vind haar en zet haar af bij de tennisclub. Thuis pak ik de zwemtas uit en ik poets de gymschoenen van mijn hostson. Daarna eet ik met Louise bij de Elmbridge Arms en later sluiten Daria, Claudia, Laura, Andrea en Jean-Luca zich bij ons aan. Het is een gezellig avond :)

Zaterdag 25 november 2017
Met Juliette ga ik om 12.00 uur naar French Fancy's Tea Salon voor een speciale kerst afternoon tea. Wat is het lekker en wat is het veel! We doen er zo'n 2,5 uur over en we kletsen wat af. Daarna ga ik terug naar huis, want mijn hostparents gaan naar Londen. Mijn hostmum heeft wat verzoekjes bij mij neergelegd voor vandaag, dus mijn hostson en ik vervelen ons niet: we schrijven kerstkaartjes voor zijn juffen (op die 'kleine, medium sterren', weet je nog?), maken een welkomstkaart voor de nieuwe au pair, ik maak het eten klaar en na het eten hebben we wat tijd om te tafeltennissen. Leuk! Dan douche ik mijn hostson en we spelen Top Trumps totdat Strictly Come Dancing begint. Dat kijkt hij normaal altijd met zijn ouders, dus hij kan het vandaag niet missen! Tegen 20.15 uur zijn mijn hostparents terug en eindigt de extra oppasdag. Daarna ga ik richting het centrum, want Camden (1 van de barmannen van de Elmbridge Arms) heeft me uitgenodigd voor zijn afscheidsfeestje - hij gaat terug naar Zuid-Afrika. Ik ga samen met Daria en het is erg gezellig! Ik klets met een hele hoop mensen, we frisbeeën wat en bevriezen zowat op het dakterras. Ik neem afscheid van Camden en ga dan terug naar huis. De dag was lang zat!

Zondag 26 november 2017
Het is superkoud in huis, dus ondanks dat ik vandaag niks wilde doen, ga ik toch maar een poosje het huis uit. Met Louise lunch ik bij Morrisons, een heuse Sunday roast! Op een gegeven moment wordt een klein jongetje niet goed en hij wordt naast onze tafel neergelegd, op Louises jas. Het is een heel naar gezicht en het ziet er eerst niet goed uit. Als het ambulancepersoneel er is, wordt hij gelukkig wel weer redelijk wakker en uiteindelijk lijkt alles gelukkig mee te vallen en ze nemen hem alleen voor de zekerheid mee naar het ziekenhuis. In de tussentijd heeft het jongetje overgegeven op Louises jas, dus die brengen we met een medewerker van Morrisons naar hun stoomafdeling, waarna we naar huis toe gaan. Thuis kijk ik een film en verder doe ik niet veel. Niet verkeerd!

Er staan nieuwe foto's in het album:
- Weybridge en omgeving.

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Je maakt weer genoeg mee in zo'n week. Veel plezier de komende week.

Jose

Zo weer een week voorbij. Einde komt nabij.
Is al met al een rustige week voor jou, ondanks al het gewas en gestrijk en schoonmaak.
Nog 3 weekjes en je kan terug naar huis, yes.
Gezellig kerst thuis zijn en hier geen huiswerk voor jou. Rust is wat je krijgt,
Tot de volgende blog meid.
Liefs Jose
xxxx

Jeannette

Dat was idd een gezellige week zo te lezen.
Maar wat een was,strijk, schoonmaak elke dag!
Het jaar zit er bijna op, fijn om je dan weer echt te zien en spreken!
Tot je volgende blog, fijne week!
Xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active