gerrianne.reismee.nl

Een vliegende week en een topweekend!

Maandag 27 november 2017
Ik mag later beginnen, maar als ik uit de badkamer kom, hoor ik dat er beneden stress is. Dus kleed ik me maar gauw aan, zodat ik mijn hostdad naar het station kan brengen. Opluchting alom, haha. Als ik thuiskom draai ik een was, ik ontbijt, maak me verder klaar, maak schoon, stofzuig, strijk en vouw wasgoed. De vader van mijn hostdad ligt opnieuw in het ziekenhuis, dus komt mijn hostmum daar nog even over kletsen terwijl ik bezig ben met het wasgoed. Als ik dat heb opgeruimd, loop ik richting het centrum om wat boodschappen te halen. 's Middags lees ik totdat ik mijn hostson van school moet halen. Op maandag is hij altijd laat vanwege voetbal, dus we gaan meteen weer naar huis, waar ik hem douche terwijl mijn hostmum pizza maakt. Ik pak mijn hostsons gymtas uit en weer in, doe de gordijnen dicht (ze hebben er zo veel! :P), maak huiswerk met mijn hostson en ik snijd wat groenten voor het avondeten. Als we hebben gegeten, ruim ik af en op, ik was af en haal het beddengoed in de logeerkamer af. Daarna ben ik vrij.

Dinsdag 28 november 2017
Ook vandaag mag ik later beginnen, fijn! Als ik beneden kom doe ik de gordijnen open, ik geef de tuinvrouw wat te drinken en ik ontbijt terwijl ik de vaatwasser uit- en weer inruim. Daarna is het tijd om naar nursery te gaan, waar ik kinderen help met knippen. Ze doen het best goed! Voor een groot deel van de ochtend is er een theatergroep die komt optreden voor nursery en reception, dus ik doe klusjes in het lokaal: ik hang de engelenkostuums voor de kerstopvoering klaar, stop knutsels en tekeningen in mappen en schrijf wat quotes van de kinderen op, zodat die later in hun plakboek kunnen worden geplakt. Als ik 's middags thuiskom stop ik een was in de droger en een tweede was in de wasmachine, ik leg mijn hostsons kleren klaar, bak pannenkoeken voor mezelf (lekkerrrr) en strijk het beddengoed voor de logeerkamer. Ik ga gauw naar de bibliotheek om mijn vliegticket te printen (het is bijna zover!) en weer thuis lees ik en ik stop wasgoed in de droger, waarna ik mijn hostson van school haal. Op dinsdag is hij laat vanwege judo, dus ook vandaag is er geen tijd om op het plein te spelen. Thuis doen we zijn huiswerk terwijl ik de gordijnen dichtdoe, zijn gymtas uit- en inpak en het eten klaarmaak. Na het eten ruim ik af en op, douche mijn hostson, stop een was in de wasmachine voor morgenochtend, en we spelen mijn hostsons variant op cricket, terwijl we meeblèren met en dansen op Wannabe van de Spice Girls (de Spice Sisters volgens mijn hostson) en Badvan Michael Jackson. Het is erg gezellig! Mijn hostmum sms't ondertussen dat de trein vertraging heeft, dus ik ga alvast naar boven met mijn hostson om hem voor te lezen en bij boek nummer 4 komen zijn ouders thuis.

Woensdag 29 november 2017
Zoals standaard op de woensdag, mag ik later beginnen. Het is een luxeweek! Ik begin de dag met het aanzetten van de vaatwasser, schoonmaken, stofzuigen, was strijken, was vouwen, het opmaken van mijn hostsons bed en ik leg zijn kleren klaar voor morgen. Ik ga voor een half uurtje naar de bibliotheek, waarna ik thuis de vaatwasser uitruim, klets met mijn hostmum, lunch en naar nursery ga. De kinderen oefenen vanmiddag de kerstopvoering, dus we gaan met z'n allen naar de grote school. Mijn hostson is er natuurlijk ook bij (de opvoering is van nursery, reception, year 1 en year 2; hij zit in year 2) en die glundert van trots omdat hij een microfoontje krijgt opgespeld. Hij is namelijk 1 van de vertellers. Het is erg leuk om te kijken naar het oefenen en het gaat al best goed! Na schooltijd speelt mijn hostson op het plein terwijl ik klets met Julia en Charlene. Wat is het koud! Thuis doen we mijn hostsons huiswerk, ik doe de gordijnen dicht en maak het eten klaar. Na het eten neemt mijn hostmum het over, dus ik was af, ruim af en op, leeg een prullenbak, zet de vuilnisbakken aan de weg en ik vouw wasgoed. Terwijl ik al die dingen doe, moet ik de nerf gunkogels van mijn hostson en hostmum ontwijken, want die zijn verwikkeld in een gevecht :P

Donderdag 30 november 2017
Vandaag is het geen uitslaapdag, dus ik begin gewoon om 06.45 uur. Ik open de gordijnen, ruim de vaatwasser uit, maak ontbijt en doe spelling met mijn hostson, waarna ik zijn script voor de kerstopvoering weer in elkaar plak, want die heeft de tocht terug naar de kleine school niet helemaal overleefd. Ik breng mijn hostmum naar het station en mijn hostson naar school en ga dan thuis schoonmaken. Ik doe een handwas, draai een was, zet de vuilnisbakken weer naast het huis, maak mijn hostsons bed op, ruim de afgeleverde boodschappen op en ik snijd kip voor het avondeten. Daarna drink ik koffie bij Caffè Nero met Daria, Juliette, Laura en Mladen, gezellig! Thuis maak ik curry, waarna ik zo naar kruiden ruik dat ik snel douche, haha. Ik strijk en haal dan mijn hostson op van school. We doen zijn huiswerk bij de gymnastiek en na de gym warm ik thuis het eten op. Na het eten zet ik mijn hostson onder de douche, stop een was in de wasmachine voor morgenochtend en ik maak mijn hostson verder klaar. Ik ruim af en op en terwijl ik met mijn hostson aan het spelen ben, krijg ik een sms'je van mijn hostdad dat hij over een half uurtje thuis is. Huh? Deze dag staat al ruim 2 maanden in mijn agenda als oppasavond, maar ik vind het prima :P

Vrijdag 1 december 2017
Mijn hostson is 's nachts 3 keer wakker, dus ik voel me hartstikke brak als mijn wekker gaat. Ik doe de gordijnen open, ruim de vaatwasser uit en in, was wijnglazen af, maak ontbijt en nog steeds hoor ik geen geluid van boven komen. Ik maak al een groot deel van de keuken schoon voordat zij überhaupt wakker zijn, haha. Ze hadden besloten langer te blijven liggen, omdat het zo'n onrustige nacht was. Had ik dat maar geweten :P Ik doe spelling met mijn hostson, maak zijn bed op en terwijl mijn hostmum hem naar school brengt, maak ik verder schoon. Ik stofzuig en ik strijk en vouw wasgoed. Het is natuurlijk Starbucksdag en er is een gezellig klein clubje. Daarna ga ik met Louise en Juliette lunchen bij Morrisons. Thuis lees ik even, waarna ik mijn hostson ophaal. Hij speelt een poosje, maar het is gewoon te koud om te lang buiten te blijven. Hij leest in de auto terwijl we in de file staan door een ongeluk. Thuis doen we nog wat meer huiswerk, we eten fruit en spelen even met lego, waarna mijn hostson zich omkleedt en we naar zwemles gaan. Mijn hostparents zijn allebei thuis vandaag, dus als we thuiskomen gaat mijn hostson bij hen op de bank liggen om televisie te kijken, terwijl ik het eten klaarmaak. Na het eten ruim ik af en op, ik stop wasgoed in de wasmachine en daarna ben ik vrij.

Zaterdag 2 december 2017
In eerste instantie zou ik vandaag een paar uurtjes moeten werken omdat mijn hostdad naar zijn ouders gaat, maar 's ochtends zegt mijn hostmum dat ze zich wel redt. Fijn! Ik ga namelijk naar Londen, want daar heb ik afgesproken met Reece en Leah om afscheid te nemen. Ja ja, het eerste afscheid hier is een feit! We lopen vanaf Waterloo Station via de Southbank over de Millennium Bridge richting St. Paul's Cathedral. Vanaf Madison Rooftop Terrace hebben we supermooi uitzicht, kijk maar naar de foto's in de map 'London (2)'. Daarna lopen we rondjes, want Leah kan de pub niet vinden waar ze heen wil :P Uiteindelijk vinden we het en kunnen we weer even warm worden en lekker eten. We vinden dat we wel genoeg hebben gelopen, dus nemen we een dubbeldekker (mijn eerste dubbeldekker in al die tijd dat ik hier ben!) richting Covent Garden. Daar is het namelijk heel mooi versierd voor de kerst (weten jullie nog, Peter en Marije?). We gaan nog wat winkels in en dan gaan we terug naar Waterloo Station, waar we afscheid nemen. Het was een topdag, supergezellig!

Zondag 3 december 2017
Ik ga naar een meet-up van Smartaupairs (het au pair bureau waarmee ik hier ben) in Canterbury, dus ik vertrek al om 07.45 uur van huis en kom om 11.30 uur aan bij de pub waar we hebben afgesproken. Zo! Het is gezellig en voor het eerst sinds hele lange tijd zie ik Nederlandse au pairs. We lopen in Canterbury nog over de kerstmarkt, gaan naar de kathedraal en we wandelen wat rond tot het tijd is om naar huis te gaan. In de trein terug reis ik een stuk met 1 van de andere au pairs, gezellig! Maar oh, wat ben ik moe, haha.

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- London (2)
- Canterbury
- Weybridge en omgeving
- Starbucks

Liefs Gerrianne


Reacties

Reacties

Jose

Zo dat was inderdaad een vliegende week met een top weekend als afsluiting.
Nog 14 dagen te gaan en dan naar huis. Kan je je laatste afscheid nemen, maar dan van je hostfamilie. Wij hebben op zaterdag 23 december gereserveerd bij de Gloepe in Diffelen.
Gaan we heerlijk spareribs eten of iets anders als je wilt uiteraard.
Kijk er naar uit dat je weer thuis bent.
Liefs Jose xxx

Jeannette

Dat was idd een vliegende week en een topweekend!
Nog 2 weken te gaan!:) :)
Fijne week en tot het volgende blog!
XXX liefs en tot gauw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active