gerrianne.reismee.nl

Op bezoek bij de kerstman en een dagje Brighton!

Ik ga mijn blogs vanaf nu wat anders schrijven, want ik kan me zo voorstellen dat het voor jullie net zo saai is om iedere week over dezelfde taken te lezen als dat het voor mij is om iedere week ongeveer hetzelfde te typen :P Dus ik ga proberen vanaf nu alleen de hoogtepunten te doen!

Kerstopvoering
Op school was het een drukke week voor de kinderen, want de kerstopvoering kwam eraan! Ze oefenden wat af en omdat ik op dinsdagochtend in nursery hielp, was ik aanwezig bij de generale repetitie. Op woensdag- en donderdagochtend waren de officiële opvoeringen voor de ouders. Wat zag het er allemaal goed uit! Nursery was verkleed als engeltjes, reception als ezels, year 1 als lammetjes (allemaal passend bij de liedjes die ze zongen) en year 2 (de klas van mijn hostson) speelde het kerstverhaal. Omdat mijn hostson 1 van de vertellers was, was hij netjes in pak, superschattig!

Oppassen
Voor mijn gevoel had ik al heel lang niet opgepast en nu was het 2 keer raak in 1 week tijd. Op donderdag paste ik tot 23.30 uur op mijn hostson, terwijl mijn hostparents naar een borrelavond met de ouders van year 2 waren. Het was een rustig oppasavondje, want mijn hostson kwam niet 1 keer uit bed :) De volgende ochtend moest ik wel weer om 06.45 uur beginnen, dus dat was even slikken, haha! Op zaterdagavond paste ik op bij een gezin van school. Hun zoon zit bij mijn hostson in de klas, hun dochter zit bij mij in nursery en dan hebben ze nog een meisje van 1 jaar. Ook dat was een makkelijke oppasavond; ik had nog meer werk met de 2 katten dan met de kinderen! Die heb ik zelfs niet eens gezien, afgezien van op het schermpje van de babyfoons :P

Santa's Grotto
Donderdagmiddag na schooltijd ging ik met mijn hostmum en hostson naar Painshill Park om een bezoekje te brengen aan de kerstman. Niet zoals 'in de film' waar de beste man altijd in een winkelcentrum zit. Nee, deze kerstman zat in een heuse kristalgrot! We liepen in het donker over een met kerstversiering verlicht pad en het was supermooi. De foto's die ik heb gemaakt (zie album 'Weybridge en omgeving') doen geen recht, dus google vooral even op Painshill Park Crystal Grotto :) We hebben eerst een poosje in een tent gewacht waar we warme chocolademelk dronken en mijn hostmum kocht voor mijn hostson en mij mince pie, want dat moest ik toch echt proberen zei ze. Toen mijn hostson aan de beurt was, liepen we met 2 elven (ja ja) naar de grot en daar zat de kerstman te wachten. Nadat het cadeau was overhandigd en de beste man mijn hostson had laten weten dat hij zeker langs zou komen op kerstavond, liepen we door de rest van de grot weer naar buiten. Het was echt heel gaaf!

Laatste Starbucks meet-up
Op vrijdag had ik mijn laatste Starbucks meet-up in Weybridge, want aankomende vrijdag ga ik ergens heen met mijn hostmum en kan ik dus niet. De meeste au pairs gingen deze keer alleen niet naar Starbucks, maar naar Baker Street Coffee House! Ik wilde alsnog gewoon naar Starbucks, want hé, dat hoort op vrijdag :P We waren met z'n vijven en het was erg gezellig. Daarna ging ik met Louise lunchen bij Morrisons, want dat hoort er natuurlijk wel bij ;)

Brighton
Zaterdag ging ik met Juliette, Louise, Phylicia en Sohayla (oftewel, allemaal Franse au pairs) naar Brighton. En wat hadden we die dag goed uitgekozen, want het waaide nauwelijks en de zon scheen! Als we op zondag waren gegaan, dan hadden we de hele dag in de regen gelopen, haha. We zijn op het strand geweest, op de pier, we hebben gegeten bij een Wetherspoons (aanrader als je in Engeland bent!) en we hebben een bezoekje gebracht aan The Lanes. Daarna bleven de anderen nog, terwijl ik op tijd naar huis ging, omdat ik een oppasavond had in Cobham. Het was een gezellige dag!

En nu is mijn laatste volle week in Weybridge aangebroken. Een gek, maar ook fijn idee! De dingen die ik wilde doen hier in Engeland, heb ik gedaan en ik kijk ernaar uit om de feestdagen lekker thuis door te brengen :)

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- Weybridge en omgeving
- Brighton

Liefs Gerrianne


Reacties

Reacties

Gert

Een goed idee om alle taken onvermeld te laten. Die kennen we onderhand wel. Nu de afscheidswedstrijd nog en dan: welkom thuis!!!

Rob

Dit leest wel leuk zo eigenlijk, de highlights! En het zijn er best veel!

jose

Ja dit leest veel prettiger dan alle vaste bezigheden per dag.
Nog even en dan naar huis. Heerlijk...
groet en tot de volgende blog
José
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active