gerrianne.reismee.nl

Sneeuw!

Culzean Castle
Op maandag hoefde ik alleen aan het eind van de middag op te passen, dus ben ik naar Culzean Castle in Maybole geweest. Helaas is het kasteel zelf gesloten in de winter (naar mijn idee nogal onlogisch om het enige binnen gedeelte te sluiten als het koud is :P), maar ik kon er wel omheen wandelen. Omdat het nogal regenachtig en bewolkt was, kon ik de eilanden voor de kust niet zien, maar het uitzicht was alsnog mooi!

Sneeuw
Terwijl jullie te maken hadden met een gigantische storm, werd die ons bespaard. Wat we wel kregen? Een heleboel sneeuw! Althans, meer dan ze hier in jaren hadden gezien. Daarom zaten de jongens en ik van dinsdag t/m donderdag thuis, al hebben we natuurlijk wel sneeuwpoppen gemaakt. Findlay vermaakte zich vooral opperbest met door de sneeuw banjeren en Mathew maakte de hoofden voor de sneeuwpoppen die hem en zijn broertje voorstellen ;)

Stirling Castle en Wallace Monument
Zaterdag heb ik Kimberly (Duits) van het station in Ayr gehaald en vanaf daar zijn we met de auto naar Stirling gereden, waar we hadden afgesproken met Benjamin (Frans), Johanne (Deens) en Lorine (Frans). Het was een rit van 1,5 uur en de navigatie werkte niet altijd even goed, maar we hebben het gevonden! Het laatste stuk de berg op met de auto was even spannend, helemaal omdat de weg glad was door aangestampte sneeuw, maar de moeite werd beloond. Wat was het uitzicht mooi zeg, vooral met de besneeuwde bergen. Het was best koud, dus hebben we ons eerst opgewarmd met een lunch in het Unicorn Café, waarna we langs de buitenste muren zijn gewandeld. Wat was ik blij met de nieuwe zolen onder mijn wandelschoenen, die kwamen zeker van pas in de sneeuw en op de paden!

Nadat we het kasteel van binnen hadden bekeken, zijn Kimberly en ik naar het Wallace Monument gereden, waar de anderen met de bus heen gingen. De auto zat namelijk vol met kinderstoeltjes en wandelwagens, dus ik kon de rest niet meenemen, haha. Terwijl we op hen wachtten, hebben Kimberly en ik de meest luxe warme chocolademelk ooit gedronken. Toen de rest er ook was, konden we beginnen aan de enorm steile klim naar het Wallace Monument. Vanwege bevriezing mochten we niet meer via het normale pad, alleen via de weg. Ook waren we te laat om nog naar binnen te mogen bij het monument, maar het uitzicht was de klim alsnog dubbel en dwars waard!

Op de terugweg kwamen we nog in een aantal files terecht vanwege ongelukken en inmiddels sprongen de waarschuwingsborden voor code geel vanwege ijs en sneeuw ook aan, maar uiteindelijk zijn we met ongeveer een half uur vertraging en zonder problemen weer in Ayr aangekomen.

Lunch en bioscoop
Vandaag had ik met Afrati (Frans) afgesproken voor een lunch en het was supergezellig! We zijn ook nog naar de bioscoop geweest, want dat is hier in Ayr echt heel goedkoop (6 pond). Ideaal dus met een au pair budget ;) Toen ik thuiskwam zei Heather dat de voorlopige verhuisdatum 16 februari is, nog sneller dan verwacht dus!

De nieuwe foto's staan weer in de Schotland map :)

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jose

Toch weer een week van uitjes en leuke dingen doen.
Best wel eng om over besneeuwde wegen te rijden.
Veel plezier komende week en dan lees ik wel weer wat er gebeurd is.
Groet Jose xxx

Gert

Hopelijk is de sneeuw weer zover verdwenen dat je ook met de jongens weer je gang kunt gaan!! Wij krijgen hier de komende week lentetemperature, tot 13 graden (boven nul)!!

Jeannette

Een gezellige week dus, leuk dat je weer andere au-pairs in de buurt hebt om mee op stap te gaan. Wat veel sneeuw daar! Vinden je jongetjes natuurlijk geweldig, als je de weg op gaat wat minder.. We hebben hier te maken met een wolkendek en dus zacht weer (natuurlijk in kans op regen?).
Die verhuizing is echt al snel! Fijne week!
Xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active