gerrianne.reismee.nl

Dag sneeuw, hallo regen

Want ja, we zijn in Schotland! Maar regen is niet zo erg en we hebben ook wat zon gehad hier en daar, dus we hadden geluk :)

Dumfries House
Deze week had ik weer een dag de auto tot mijn beschikking en dus ben ik met de jongens naar Dumfries House geweest. Het huis zelf hebben we verder niet bezocht (schijnt niet heel interessant te zijn ook), maar we hebben wel door het mooie park gewandeld en natúúrlijk hebben we in de speeltuin gespeeld. Mathews favoriete onderdeel was de Chinese brug; daar had hij het op de heenweg al over! We hadden veel geluk met het weer, want hoewel er een koude wind stond, was het wel lekker zonnig. Op de terugweg viel Findlay in slaap in de auto, maar gelukkig kreeg ik hem 's middags ook nog in bed voor zijn middagslaapje.

Ross' ouders op bezoek
Vrijdag kwamen de ouders van Ross op bezoek, want zijn vader ging helpen met de schutting in de achtertuin. Samen met Ross' moeder, hun hond en de jongens heb ik een wandeling gemaakt over een rustig landweggetje in de buurt en ik heb gezellig gekletst. We hadden mooi uitzicht op Arran en Ross' moeder vertelde mij dat zij het eiland vanuit hun huis vanaf de andere kant kunnen zien. Ze nodigde me uit om een keer een weekend langs te komen, zodat ik daar de omgeving ook kan bekijken, superleuk! Toen Heather terug was van haar werk, ben ik met haar, Ross' moeder en de jongens buiten de deur wezen lunchen en het was erg gezellig.

Avondje uit
Vrijdagavond ging ik met Afrati uit eten bij Number 22, Heathers favoriete restaurant in Ayr. Het eten was lekker en het was leuk om weer bij te kletsen met Afrati. Ross en Heather hadden gezegd dat ik zéker een cocktail moest proberen (zij zouden me wel komen ophalen met de auto) en die smaakte goed! Daarna gingen we nog op zoek naar een bar om wat te drinken, maar het enige wat Afrati kende was een of andere ouwelullenbar. Ach, het drinken was goedkoop en we hebben ons best vermaakt ;) Heather haalde me later op met de auto en thuis heb ik tot middernacht met haar en Ross zitten kletsen op de bank. Zo gezellig!

Dundonald Castle
Vandaag ben ik met Kimberly naar Dundonald Castle geweest. Op aanraden van Ross hebben we eerst geluncht bij Scotts in Troon en dat was een goede tip! Toen we vervolgens in Dundonald aankwamen, bleek het kasteel dicht te zijn vanwege het slechte weer, maar de dame achter de kassa zei dat ze wel even naar boven zou lopen om het open te doen voor ons. Heel aardig! Er was niet veel over van het kasteel, maar het was wel mooi om te zien. Omdat Kimberly en ik allebei schijterds zijn, hebben we de kerkers overgeslagen :P Was toch een beetje spannend zo in het donker en alleen, haha.

We gaan verhuizen naar...
...Glasgow! Afgelopen maandag heeft de familie een huis bekeken daar en hun bod werd dinsdag geaccepteerd. Allemaal heel spannend qua timing nu de bevalling ook steeds dichterbij komt. In het weekend van 10 en 11 februari verhuizen Heather, de jongens en ik naar Heathers opa zodat verder alles kan worden ingepakt en op 16 februari verhuizen we dan met z'n allen naar Glasgow. Het zal even stressen worden denk ik, maar ik zal het wel meemaken :)

De foto's van deze week vind je in de Schotland map!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jose

Weer een leuke week met veel sightseeing
Tot de volgende blog
Xxx

Jeannette

Veel gezien en klinkt allemaal heel gezellig.
Spannend hoor dat verhuizen!
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active