gerrianne.reismee.nl

Verhuizing en een roadtrip

Hallo Glasgow!
Het is even geleden dat ik mijn laatste blog heb getypt en we zijn inmiddels voor de laatste keer verhuisd! Ik kan dus eindelijk een beetje settelen hier, haha. In de week dat we bij Heathers opa in woonden heb ik geprobeerd zo veel mogelijk van de omgeving daar te zien, dus ik ben Ardrossan, Saltcoats en Stevenston in geweest. Er was 1 dag waarop ik de auto kon gebruiken en die dag zijn Mathew, Findlay en ik naar Eglinton Country Park in Irvine geweest, waar de jongens in de speeltuin hebben gespeeld. Afgelopen maandag hebben we de opa van Heather gedag gezegd en zijn we vertrokken uit Ardrossan. Het is dus gelukt om te verhuizen vóór de bevalling, pfieuw!

Uitjes met de jongens
Toen we maandag in Glasgow aankwamen, waren de verhuizers nog druk bezig en dus ging ik met Mathew en Findlay de deur uit. Er was nog geen bed voor Findlay en hij slaapt altijd goed in de auto, dus dat kwam goed uit. We zijn naar Loch Lomond gereden, waar we hebben gewacht tot meneer wakker was, waarna we een stukje langs het meer hebben gelopen. De buggy zat niet in de auto, dus zat er niets anders op dan Findlay te dragen. Aangezien hij net zo zwaar is als zijn 5-jarige broer, was dat best een uitdaging, haha! We zijn nog naar de speeltuin geweest, hebben wat gedronken in het cafétje en zijn daarna weer naar huis gereden.

Dinsdag zijn we naar het Riverside Museum geweest, erg leuk! Buiten lag een schip waar we ook op konden en we hadden een heel mooi uitzicht. Findlay kreeg er weinig van mee, want hij viel in slaap in de buggy, maar Mathew vermaakte zich goed :)

Donderdag zijn we lopend naar een speeltuin hier in de buurt geweest. Toch wel fijn dat we dat soort dingen hier ook op loopafstand hebben! Mathew wilde eerst absoluut niet mee (het liefst zou hij nooit het huis uit gaan), maar hij had het uiteindelijk toch wel erg naar zijn zin. Findlay vond vooral de schommel erg leuk, maar schijnbaar ook vermoeiend; toen ik hem weer in de buggy zette, viel hij meteen in slaap, haha. Samen met Mathew ben ik nog een paar keer van de glijbaan geweest en daarna zijn we weer naar huis gelopen.

Glasgow verkennen
Vrijdag en vandaag ben ik Glasgow in geweest. Vrijdag gewoon het centrum in waar ik al vaker was geweest en vandaag ben ik naar het west end geweest. Het is niet warm, maar wel heel zonnig, dus ik kon een mooie wandeling door het Kelvingrove Park maken. Ook ben ik naar het Kelvingrove Museum geweest nadat ik in het zonnetje bijna een uur had zitten bellen met Juliette, haha.

Roadtrip!
Gisteren ben ik met Johanne en Lorine naar Glenfinnan in de Schotse Hooglanden gereden. Met 3 uur enkele reis een heuse roadtrip! We hadden muziek, snacks en heel mooi weer, dus het was perfect :) Onderweg die kant op hadden we echt supermooie uitzichten. Omdat ik reed kon ik niet al te veel kijken, maar ik had gevraagd aan Lorine of ze wat foto's wilde maken met mijn telefoon. Nou, dat heeft ze gedaan hoor, echt héél erg veel, haha! We zijn een paar keer gestopt onderweg, onder andere in Tyndrum en Glencoe, om onze benen te strekken en om van het uitzicht te genieten. In Glencoe gingen we even gauw wat foto's maken, dus lieten we onze jassen in de auto liggen. En koud dat het was!!! Toen we eenmaal in Glenfinnan waren aangekomen, gingen we dus met jassen en mutsen de auto uit, maar daar was het gek genoeg een stuk warmer. We hebben het Glenfinnan viaduct gezien (die van Harry Potter ja), hebben een berg beklommen (niet helemaal naar de top hoor!) en hebben rondgewandeld bij het Glenfinnan Monument. Het was een geweldige dag! Toen hadden we nog weer een reis van 3 uur voor ons, al zijn we op de terugweg ook weer in Tyndrum gestopt om onze snackvoorraad aan te vullen :P

Ik heb geprobeerd om niet allll te veel foto's in de Schotland map te plaatsen van de roadtrip, maar het zijn er toch nog aardig wat, haha. Geniet ervan!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Leuk blog weer. Kijk uit naar de volgende.

Aly

Wat een slaapkopje is die kleine of niet. Ik zie ‘m overal en nergens en tukkie doen hahaha.

Jose

Lekker weekje al met al. Zal straks wel drukker worden als de kleine er is.
xxxx

Jeannette

Ontzettend leuk en gezellig blog weer.
Mooie foto’s!
Veel plezier en tot de volgende blog.
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active