gerrianne.reismee.nl

Code rood en daar is ze dan!

Zo hé, wat hadden we een hoop sneeuw vorige week! Van dinsdag tot en met zaterdag was het code rood en zaten we zo goed als ingesneeuwd, dus heel veel konden we in die tijd niet beginnen. Toch heeft er een grote verandering plaatsgevonden in die paar dagen...

New arrival
Op 28 februari stond Ross tegen vijf uur 's ochtends (geloof ik, het is een beetje wazig :P) op mijn deur te kloppen om Findlay aan mij te overhandigen. Heather was de avond ervoor naar het ziekenhuis gegaan om ingeleid te worden en hij had net het telefoontje gekregen dat de bevalling was begonnen. Hij ging dus richting ziekenhuis en Findlay sliep verder bij mij in bed. Toen Mathew 's ochtends wakker werd, bleek dat hij er niks van had meegekregen en het was dus voor beide jongens een grote verrassing dat hun zusje aan het eind van de ochtend werd geboren! Heather en de baby bleven nog een nachtje in het ziekenhuis vanwege de vele sneeuw, dus op 1 maart maakten we kennis met Lorelei. Findlay vond het hééélemaal niks en was kats overstuur (hij hing als een aapje aan me en wilde er niets van hebben), maar nadat hij een uurtje in mijn bed had liggen knuffelen met me, ging het veel beter en nu is het helemaal goed gelukkig :) Ik heb nog twee keer 's nachts opgepast vanwege ziekenhuisbezoekjes voor zowel Heather als Lorelei, maar nu gaat het met hen ook prima!

Uitjes met Mathew en Findlay
Ondanks dat we een aantal dagen de deur niet uit zijn geweest, ben ik toch nog best op stap geweest met de jongens. Vorige week maandag gingen we een dagje naar Five Sisters Zoo in West Calder, zodat de schilder ongestoord zijn gang kon gaan in de woonkamer en de slaapkamers van Mathew, Findlay en Lorelei. Het was nogal koud (vanaf de dag erna zaten we in de sneeuw), maar alsnog hebben we het zo'n beetje de hele dag volgehouden!

Zoals ik in mijn vorige blog al zei is Findlay heel graag buiten, terwijl Mathew het liefst nooit de deur uit zou gaan. Afgelopen maandag was een 'binnendag' vanwege opnieuw wat sneeuw en omdat de sneeuw van vorige week nog steeds niet weg is, maar Findlay en ik zijn toch samen nog even buiten geweest. Aangezien Ross vaderschapsverlof heeft en Heather uiteraard met zwangerschapsverlof is, kon Mathew gewoon thuisblijven. Findlay kon niet in de buggy vanwege de sneeuw, dus heeft Ross geholpen om Findlay in de draagtas te zetten, zodat ik met hem langs de rivier kon wandelen en weer terug. Best zwaar (hij is bijna net zo zwaar als Mathew en die is 5 jaar), maar alsnog goed te doen!

Dinsdag zijn we naar het Summerlee Heritage Museum in Coatbridge geweest, waar Findlay zich vooral vermaakte met de telefoons waar mensen vertelden over hun beroepsverleden en Mathew heeft een kwartier lang alle verschillen tussen twee kranen uit 1900 en 1944 opgesomd :P

Gisteren gingen we naar Badminton For You in Cumbernauld en nee, niet om te badmintonnen. Gek genoeg is het een plek waar allemaal luchtkussens staan voor kinderen om op te springen! Omdat Findlay natuurlijk nog erg klein is, moest ik wel meespringen en ik voelde me weer even vijf, haha.

Vandaag hebben we gespeeld bij Pandamonium, een softplay in Erskine. De jongens hadden het allebei heel erg naar hun zin! We waren er om elf uur en tegen drie uur kakte Findlay toch wel wat in en in de auto viel hij meteen in slaap. Thuis heeft hij nog verder geslapen in mijn bed terwijl ik een boek las en Mathew beneden bij Ross en Heather was.

The Greatest Showman (alweer?)
Vanwege de sneeuw reden er voor het grootste gedeelte van het afgelopen weekend geen treinen en de auto die ik gebruik stond nog bij het ziekenhuis, dus de vrijdag (dan ben ik ook altijd vrij) en zaterdag heb ik doorgebracht op Netflix en Amazon Prime. Niet verkeerd en lekker rustig! Op zaterdag heb ik nog wel een wandeling langs de rivier gemaakt, want daar had ik wel behoefte aan na vier dagen binnen zitten, haha.

Zondag ben ik met Johanne, Millie, Sara en Valentina naar een sing along versie van The Greatest Showman geweest. Het was echt superleuk! Van tevoren hebben we bij Patisserie Valerie wat gedronken en een gebakje gegeten en na de film hebben we gegeten bij The Grosvenor. De anderen kenden een chocoladecafétje, dus daar hebben we de dag afgesloten. Het was echt een heel gezellige dag!

De foto's staan weer in de Schotland map :)

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jose

Ondanks de sneeuw toch weer een leuke week.
Tot de volgende blog. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active