gerrianne.reismee.nl

De eerste dagen

Zo, de eerste week zit er zo'n beetje op, dus wordt het tijd voor mijn eerste blog vanuit Weybridge! Ik zal het maar een beetje indelen naar dag, dan blijft het hopelijk overzichtelijk ;) Namen van het gezin laat ik op verzoek achterwege. De foto's kunnen jullie trouwens vinden in de fotoalbums!

Dinsdag
Wat ben ik vroeg wakker (03.15 uur)! Gisteren nog nauwelijks ergens last van, maar nu ben ik op van de zenuwen. HET IS ZOVER! Tegen 06.00 uur vertrekken we naar Schiphol en we komen mooi op tijd aan. Even inchecken, de koffer afleveren, koffie drinken en dan is het tijd voor het afscheid van mijn vader en stiefmoeder. Het is even slikken, maar ik heb al gauw afleiding; de rijen voor de douane en de handbagagecheck zijn gigantisch. Als ik erdoor ben is het meteen tijd om door te lopen naar de gate! De vlucht gaat verder lekker snel en op Heathrow aangekomen ligt mijn koffer al op de band als ik aan kom lopen. Nu gaat het dus echt beginnen - opnieuw even slikken!
Als ik door de deuren naar de aankomsthal loop, zie ik mijn hostdad en hostmumal staan en word ik door mijn hostson verwelkomd met een luid en duidelijk: 'Hi Gerrianne!' Hij houdt ook een 'welkomstbordje' vast. Meteen begint hij honderduit te vertellen over van alles en nog wat, een leuk welkom! Thuis heeft hij ook wat versiering voor me opgehangen :)
's Middags (na het uitpakken van de koffer en na de lunch) ga ik met mijn hostdad en hostson naar het park met een speeltuin, de Wey rivier, de school van mijn hostson en wat andere plaatsjes. Door de 'verkeerde' rijrichting is het niet de meest aangename rit, haha. Even wennen. Het was wel erg leuk! Daarna hebben we thuis even gespeeld en na het eten ben ik naar mijn kamer gegaan. Lekker op tijd naar bed! We zitten trouwens zo dicht bij Heathrow dat je de hele tijd de vliegtuigen ziet overvliegen; een mooi uitzicht vanuit mijn slaapkamerraam.

Woensdag
Vandaag gaat mijn hostdad weer aan het werk en heeft mijn hostson zijn laatste vakantiedag. Mijn hostmum legt me de huishoudelijke taken uit die ik vanaf nu voor mijn rekening neem. Ze gaat daarna naar de sportschool, waardoor mijn hostson en ik tijd hebben om te spelen. Hij is heel enthousiast en kletst me de oren van m'n hoofd, wat is het gezellig! Hij neemt ook de tijd om dingen uit te leggen en zegt keurig 'Thank you' als ik zeg dat hij het goed doet, cute! We hebben verstoppertje in het donker gedaan, gespeeld met zijn laser pijl en boog, geracet met zijn auto's en gevoetbald. Lekker actief!
Toen mijn hostmum terug was zijn we naar het centrum te gaan om een rekening voor mij te openen en om me in te schrijven bij de huisarts. Daarna hebben we geluncht bij Caffè Nero. Mijn hostson en hostmum deden 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' en wat bleek? Zelfs een jongetje van 5 jaar weet hoe hij mijn naam moet spellen! Nu heeft dus niemand meer een smoes dat mijn naam lastig te spellen is ;) Hij zei: 'I spy with my little eye something that starts with G'. Zijn moeder wist het niet en dus ging hij verder: 'It's G, E, R, R...' Ik was best onder de indruk, haha!
's Middags had mijn hostson een privé zwemles, waarvoor we naar de tennisclub moesten. Dat is dus een gedeelte van de stad dat afgesloten is met een hek en waar gigantische huizen staan. Mijn hostmum heeft een nannycard voor mij geregeld, zodat ik in het vervolg ook zonder haar naar binnen kan. Na de zwemles hebben we nog even gegeten bij de tennisclub en toen zat de dag er weer op!

Donderdag
Vandaag was de eerste schooldag na de kerstvakantie, dus hebben mijn hostmum en ik mijn hostson naar school gebracht. Op school heb ik superveel mensen de hand geschud, maar eerlijk gezegd weet ik van niemand meer de naam, oeps! Snel nadat we thuis waren gekomen werden de bestelde boodschappen afgeleverd, dus nu weet ik een béétje waar alles moet liggen. Ik heb het huishouden gedaan en na de lunch ben ik naar het centrum gelopen (20-25 minuten van ons huis). Toen ik thuiskwam heb ik was gevouwen en daarna was het weer tijd om mijn hostson van school te halen. Na het eten (ikeet samen met mijn hostson en zijn ouders eten later op de avond samen) hebben we mijn hostson gedoucht en heeft mijn hostmum hem naar bed gebracht. Ze heeft voor mijeen twee uur durende rijles geregeld voor aanstaande dinsdag, zodat ik kan oefenen met links rijden en in een automaat rijden. Het verkeer vind ik hier allemaal nogal chaotisch, dus ik vind het best spannend!

Vrijdag
Nadat we mijn hostson hebben afgeleverd in zijn lokaal gaan mijn hostmum en ik naar het hoofd van zijn afdeling (de laagste vier klassen) om te kijken of ik misschien wat uren kan komen helpen op school. En dat kan! Ik moet nog wat papieren kopiëren aankomende week, maar dan ga ik daarna (en als ik goed genoeg zelf kan rijden) twee dagdelen in de week helpen in nursery en reception (3-5 jaar). Superleuk! Vandaag is de eerste keer dat ik langer alleen thuis ben, want mijn hostmum is de hele dag in Londen voor afspraken. Ik doe het huishouden en brand me zoals gewoonlijk aan het strijkijzer :P
Daarna kom ik er via Whatsapp achter dat er een groepje au pairs in de Starbucks zit, dus spreek ik af dat ik ook die kant op kom. Het enige wat ik al weet te vinden is het centrum,dus ik hoop dat ik snel meer leer, zodat ik er wat meer op uit kan enzo. Nu kan ik voor mijn idee in mijn vrije tijd nog niet zoveel doen. Maar goed, bij de Starbucks ontmoet ik dus wat Duitse en Nederlandse au pairs en een Oostenrijkse. Het klinkt belachelijk na een paar dagen,maar het is even wennen om na steeds Engels te hebben gepraat even wat in het Nederlands te kunnen zeggen. Zelfs voor een Engelandgek als ik was het een verademing! Na de Starbucks gingen we lunchen bij Elmbridge Arms, een pub in het centrum. Thuis ging ik weer aan de slag met de wasen daarna kwam mijn hostmum thuis met mijn hostson. Onverwachts, want hij zou worden thuisgebracht door een vader van een klasgenoot, maar haar afspraken gingen wat vlotter dan gedacht.
's Avonds is mijn eerste oppasavond en die verloopt gelukkig vlekkeloos :)

Zaterdag
Vandaag ben ik met een aantal Nederlandse au pairs naar Londen geweest. We zijn op veel plekken geweest en zeker ook op plekken waar ik nog niet eerder was geweest! We begonnen op de food market in Greenwich waar ik een lekker broodje heb gegeten. Daarna hebben we in Greenwich wat sightseeing gedaan en een prachtig uitzicht gevonden. Onderweg daarnaartoe kwamen we langs een afgesloten stuk waar opnames bezig waren voor Sherlock Holmes! We hebben er niks van gezien, maar het idee was leuk ;)
Vanaf Greenwich gingen we met de bus naar Westminster, waar vandaan we naar Trafalgar Square zijn gelopen. Daar hebben we wat gedronken met wat lekkers erbij en daarna hebben we gegeten bij Prima, lekkerrrr! Vervolgens zijn we lopend via Leicester Square, Piccadilly Circus, China Town, Trafalgar Square en de South Bank teruggelopen naar Waterloo Station en van daar met de trein terug gegaan naar Weybridge. Omdat ik de weg naar het station nog niet weet en ik geen internet op mijn telefoon heb (ga ik deze week hopelijk regelen!) had mijn hostmum aangeraden met de taxi terug naar huis te gaan vanaf het station. Ik was er dus lekker snel.

Zo, het is een heel verhaal geworden! Dat zal in de komende weken wel anders worden als dingen meer standaard worden enzo. Voor nu voel ik me in ieder geval lekker op mijn plek en ik ben blij dat ik al zoveel andere au pairs heb ontmoet ook, heel gezellig! Ik heb een warm welkom gehad van mijn host family, dus volgens mij moet het allemaal goed komen :)

Ik ga nu gauw mijn tas pakken, want vanmiddag ga ik met weer een andere au pair naar Kingston!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jorinde

Wat leuk om te lezen allemaal! Fijn dat je het nu al naar je zin hebt :)
Groetjes Jorinde

Gert

Blij dat het zo goed en op rolletjes gaat. Succes met je rijles! Automaat is niet zo moeilijk maar links rijden?? Kalm an iig.
Ik hoop snel weer iets te hun/lezen.

Xxx

Maaike

Klinkt goed allemaal!!! Een mooie start daar! Xx

Jose

Erg leuk om dit alles te lezen, en vooral dat je jezelf brand aan de strijkijzer. Klinkt bekend. Ik vind het fantastisch dat je op je plek bent daar. Geniet nog vele momenten van je hostson en de omgeving. Succes en veel plezier met je 1e rijles. Hoor spoedig nog meer te horen wat je zoal allemaal gaan doen. xxx

Fallon

Dit zijn de goede berichten meid! Wat heb je het leuk voor elkaar zo en dit us nog maar het begin!! Hoe top is dat! Dat je op de school mag helpen is wel heel bijzonder! Je gaat je weg helemaal vinden daar!

Enjoy every second of it!

Xxx

Aly

Dit gaat helemaal goed komen

Rob

Klinkt goed, leuk!

Jeannette

Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat en dat je, na nog maar een paar dagen, al zo op je plek bent. Leuk dat je op school mag komen helpen en al zoveel gezellige dingen hebt gedaan. succes met de rijles, dat zal wel even wennen worden om aan de " verkeerde" kant te rijden????Maar komt vast ook goed. Veel plezier, ik hoop snel weer iets te horen en lezen.
Xxx????

Erik

Well done, nice story, Gerja..... nichtje ????

Anny

Mooi verhaal hoop dat het zo door blijft gaan en leuk dat je op de school ook aan het werk kunt.
Succes met je eerste rijles.
Groetjes van ons.

Sanne

Klinkt leuk! Genoeg vrije tijd zo te lezen, ook fijn!
Leuk dat je op school gaat helpen! Dat doen de au pairs bij ons nou nooit ????
Automaat is alleen maar makkelijker! Maar links, eng????

Genietse!

Sanne

Oh smileys worden vraagtekens gek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active