gerrianne.reismee.nl

Week 2

Er is alweer een week voorbij, wat gaat het toch snel! Hoog tijd dus voor een nieuwe update vanuit een regenachtig Weybridge :)

Zondag 8 januari
Zei ik in mijn vorige blogpost dat ik nog bijna niks weet te vinden hier, liep ik daarna in 1 keer goed naar het station (go me!). Sowieso kan ik hier al wat beter uit de voeten door de app Maps.Me (bedankt tante Aly ;)). Vanaf het station moet ik wel als de wiedeweerga rechtsomkeert maken, want een binnendoor weg ken ik niet. Na 40 minuten lopen (ik krijg hier genoeg beweging)ben ik bij het hotel waar ik heb afgesproken met Nadja, een Duitse au pair. Vanaf daar nemen we de bus naar Kingston waar we in wat winkels kijken. Daarnagaan we naar de Starbucks waar we z贸贸贸 lang kletsen dat alle winkels inmiddels dicht zijn. Ach ja... :) Weeten waten daarna gaan we terug naar Weybridge. Het was echt supergezellig! Thuisklets ikeen poosjemet mijn hostmum en hostdad. Mijn hostson komt nog even beneden omdat hij graag hoi wil zeggen, lief!

Maandag 9 januari
Ik maak voor de eerste keer mijn hostsons ontbijt klaar en omdat ik vandaag ga oefenen met autorijden, brengt mijn hostmum mijn hostdad naar het station.Ik ga namelijk zijn auto gebruiken. Nadat we mijn hostson naar school hebben gebracht stort ik me op het huishouden. Daarna legt mijn hostmum mij de auto uit en na wat heen en weer rijden in/op de voortuin/het garagepad gaan we wat rustige straatjes in. Het is echt even wennen om links te rijden, maar al met al valt het me mee! 's Middags ga ik het centrum in om een kaart te posten (wat een megarij!) Even koffie gedronken bij de Starbucks en daarna thuis weer verder met het wasgoed. Op maandag heeft mijn hostson een after school club (voetbal), dus is hij pas om 16.15 uur vrij. Het regent verschrikkelijk, dus gelukkig hebben ze binnen gevoetbald. Thuis maak ik het eten voor mijn hostson en mij klaar en na het eten is het tijd voor huiswerk (lezen en spelling). Ik kijk mee voor het geval ik het misschien een keer met hem moet doen. Hij slooft zich lekker uit en doet het ontzettend goed.

Dinsdag 10 januari
Vanochtend heb ik succesvol het ontbijt van mijn hostson en hostdad gemaakt: een gepocheerd ei, toast en witte bonen in tomatensaus. Ik was vooral trots op de eieren! Ook alle andere ochtendtaken doe ik v贸贸r we mijn hostson naar school brengen, want vandaag komen de schoonmakers en ik wil voorkomen dat er iets in de weg ligt. Als we terugkomen van school zet mijn hostmum me af bij de copyshop. Ik loop naar huis en maak gauw mijn hostsons bed nog even op. Daarna duurt het niet lang voor de rijinstructeur er is. Gek genoeg ben ik helemaal niet zenuwachtig. Hij rijdt eerst 5-10 minuten terwijl hij de auto uitlegt en vraagt waar ik vandaag kom enzo. Dan is het mijn beurt! Het gaat opnieuw verrassend goed, al moet ik afleren om over mijn rechterschouder te kijken :P We rijden overal en nergens - over de snelweg, via onmogelijke rotondes en door smalle straatjes. Ondertussen kletsen we; gelukkig is het een leuke instructeur! Al praat hij heel zachtjes en noemt hij andere weggebruikers af en toe dickheads, haha. De 2 uren vliegen voorbij en voor ik het weet ben ik weer thuis. Ik stop een was in de droger, lunch met mijn hostmum en wandel via een nieuwe route naar het centrum en verder door het park. Na mijn wandeling ga ik naar WISE (Weybridge International School of English) om me in te schrijven voor Cambridge C2 lessen. Weer thuis ruim ik de was op en om 15.45 uur vertrekken mijn hostmum en ik weer naar school om mijn hostson op te halen. Vanwege weer een after school club (judo deze keer) is hij 3 kwartier later klaar dan normaal. Na het eten help ikhem even met zijn huiswerk en terwijl hij doucht leg ik zijn kleren voor morgen alvast klaar en breng ik het wasgoed naar beneden. 's Avonds facetime ik en als ik daarmee klaar ben hoor ik van mijn hostmum dat de rijinstructeur heeft gebeld en dat hij zei dat ik het heel goed heb gedaan en dat hij geen opmerkingen heeft. Een mooie opsteker!

Woensdag 11 januari
De werkdag begint zoals gewoonlijk om 06.50 uur met het aanzetten van een was, het openen van de gordijnen (het zijn er z贸 v茅茅l) en het leegruimen en inpakken van de vaatwasser. Ik maak scrambled eggs en toast voor mijn hostson en hostdad en gelukkig smaakt het goed. Als we mijn hostson naar school hebben gebracht, ga ik verder met mijn huishoudelijke taken. Vandaag verschuiven mijn werkuren een beetje, doordat mijn hostson een feestje heeft bij een vriendje. Als ik dus kennis heb gemaakt met mijn hostmums vader, die op visite is, ga ik naar de Starbucks waar ik heb afgesproken met 2 Duitseau pairs, Maxi en Janine. Het is supergezellig en de tijd vliegt! Ik moet dus heel snel naar huis lopen om weer te oefenen met autorijden. Ik rijd via 2 routes naar school en het gaat perfect. Thuis ga ik strijken en was vouwen en daarna is het alweer tijd om eten te maken. Omdat mijn hostson bij zijn vriendje eet, eet ik alleen. Als hij thuis is, doe ik een gedeelte van zijn huiswerk met hem en ik help hem met douchen en haren f枚hnen terwijl mijn hostmum mijn hostdad ophaalt. Ik zet de vuilnisbakken aan de weg en zet de vaatwasser aan en dan zit er weer een dag op :)

Donderdag 12 januari
Vandaag maak ik porridge voor mijn hostson; opnieuw een geslaagd ontbijt! Daarna is de vuurdoop; ik breng in m'n eentje mijn hostdad naar het station, omdat mijn hostmum en hostson nog bezig zijn met huiswerk. Als ik terugkom zijn ze bijna klaar en daarna rijd ik naar de school in Cobham (met mijn hostmum naast me). Ik maak kennis met een juf in nursery, waar ik volgende week start. Daarna spreekt 1 van mijn hostsons juffen mij aan en zegt dat mijn hostson haar heeft uitgenodigd om een keer te komen ontbijten als ik weer gepocheerde eieren maak, haha. Ze zegt dat hij het regelmatig over mij heeft op school :) Thuis ga ik weer aan de slag met schoonmaken en wasgoed. Tussendoor maak ik een fruitsalade en als die op is ga ik gauw het centrum even in. Weer thuis help ik met het uitpakken van de laatste boodschappen, strijk ik en hang ik wasgoed op. Ik zet de vuilnisbakken weer achter het huis en dan heb ik een half uurtje voor mezelf voordat we mijn hostson van school halen. Het regent pijpestelen, maar gelukkig hoeven we niet lang te wachten. Weer thuis pak ik mijn hostsons gymtas en zwemtas uit en maak ik zijn gymschoenen schoon voor morgen. Ik maak voor ons allebei een pizza warm en snijd wortels in stukjes (rare combi, ik weet het).Na het etenvalt er een klein beetje sneeuw en mijn hostson wil meteen met de slee naar buiten. Maar dat kan natuurlijk niet!Het blijft namelijk alleen een beetje op het gras liggen. Na het inpakken van de vaatwasser ben ik klaar. 's Avonds facetime ik en verderdoe ik lekker niks, want ik ben echt moe!

Vrijdag 13 januari
Vandaag is een beetje anders, omdat het wasgoed pas na schooltijd wordt gedaan en dan ben ik er niet. Ik maak weer gepocheerde eieren (al was de juf er niet;)), toast en witte bonen in tomatensaus voor de heren, doe de rest van mijn taken en pak mijn hostsons gymtas in. Nadat we hem naar school hebben gebracht, doe ik mijn taken en vervolgens ga ik naar de Starbucks met6 andereau pairs, wat opnieuw erg gezellig is. Met 2 au pairs eet ik vervolgens in Morrisons, een supermarkt met een restaurantje erin. Na schooltijd heeft mijn hostson een speelafspraakje in Cobham en ik ga mee, zodat ik de au pair van dat meisje kan leren kennen. Het is een Duitse au pair en ook de moeder is Duits. Als ik vervolgens de vader ontmoet (we maken kennis in het Engels) zegt de moeder tegen hem dat ik Nederlands ben en zegt hij: 'Oh, hoe gaat het?' Blijkbaar is hij ook Nederlands, toevallig! Ik krijg nog een stroopwafel van hem, haha. Na het eten haalt mijn hostmum ons weer op. Terwijl mijn hostson Tom & Jerry kijkt, klets ik met mijn hostmum en hostdad onder het genot van een glas wijn. Als mijn hostson in bed ligt, gaan zij weg - het is namelijk vrijdagavond, oppasavond :) Ik kijk de film Austenland, een film die me 's ochtends was aangeraden. Erg leuk!

Zaterdag 14 januari
Vandaag ga ik met Roos, een Nederlandse au pair, naar Kingston om te shoppen, want schoenen die niet waterdicht zijn blijken verre van ideaal in Engeland. Mijn hostdad brengt me naar de bushalte, omdat het regent als ik wil vertrekken. Als Roos en ik aankomen in Kingston, gaan we eerst even lunchen. We komen toevallig Sanne en Senne tegen, 2 andereNederlandse au pairs, waarvan er 1 ook mee was naar Londen vorige week. Na de lunch gaan we naar de Primark, waar we weer verder gaan met z'n twee毛n. Ik sla lekker in en betaal door een fout bij de kassa slechts een kwart van de prijs voor mijn schoenen, oeps! Daarna halen we Joeske (een Nederlandse au pair) op van het station en met haar gaan we weer terug naar de winkels. We zijn ook naar de Hema geweest (ja ja!), dus als ik even iets Nederlands wil, dan weet ik waar ik moet zijn ;) Ze hadden zelfs nog chocoladeletters liggen, haha. We gaan naar een pub en daarna halen we Mindel (weer een Nederlandse au pair) op van het station. We eten op mijn verzoek bij Five Guys, want daar had ik goede verhalen over gehoord. Het is vrij duur voor een fastfoodrestaurant, maar de porties zijn gigantisch en de hamburgers en patatjes zien er veel echter uit dan bij de Mac :PVanwege die grote porties nemen we even de tijd om uit te buiken en daarna gaan we door naar The Slug and Lettuce (cocktailbar) voor Julia's verjaardag! De muziek staat nogal hard, dus ik versta weinig, maar het is wel heel gezellig. De cocktails zijn 1+1 gratis, dus dat is mooi meegenomen. We zijn uiteindelijk met 3 Duitse en 6 Nederlandse au pairs, een leuke groep bij elkaar! Als we naar de club willen, komt Alissa erachter dat ze geen ID-kaart bij zich heeft en bij de club komt ze er niet in. Ik wilde sowieso al wel naar huis, dus nu kunnen we samen. Het was echt een leuke dag!

Tot volgende week :)

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Leuk om weer even wat te lezen!

Lisanne

Leuk! Zo te lezen heb je genoeg te doen daar. Fijn dat je het zo naar je zin hebt:)

Jeannette

Tjonge, wat leuk allemaal zeg!
Superleuk dat je alles zo mooi opschrijft en ons laat meeleven! (Toch maar een boek schrijven(;!)
Liefs xxx

Maaike

Wauw, volle, drukke, leuke, gezellige enz enz week weer! Klinkt erg leuk allemaal!!

Gert

Mooi verhaal, kunnen echt mee leven. Leuk dat je zoveel andere aupairs ontmoet en dat het prima klikt. Tot de volgende blog. Xxx

Jose Menzo

Weer een heel mooi en gedetailleerd verhaal. Het ontbijt lijkt me niks, maar tis Engels. Je hostson kijkt echt naar je uit en vindt je super lief. Het rijden gaat vanzelf goedkomen, aan zelfvertrouwen geen gebrek. Je bent best wel veel bezig met alles, maar dat is goed. Kijk uit naar de volgende blog van je.
Veel plezier xxxxxxx

Anny

Mooi dat het allemaal zo goed gaat, je kan je er een goede voorstelling van maken Dus een goed verhaal geschreven. Groetjes van ons en tot de volgende keer.

Annabel

Hallo Gerrianne,
Ik ben Annabel en ik be hier al 4 maande als aupair in Bickley!
Het is wel wennen he dat autorijden had ik ook in het begin.

Gr annabel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active