gerrianne.reismee.nl

Weer een week voorbij

Het is alweer zondag en dat betekent dat het tijd is voor een nieuwe update! Deze week zat weer lekker vol en was opnieuw erg leuk!

Maandag 23 januari
In het weekend hebben mijn hostparents een nieuwe auto gekocht waarin ik ga rijden, dus vanochtend oefenen mijn hostmum en ik in deze auto. Hij werkt net even anders dan de vorige, maar het is eigenlijk heel gemakkelijk. 's Middags haal ik mijn hostson dus in mijn eentje op, want mijn hostmum is in Londen. Ze komt thuis als ik het eten klaarmaak, maar ik help mijn hostson alsnog met douchen. Daarna spelen we even samen en lees ik hem voor. Het is supergezellig!

Dinsdag 24 januari
Vandaag breng ik mijn hostson voor het eerst alleen naar school en dat gaat goed! Ik help de ochtend weer in nursery - ik klei, doe een rollenspel (waarbij 1 van de kinderen me keurig Miss Menzo noemt, schattig!) en sluit af met voorlezen, wat me een groot compliment oplevert van de juf. Als ik 's middags terugga naar school om mijn hostson op te halen, klets ik met wat nannies. Thuis spelen we, eten we samen, doen we mijn hostsons huiswerk, ik douche hem, dan spelen we weer en uiteindelijk lees ik hem voor. 's Avonds heb ik afgesproken met Nadja om bij haar thuis te komen en dat is weer erg gezellig! Ze brengt me heel lief met de auto naar huis, wat me toch 20 minuten lopen scheelt :)

Woensdag 25 januari
Ik mag wat langer blijven liggen (jeej!), maar ik maak het niet al te bont. Als mijn hostmum terugkomt van school, ben ik al een heel eind met mijn huishoudelijke taken, fijn hoor! Daarna ga ik naar mijn talenschool om een grammaticatoets te maken en guess what? Van de 50 vragen heb ik er maar 1 fout, waardoor ik een ster krijg van de secretaresse. Ik voel me net een kind van 5, zo blij ;) 's Middags is het weer tijd om te helpen in nursery, oh wat is dat leuk! Na schooltijd komen mijn hostson en ik in een file terecht, waardoor we te laat zijn voor zijn zwemles. Volgende week gaan we rechtstreeks en niet via thuis om mijn hostmum op te halen, zodat we het zeker zullen halen. 's Avonds is het weer erg gezellig met mijn hostson. Het gaat zelfs zo goed dat hij tegen zijn moeder zegt dat hij mij erg aardig vindt (volgens haar een erg groot compliment uit zijn mond, haha) en dat hij wil dat ik hem naar bed breng. Echt zo leuk!

Donderdag 26 januari
Mijn 2e Engelse les gaat goed en maakt me helemaal enthousiast! Vandaag heb ik veel huishoudelijke taken en ben ik vanaf dat mijn hostson uit school komt alleen met hem totdat mijn hostdad thuiskomt. Naast de gebruikelijke dingen lezen we een heel boek samen (Amazing Creatures, want hij is he-le-maal gek van wildlife en wil dit boek steeds weer lezen), dansen, voetballen en rugbyen we en hebben we gewoon heel veel lol!

Vrijdag 27 januari
Opnieuw een wat andere indeling van mijn uren, waardoor ik werk van 06.50 uur tot 09.00 uur en daarna vrij ben tot 15.00 uur. Die tijd gebruik ik voor huiswerk en om zoals gewoonlijk naar de Starbucks te gaan met andere au pairs. Ik val in herhaling, maar het was opnieuw gezellig! We lunchen bij The Elmbridge Arms en daarna ga ik weer aan het werk. Het schoonmaken van de keuken is geen straf, want mijn hostmum bakt een heerlijke cake. Die geur! 's Avonds mag ik een stuk proeven en hij is echt superlekker. Het is weer oppasavond en ook andere dingen moet ik nog in de avonduren doen, dus dat combineert goed!

Zaterdag 28 januari
Al vroeg vertrekken Roos en ik richting Camden Town, waar we met Joeske hebben afgesproken. We halen er vandaag alles uit wat erin zit en bezoeken heel veel plekken! Vanaf Camden Town (waar ik echt nog een keer heen ga) lopen we naar Primrose Hill - een vinkje op mijn bucketlist :) - The Regent's Park, Queen Mary's Gardens en langs het huis van Sherlock Holmes, ja ja! Daarna reizen we door naar Notting Hill, waar we onszelf wel zien wonen ;) We vinden de beroemde reisboekenwinkel en blauwe deur en nadat we daarmee op de foto zijn gegaan, gaan we door naar Wimbledon, wat in eerste instantie onze enige bestemming zou zijn vandaag, haha. Daar gaan we naar een bar waar we úúúren blijven zitten eten, drinken en vooral kletsen! Het was weer eens een topdag :)

Zondag 29 januari
Omdat we gisteren zóveel hebben gedaan, doen Roos en ik het vandaag rustig aan (ook doordat er opnieuw geen treinen rijden) en we blijven gewoon in Weybridge. We lunchen bij Boho Tea Room & Coffee Shop en maken daarna een wandeling. Alsof we gisteren nog niet genoeg gelopen hadden ;) We drinken thee bij de Starbucks en gaan daarna weer naar huis.

Tot volgende week!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Leest weer alsof ik er bij ben. Ga zo door!! Tot de volgende blog. Xxx

Marije

Haha je hebt er een druk bestaan. Het klinkt erg leuk en gezellig!!!

Rob

Leuk! En een actief sociaal leven, erg leuk!

Maaike

Met dikke vette griep op de bank maar dit verhaal geeft weer wat vrolijkheid aan de dag!
Wat een drukke dagen maar allemaal super leuke dingen! Echt erg leuk!
Xx

Astrid

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, heel veel plezier! Groetjes van ons en een knuffel van de kids

Sandra

Echt leuk die stukjes. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ben al benieuwd naar het volgende verslag

Jose Menzo

Weer een drukke week met leuke hoogtepunten. Go on girl. Met veel plezier gelezen en kijk uit naar volgende week.
xxx Jose

Anny

Leuk om je verhaal weer te lezen. Je bent heel erg druk en beleeft weer veel leuke dingen.
Fijn dat het zo goed gaat. Groetjes van ons en kijken uit naar je volgend verhaal.

Jeannette

Wowww, wat heb je veel leuke dingen meegemaakt:)!Superleuk om te lezen, het lijkt dan of je er zelf bij bent:). Fijne week, geniet! Ik zie uit naar de volgende blog! Xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active