gerrianne.reismee.nl

De eerste maand zit er al op!

Deze week had ik mijn eerste jubileum, want vrijdag was het precies een maand geleden dat ik aankwam in het land van mijn dromen. Waar blijft de tijd? Die eerste maand is voorbij gevlogen en tegelijkertijd is het alsof ik hier al veel langer ben. Hoe dan ook, ik heb het hier nog steeds ontzettend naar mijn zin en voor mijn gevoel is dit een van de beste beslissingen die ik ooit genomen heb!

Deze week ben ik helaas niet helemaal fit, dus gaat alles net even wat langzamer dan anders. Gelukkig is mijn hostmum deze week nog thuis (vanaf aankomende week gaat ze weer fulltime aan het werk), dus kan ik in de avonden wat eerder stoppen met werken. Afgezien van de donderdag was ik dus iedere dag om ongeveer 19.00 uur klaar en dat was ook wel even goed :) Donderdag paste ik in de avond op, dus werd het iets later - al waren ze eerder thuis dan gedacht, omdat mijn hostmum na 2 weken ook nog steeds niet helemaal beter is.

Maandag 30 januari
Ik heb vannacht slecht geslapen, dus ga ik 's middags nog even plat. Verder doe ik gewoon al mijn werkzaamheden en ik spreek Nadja op school als ik mijn hostson ophaal. Leuk! Thuis poets ik ook nog even mijn hostson's gymschoenen; helaas hebben ze vandaag op het modderige veld gevoetbald en morgen heeft hij ze weer nodig voor PE (gym) en judo.

Dinsdag 31 januari
In nursery leren de kinderen me al steeds beter kennen. Ze willen me alles laten zien en 1 van de kinderen wil me de hele tijd knuffelen. Omdat deze week het Chinese nieuwe jaar is begonnen, eten we noodles in plaats van toast. Aan een aantal zure bekkies te zien, zijn niet alle kinderen daar even blij mee, haha. Als we voor een activiteit naar de grote zaal gaan komt een meisje van reception naar me toe en ze zegt: "I love you!" Oké, ongemakkelijk! Het is niet alleen dat ik niet weet hoe ze heet, maar ik heb haar ook alleen 1 keer 2 minuten geholpen met kleien vorige week. Het is wel heel lief! De ochtend is heel geslaagd en als ik thuiskom mag ik bezig met mijn 'favoriete' klus die gelukkig maar eens in de 2 weken voorkomt - het strijken van het beddengoed. 's Avonds speel ik met mijn hostson, doe het doucheritueel en maak huiswerk met hem tot mijn hostmum het overneemt. In totaal 11,5 uur gewerkt vandaag, hoppa!

Woensdag 1 februari
Vanochtend rijd ik met mijn hostmum de routes naar 3 van mijn hostson's vriendjes, zodat ik weet waar ik hem heen moet brengen/op moet halen in het geval van speelafspraakjes. Het is niet al te moeilijk, maar het zijn wel nieuwe plekken voor mij. Het is dus geen overbodige luxe :) De middag in nursery wil ik wel meedoen met het slaapuurtje, haha. Na schooltijd rijd ik gauw met mijn hostson naar de tennisclub voor zwemles. We zijn op tijd, jeej! In de kleedkamer kom ik Ella tegen, 1 van de Duitse au pairs met wie ik op vrijdag altijd in de Starbucks afspreek. Heel toevallig!

Donderdag 2 februari
Ik ben echt niet fit als ik wakker word, dus besluit ik na wat wikken en wegen om mijn Engelse les en mijn lunch met Roos af te zeggen en me vandaag alleen te focussen op mijn taken en ik tussendoor rustig aan kan doen. Vanaf het ophalen van school ben ik alleen met mijn hostson en het is ook oppasavond, omdat ik morgen vrij ben. Na het avondeten is het tijd om te spelen, te douchen, nog weer te spelen, voor te lezen en hem naar bed te brengen. Als mijn hostparents thuiskomen vertellen ze me hoe blij ze met me zijn, dat ik het zo goed heb gedaan deze eerste maand en mijn hostmum zegt dat ze er alle vertrouwen in heeft om aankomende week weer aan het werk te gaan en hun zoon bij mij te laten. Wat lief allemaal! Ik zeg dat ik het ook erg heb getroffen met hen en dat ik heel blij met ze ben. Wat een leuke opsteker zeg!

Vrijdag 3 februari
Het jubileum is daar! Om het te vieren (nee hoor, puur toeval) ben ik vandaag vrij. Ik ga naar Londen voor een concert van Busted en daar zie ik ook Reece en Leah die ik ken van eerdere concerten. Erg leuk om ze weer te zien! Het duurt nog uren voordat we naar binnen kunnen, maar het is altijd heel gezellig om met een groep te wachten tot het zover is. 's Middags komt Alèxia (een Spaanse die ik ook ken van een eerder concert) aan en zij heeft mijn kaartje. Pfieuw, nu kan ik dus ook echt naar binnen :P Tussendoor ga ik nog naar mijn hotel om in te checken en om 18.45 uur is het dan eindelijk zover; de deuren gaan open! Ik heb een VIP-kaartje, dus ik ben 1 van de eersten die naar binnen kan. Ik heb dan ook weer een perfecte plek, lekker vooraan in het midden. Het concert is - zoals altijd - geweldig! Het vliegt voorbij en om 22.30 uur is het afgelopen. Met Reece en Leah ga ik nog naar de merchandise-stand (waar zo'n beetje alles al is uitverkocht, hoe dan?) en ik koop een T-shirt. Eenmaal buiten besluiten we om niet te wachten tot de band naar buiten komt; we kunnen alleen bij de uitrit voor auto's gaan staan, dus de kans is groot dat we ze dan alleen zien wegrijden. We hebben wel lang genoeg buiten gestaan vandaag ;) Ze brengen me naar mijn hotel en we spreken af om samen een keer naar Richmond en Kingston te gaan, een goed plan!

Zaterdag 4 februari
Het plan is om het vandaag rustig aan te doen, alles lekker op mijn eigen tempo. Vanaf mijn hotel in Hammersmith loop ik naar de Kensington Gardens waar ik Kensington Palace, The Round Pond, The Albert Memorial (+ de Royal Albert Hall) en The Diana, Princess of Wales Memorial Fountain zie. Daarna wandel ik verder naar Hyde Park en door naar de MaE Deli, waar ik heerlijk heb geluncht! Na een korte stop in Oxford Street loop ik naar de Queen Elizabeth Gates (volgens mij heb ik zo'n beetje de hele royal family gehad vandaag!) en dan vind ik het wel genoeg geweest. Als ik in Weybridge aankom, loop ik nog naar het centrum om een bosje bloemen voor mijn hostparents te kopen om ze te bedanken voor hun goede zorgen. Thuis krijg ik een 'kleine verrassing' vanwege mijn jubileum - een afternoon tea voor 2 personen. Daar ga ik lekker van genieten! Deze dag zat bomvol en ik heb bijna 14 kilometer gelopen. Maar hé, wel op mijn eigen tempo ;)

Zondag 5 februari
Vandaag ga ik bijna helemaal niks doen en even goed uitzieken. Afgezien van een gezellige lunch bij Baker Street Coffee House met Roos (en vooruit, een smoothie bij een ander tentje) blijf ik verder lekker binnen en ga ik films kijken ofzo :)

Bedankt trouwens voor jullie leuke reacties! Ik kan er helaas niet op reageren, maar ik lees ze allemaal. Tot volgende week!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Maaike

Mooi verhaal weer! Klinkt goed.
Beterschap en succes met de eerste week 'alleen'

Gert

Jullie hebben het maar getroffen met elkaar. Uitzieken nu en morgen weer langzaam aan de bak. Xxx

Jose

Je bent een kei en keihard voor jezelf. Leuk verhaal mooie foto's en nu uitzieken en gauw beter worden.xxxx

Rob

Leuk weer!

Rens

Klinkt als dat je het super naar je zin hebt hebt. :) De verhalen zijn ook leuk om te lezen. Voor nu natuurlijk beterschap en ik hoop dat de rest van de tijd ook zo goed verloopt.

Jeannette

leuk om te lezen dat jullie het zo getroffen hebben met elkaar, en dat dit je beste beslissing ooit is geweest. Je maakt echt je droom waar! Ik hoop dat je snel opknapt en genoeg tijd hebt om uit te zieken. Tot de volgende blog, fijne week! Xxx

Anny

Leuk om je verhaal van deze week weer te lezen. Het gaat heel voorspoedig en fijn dat je zo goed met deze fam. over weg kunt. Doe het rustig aan en eerst goed beter worden. Groetjes van ons en tot volgende week.

Marit

Woehoeee! Gefeliciteerd met je eerste jubileum! Heel leuk om op deze manier toch een kijkje in jouw leven daar te krijgen. Super dat je zo snel wat opbouwt. Beterschap en doe rustig aan deze week:-). Maak er weer wat moois van! Kan nu al niet wachten op het volgende verhaal;-).

Jorinde

Wat super fijn om te lezen dat het zo goed gaat allemaal en dat het zo goed klikt! En dat al na een maand! Ik vind het nog steeds ontzettend stoer:) Wel vervelend dat je niet fit bent, dat kan de beste overkomen zoals blijkt ;)
Ik kijk weer uit naar je volgende verslag! Groetjes!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active