gerrianne.reismee.nl

De eerste dagen ècht alleen

Deze week was het dan zover; mijn hostmum ging weer aan het werk, dus vanaf nu komt het echt op mij aan. Weer even spannend! Maandag en dinsdag was er een enorme staking in Londen waardoor al het openbaar vervoer platlag, dus begon ze uiteindelijk op woensdag. Het was voor ons allemaal eventjes wennen - mijn hostmum sms'te halverwege de eerste dag om te vragen hoe het ging, mijn hostson vroeg of mama hem wel naar bed zou brengen en ik moest ook even in het ritme komen. Op woensdag hadden we namelijk ook meteen de zwemles erbij, ik had nursery en 2 extra wassen weg te werken, dus het was ook echt een volle dag! Mijn hostmum kon uiteindelijk wat eerder weg van het werk, dus was ze op tijd thuis om voor te lezen en het bedritueel te doen. Het was een hele goede eerste dag met z'n tweeën en dat was fijn!

Op donderdag hadden we namelijk een nog veel langere dag samen. Na schooltijd had mijn hostson geen huiswerk, dus heeft hij geknutseld, hebben we samen gespeeld en naar de verjaardagskalender gekeken die ik als afscheidscadeau had gekregen. Een grote hit kan ik wel zeggen! We hadden het nog even over Nederland en hij zei dat hij blij is dat ik nog het hele jaar blijf. "Because I like playing with you, I really do." Smelt! Uiteindelijk heb ik tot 22.30 uur opgepast en toen zat mijn dag erop :)

Op vrijdag was het Mufti Day op school, wat betekende dat mijn hostson niet in zijn uniform hoefde te komen en dat hij wat geld mee moest nemen voor het goede doel en - veel belangrijker voor hem natuurlijk - voor een muffin. Hij nam zijn special coin mee ("It's the best coin of England", oftewel: een munt van 2 pond) en was helemaal blij. Zijn ochtend kon al helemáál niet meer stuk toen ook nog eens bleek dat mijn hostdad meeging om hem op school af te zetten.

De dagen in nursery waren deze week ook weer erg leuk, al helemaal omdat 2 van de jongens tegen me zeiden dat ze zouden willen dat ik er elke dag ben, zo lief! Ik ben echt plat geknuffeld, haha. Met Toasty Tuesday, een toneelstukje, liedjes zingen, boten maken en spelen met nepinsecten was de tijd zó vol. Ik vind het echt heel leuk om te doen!

Op donderdag heb ik na mijn Engelse les met Roos geluncht bij Morrisons, op vrijdag was de gebruikelijke meet-up bij Starbucks met daarna een lekkere en gezellige lunch bij Baker Street Coffee House en dit weekend ben ik met Roos en Joeske naar Oxford geweest. Echt een hele mooie stad! We zijn naar Christ Church College & Cathedral geweest, we hebben een toren beklommen (de trappen waren supersmal, maar het uitzicht was alle moeite zeker waard!), ik ben naar de Bodleian Library en de Weston Library geweest, we hebben heerlijk gegeten en we zijn naar een pub geweest. Al met al een heel geslaagd weekend na een hele fijne week!

Deze week ga ik ervoor zorgen dat ik op 1 of andere manier weer foto's aan jullie kan laten zien, al zal dat waarschijnlijk niet op mijn blog zijn. Tot volgende week!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Fallon

Je bent super bezig meid! Leuk dat je ook zoveel activiteiten onderneemt in het weekend! Die momentjes met je hostson maken het allemaal zo waard!! Geniet van je mooie avontuur! xx

Maaike

Dat was weer een geslaagde week, leuk om te lezen!

Gert

Druk en goed bezig. Misschien straks een carriereswitch? We blijven je verhalen volgen. Xxx

Jose Menzo

Zo weer een gezellig verhaal. Super druk gehad maar toch gezellig.. Heerlijk om jouw verhaal weer te lezen. xxxxx

Jeannette

Weer een superdrukke, leuke week gehad dus:):)! Leuk om te lezen weer, we kunnen er dan een beetje bij zijn;) tot de volgende blog, liefs xxx

Anny

Wat een drukke week achter de rug maar alles goed verlopen, leuk om je verhaal weer te lezen.
We wachten alweer op de volgende week om te lezen wat er dan weer allemaal is gebeurd.
groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active