gerrianne.reismee.nl

Half-term

Deze week was het half-term, oftewel: vakantie. De dagen zaten bomvol en vlogen daardoor voorbij!

Maandag 13 februari 2017
Als ik mijn hostson naar tenniskamp breng, realiseer ik me dat ik zijn racket thuis heb laten liggen. Wat dom! Gelukkig hebben ze bij de tennisclub reserverackets en dus hoef ik niet heen en weer te rijden, pfieuw! Na 2 uur haal ik mijn hostson weer op, maar eerst spelen we nog een tijdje in de speeltuin. Daar klets ik ook gezellig met een moeder die aan mij vraagt of hij mijn enige kind is. Ahum... Thuis is het tijd om te lunchen en daarna maken we huiswerk en spelen we een hele tijd.

Dinsdag 14 februari 2017
's Ochtends breng ik samen met mijn hostson mijn hostmum naar het station en als ik thuiskom ontdek ik dat ik mijn huissleutel ben vergeten. Zucht, wordt het echt zo'n week waarin ik steeds iets vergeet? Gelukkig komt op dinsdag de schoonmaakploeg, dus nadat mijn hostson en ik 'op avontuur' zijn geweest en wat hebben gespeeld, komen zij met de sleutel. Een vriendje komt 2 uurtjes spelen en na de lunch neem ik mijn hostson mee naar een ander vriendje waar hij tot na het avondeten blijft. Ik blijf ook een uurtje kletsen met Charlene en Lucy, de nannies van de andere 2 jongens. Heel gezellig!

Woensdag 15 februari 2017
In de ochtend gaat mijn hostson met zijn vader mee naar Londen om een kijkje te nemen op zijn kantoor en om wat sightseeing te doen, dus heb ik wat tijd voor mezelf zodra ik klaar ben met de huishoudelijke taken. Voordat ze terugkomen strijk ik nog snel (tenminste, zo snel als dat gaat) het beddengoed en daarna is het alweer tijd voor een nieuw speelafspraakje. Deze keer komt er een vriendje naar ons toe en hij blijft ook eten. Het jongetje zei weinig en giechelde vooral heel veel, maar ze speelden in ieder geval lief samen en het eten viel goed in de smaak!

Donderdag 16 februari 2017
De ochtend begint met wat stress van mijn hostmum omdat ze een dubbele afspraak heeft gemaakt; mijn hostson zou tenniskamp hebben van 10.00 tot 12.00 en een speelafspraakje van 14.00 tot 18.00 (dacht ze), maar nu blijkt dat het speelafspraakje van 10.00 tot 14.00 is. Wat mij betreft geen probleem (ik breng hem gewoon naar een andere plek dan de tennisclub) en mijn hostson vindt het al helemaal niet erg, want hij heeft geen zin in tennis. Opgelost dus! Ik loop met een steppende hostson naar de supermarkt om koekjes te kopen die hij mee kan nemen. Vandaag speelt hij namelijk bij het jongetje dat gisteren bij ons was en aangezien hij koekjes had meegenomen is het wel zo netjes om dat ook terug te doen. Als ik hem heb weggebracht doe ik gauw mijn huishoudelijke taken en daarna heb ik nog wat vrije tijd over. 's Middags maken we samen huiswerk en daarna spelen we met de papieren vliegtuigjes die hij bij zijn vriendje heeft gemaakt. Wat een plezier! 's Avonds spelen we na het eten en douchen nog een Paw Patrol spel en daarna ben ik vrij. Een lekker dagje!

Vrijdag 17 februari 2017
Vandaag kan ik mijn overuren van deze week wat compenseren, want mijn hostson gaat met 2 vriendjes en hun nannies naar Snakes en Ladders (een binnenspeeltuin). Ik werk dus vanaf 07.15 uur tot 10.45 uur en dan ben ik vrij tot hij terugkomt. Om 12.00 uur ben ik met Maxi, Julia, Michelle en Roos bij Frankie's Fish & Chips waar we eten bestellen dat we vervolgens bij Michelle thuis opeten. Mijn eerste fish & chips ooit! Als ik thuis bezig ben mijn foto's op mijn blog te zetten (gaat dat zien), belt Charlene (de nanny met wie mijn hostson mee is) op om te zeggen dat ze eerder thuiskomen. Aiii, gauw eten maken voor mezelf dus, want ineens is hij 45 minuten eerder terug dan gepland! Hij is hartstikke moe na de leuke, drukke dag, dus nadat ik hem gedoucht heb lezen we boekjes totdat zijn ouders thuis zijn in plaats van te spelen. Als hij in bed ligt benadrukken zij nog maar weer eens hoe blij ze met me zijn, echt leuk :)

Zaterdag 18 februari 2017
Ik word wakker van de buurman (correctie: waarschijnlijk de tuinman van de buurman) die aan het grasmaaien. Ja, dat lees je goed: grasmaaien in februari! Ik check een paar keer of het echt geen werkdag is en dan maak ik me klaar. Ik rijd met mijn gezin mee naar het station, want net als ik gaan zij een dagje naar Londen. Ik ga met Reece en Leah naar het Science Museum en het National History Museum. In laatstgenoemde is vooral de entree heel gaaf; achter een dinosaurusskelet kun je via een roltrap omhoog waarbij het lijkt alsof je door een wereldbol heen gaat (kijk vooral naar de foto's, want mijn uitleg is niet je van het zoals je ziet ;)). We gaan nog in een aardbevingsimulator en verder zien we vooral veel skeletten en opgezette dieren. Vervolgens lopen we via Hyde Park naar de McDonald's (want we hebben hongerrr) waar voor de deur een straatartiest uit volle borst en zo vals als een kraai (maar wel heel enthousiast) 3 keer hetzelfde liedje zingt (voor de geïnteresseerden: Dragostea Din Tei van O-Zone, dé zomerhit van 2004) - echt genieten :P Nadat we onze magen hebben gevuld gaan we naar Oxford Street waar we onder andere de Disneywinkel in gaan. Ik voelde me net een klein kind en ik had alles wel willen kopen. Uiteindelijk hebben we in een Wetherspoon pub na een tijdje wachten een tafeltje weten te bemachtigen en daar hebben we gegeten, gekletst (alsof we dat nog niet genoeg hadden gedaan) en daarna gingen we naar huis. Het was supergezellig!

Zondag 19 februari 2017
Vandaag is het tijd om mijn cadeaubon van mijn host family te gebruiken, dus ga ik met Roos naar Boho Tea Room & Coffee Shop voor een afternoon tea. Het is heel lekker (en zoals altijd te veel!). We kletsen bij over wat we dit weekend hebben gedaan en natúúrlijk over Wie Is De Mol en daarna gaan we weer naar huis. Een lekker rustig dagje :)

Er staan een heleboel nieuwe foto's in de albums (Oxford, London en Weybridge), dus neem vooral een kijkje!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Jeannette

Superleuk weer om te lezen wat je allemaal gedaan hebt! Fijn dat alles zo goed gaat en je zoveel plezier hebt:)
Ik zie uit naar je volgende blog, elke keer weer erg leuk om te lezen!:):)
Xxx liefs

Gert

... en weer een volle week erbij. Je hebt het maar druk! Tot de volgende blog maar weer. Xxx

Anny

LEUK OM JE VERHAAL WEER TE LEZEN, HEEFT DE VERGEETACHTIGHEID TE MAKEN DAT JE WAT OUDER WORD OF OMDAT JE ZO DRUK BENT ??. ( GRAPJE ). HET IS IN IEDER GEVAL GOED OM TE LEZEN DAT JE HET VERSCHRIKKELIJK GOED NAAR JE ZIN HEBT.
WE WACHTEN WEER OP JE VOLGENDE VERHAAL. GROETJES VAN ONS.

Jose

Half term voor je hostson, weekend term voor jou.
Lekker leesplezier voor ons. Geniet nog even van de vrijheid en dan weer aan het werk.
Veel plezier verder en we lezen volgend weekend weer wat je zoal uitgespookt hebt.xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active