gerrianne.reismee.nl

Feestweek!

Deze week stond in het teken van feest, want mijn hostson is 6 jaar geworden! Al zegt hij liever dat hij nu bijna 7 is ;)

Maandag 20 februari 2017
Vandaag voelt als 3 dagen in 1, op een positieve manier. Nadat ik klaar ben met mijn taken loop ik naar het centrum om wat bankzaken te regelen. Als ik weer thuis ben ga ik hardlopen en voordat ik mijn hostson ophaal van school, strijk ik nog gauw wat schooluniformen en andere kleren. Parkeren op school is vandaag een drama! Ook al ben ik 25 minuten voordat mijn hostson vrij is op school, toch zijn alle parkeerplekken al bezet. Na 20 minuten rondrijden parkeer ik uiteindelijk langs de weg (wat normaal gesproken niet mag, maar door de drukte nu wel), zodat ik nog op tijd op school ben. Thuis spelen en eten we, maken we huiswerk, doucht hij, spelen we weer, doen we een spelletje en daarna lees ik hem voor totdat zijn ouders thuis zijn.

Dinsdag 21 februari 2017
Eindelijk, na weken van aftellen is het dan zover: mijn hostson is jarig! Mijn cadeau voor hem (een boek: Everything you need to know about dinosaurs, echt iets voor hem) valt goed in de smaak. Mijn hostmum heeft de dag vrij genomen en brengt hem naar school, ook al moet ik ook die kant op om te helpen in nursery. Ik rijd dus achter ze aan, haha. Het is vandaag Toasty Tuesday op school (de kinderen krijgen toast als snack) en in reception zijn ze iets te enthousiast met het toasten, waardoor we allemaal buiten belanden tot het brandalarm is opgehouden en de brandweer is afgebeld. Avonturen! 's Middags help ik mijn hostmum uit de brand (slechte woordkeuze voor deze dag?) door naar de supermarkt te racen, want ze mist een ingrediënt voor het deeg dat ze op dat moment aan het kneden is. 's Avonds eten we zelfgemaakte pizza, erg lekker!

Woensdag 22 februari 2017
Om 07.30 uur sta ik te tafeltennissen met mijn hostson, goedemorgen! Mijn hostmum werkt vanuit huis, omdat er een staking is in het openbaar vervoer in Londen (een wekelijks evenement op het moment). Ze brengt mijn hostdad en hostson weg, waardoor ik eerder kan beginnen met schoonmaken, top! Als ik klaar ben ga ik naar de bibliotheek om lid te worden (helemaal gratis) en 's middags help ik weer in nursery. Het smeltmoment van de week is altijd als de kinderen na hun rustuurtje degenen die nog slapen wakker maken. "Wakey wakey!" Superschattig. Als iedereen wakker is maak ik kuikens van papier en stof met een aantal kinderen. Daarna is het tijd voor mijn hostsons zwemles. Als ik hem uit de klas haal vertelt hij trots dat hij star of the day was èn dat hij een sticker heeft gekregen omdat hij zo snel was met omkleden na gym. Als de zwemles voorbij is, eten we en maken we huiswerk. Daarna is het natúúrlijk weer tijd voor tafeltennis en we maken nog wat papieren vliegtuigjes.

Donderdag 23 februari 2017
Het is opnieuw een volle dag met daarbij ook nog de razende storm Doris (klinkt meer als een oude tante als je het mij vraagt) die dingen omver blaast om het huis. Nadat ik mijn hostson in de stromende regen naar school heb gebracht, ga ik gauw naar huis om de boodschappen in ontvangst te nemen. Ik maak schoon, lees wat en dan ga ik naar mijn Engelse les. Na mijn lunch strijk ik en red ik wat dingen in de tuin en dan is het alweer tijd om mijn hostson op te halen. 's Avonds ga ik naar The Slug & Lettuce met Nadja en Annika, wat erg gezellig is!

Vrijdag 24 februari 2017
Mijn hostdads ouders komen vandaag, dus moet ik het huis zo schoon en netjes mogelijk maken. Ze komen om 14.00 uur, dus om 11.00 uur ga ik langs de talenschool om wat papieren op te halen en dan ga ik door naar Starbucks waar de gebruikelijk meet-up is. Ik blijf nog geen uur, zodat ik nog tijd heb om thuis te lunchen en te strijken. Als ik om 12.40 uur thuiskom, stappen de ouders van mijn hostdad net uit de auto, aiiii... "We're a bit early." Tja, eerst de beste mensen wat verjaardagstaart en een kop thee geven dan maar, want ze hebben net 2,5 uur gereden. Ik heb ze nog niet eerder gezien, maar ze zijn heel erg aardig en hebben een leuk accent ;) Als ze even gaan rusten, strijk ik gauw en stouw ik wat brood naar binnen voordat we samen mijn hostson ophalen van school. Terwijl zij met hem spelen, draai ik gauw een was en dan haalt mijn hostdad zijn ouders op, zodat ik met mijn hostson kan eten en hem kan douchen voordat ze terugkomen. Ergens in de tussentijd had ik nog aardappelpuree moeten maken zodat de rest dat later kan eten, maar dat ben ik glad vergeten, oeps! Gelukkig hebben ze een alternatief, haha.

Zaterdag 25 februari 2017
Vandaag is mijn enige vrije dag deze week en die breng ik door in Walton-on-Thames. Ik ga naar The Heart Shopping Centre en de bibliotheek, drink koffie bij Starbucks en 's avonds ga ik naar de Everyman bioscoop (héle fijne stoelen) voor de film Hidden Figures. Een lekker dagje!

Zondag 26 februari 2017
Voor het verjaardagsfeestje van mijn hostson gaan we naar Esher, waar we de wereld aan ballonnen opblazen, de sporthal omtoveren tot een Olympisch stadion en de eetzaal versieren. Er komen 21 kinderen en een aantal van de ouders blijven ook, dus het is een drukte van jewelste! Ik maak het eten klaar terwijl de kinderen spelletjes doen met de entertainer (ja ja) en ruim daarna de boel op samen met mijn hostmum, hostdad en zijn ouders. Er zijn héél veel ballonnen over, dus gaat mijn hostmum (tot grote schaamte van mijn hostdad) de straat op en zelfs een koffietentje in om ze aan kinderen te geven. Uiteindelijk rijden we alsnog in een auto vol met opgeblazen ballonnen naar huis ;) Maar hé, het was een geslaagd feest!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Leuk geschreven! Ik blijf je, natuurlijk, volgen. Xxx

Jose

Druk, druk, druk. Wat een bezige bij ben je. Dat je iets vergeet (aardappelpuree) mag geen probleem zijn. Fijn om dit alles weer te lezen en zie je snel ( FaceTime).
Tot de volgende blog maar weer.
xxx

Jeannette

Dit was idd echt een drukke "feestweek" daar! Superleuk geschreven, en gelezen met een hele grote glimlach:):)! Fijn dat je alles zo uitgebreid opschrijft voor ons, zie uit naar je volgende blog. Fijne week! Binnenkort maar weer eens babbelen;)
Xxx liefs

Marit

Wat een te gekke week weer! En goed om te lezen dat je het verjaardagsfeest(je) hebt overleefd:-). Moest je nog verkleed (in een kek gympakje of zo;-)) of had alleen de entertainer dat geluk? Haha. Fijne zondagavond en enjoy next week! Xx

Rob

Leuk geschreven Gerr, leuk om te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active