gerrianne.reismee.nl

2 maanden in Engeland!

Ongelofelijk maar waar: ik ben inmiddels al ruim 2 maanden in het land waar ik al jáááren van droomde. En het is misschien nog wel beter dan ik me ooit had kunnen voorstellen!

Maandag 27 februari 2017
Op maandag heb ik altijd wat meer vrije tijd, omdat mijn hostson tot 16.15 uur op school zit. Nadat ik hem heb weggebracht klets ik nog een tijdje met een nanny op de parkeerplaats en daarna ga ik naar huis. Als ik klaar ben met mijn taken ga ik even de stad in om een cadeautje te kopen en verder doe ik thuis lekker rustig aan. Ik maak nog gauw een proefexamen luisteren voor mijn Engelse les en dan is het tijd om weer naar school te gaan. Thuis ga ik weer verder met mijn taken en daarna eten mijn hostson en ik samen, maken we zijn huiswerk en doucht hij. We spelen nog een tijdje totdat mijn hostmum thuis is en dan ben ik vrij. Een lekker relaxt dagje!

Dinsdag 28 februari 2017
Met nursery gaan we naar de main school (waar de kinderen vanaf year 3 zitten), waar een schrijfster van kinderboeken ons voorleest. Aan het eind van de ochtend lees ik ook een boek voor en de kinderen vinden het verhaal geweldig (gelukkig het goede boek uitgekozen dus :P). 's Middags ga ik naar Alina (Oostenrijkse au pair) voor haar verjaardag. Het is erg gezellig en uiteindelijk zetten Maxi en Janine (Duitse au pairs) mij thuis af. Ideaal, want dat scheelt me een half uur lopen :) Het is Pancake Day en mijn hostson speelt en eet daarom bij een klasgenoot. Ik bak dus lekker pannenkoeken voor mezelf en daarna rijd ik naar Walton-on-Thames om hem op te halen. Net als zijn klasgenoot is mijn hostson lekker druk, dus vind ik het niet zo erg dat mijn hostmum het overneemt als we thuiskomen, haha.

Woensdag 1 maart 2017
Mijn hostmum werkt vanaf nu op woensdag thuis, dus zij brengt mijn hostson naar school. Heel fijn, want dan kan ik eerder beginnen met mijn taken! Helaas, te vroeg gejuicht: ze is zijn gymtas vergeten en het is te laat voor haar om nog om te keren, dus moet ik alsnog achter ze aan rijden. Het is heel druk op de weg, maar uiteindelijk kost het me niet meer dan een half uur. Valt dus mee! Gauw weer verder met mijn taken en dan even de stad in. 's Middags ben ik samen met de directrice verantwoordelijk voor nursery, want de juffen hebben allebei afspraken. Het is een drukte van jewelste en heel gezellig! Daarna is het weer tijd voor mijn hostsons zwemles en na de les is hij heel moe. Het is net een aapje zoals hij zich aan me vastklampt. Of met de woorden van Ella (Duitse au pair), die ook in de kleedkamer was: hij was net als Mowgli uit Jungle Book. Thuis is zijn vermoeidheid als sneeuw voor de zon verdwenen, dus na het eten voetballen we. 's Avonds maak ik nog een proefexamen luisteren (0 fout, jeej!) en dan doe ik lekker rustig aan.

Donderdag 2 maart 2017
Het is de dag waarop de boodschappen worden afgeleverd en mijn hostmum wil graag dat ik de koelkast en voorraadkast opruim, want iedere week komt er meer eten bij terwijl er geen plek voor is (we hebben inmiddels 6 zakken chiazaad, iemand interesse?). Daar ben ik zoet mee (en natuurlijk met mijn andere taken) tot ik weg moet voor mijn Engelse les, waar ik aangeef dat ik hierna nog 3 lessen zal volgen en daarna op eigen houtje verder ga. Want die lessen zijn duur! Thuis lunch ik en doe ik wat wasgoed en daarna haal ik mijn hostson op van school. Het is heerlijk weer, dus speelt hij nog een half uur op het schoolplein. Onderweg bedenkt hij een nieuw spel, 'Spot the Mercedes', wat nu al een ritueel is geworden: hij roept iedere keer als hij een Mercedes ziet 'Mercedes' en ik tel het totaal bij elkaar op. Een grote hit moet ik zeggen ;) Thuis voetballen we (want dat hoort nou eenmaal zo) en daar gaan we na het eten en douchen mee verder. Een gezellig dagje!

Vrijdag 3 maart 2017
We spelen weer 'Spot the Mercedes' en we tellen er 27 op weg naar school. Na mijn taken ga ik naar de Starbucks waar 2 nieuwe au pairs aansluiten, Sonia (Spaans) en Perrine (Belgisch). We worden steeds internationaler! We lunchen bij The Elmbridge Arms en zoals gewoonlijk is het gezellig. Ik haal mijn hostson uit school en terwijl hij op het plein speelt, klets ik met Lucy en Charlene (nannies). 's Avonds facetime ik met thuis, want mijn nichtje is vandaag jarig! Daarna zou ik moeten oppassen, maar als ik vraag hoe laat ze weggaan, zeggen ze dat ze thuisblijven. Als ik dat eerder had geweten, had ik met de andere au pairs mee kunnen gaan (ze gingen uit eten), maar nu heb ik een rustig avondje thuis. Ook niet erg.

Zaterdag 4 maart 2017
Ik had plannen gemaakt om met een au pair af te spreken in Londen en met haar naar het Victoria and Albert Museum te gaan, maar door werkzaamheden aan het spoor (waar mijn hostdad me gelukkig de dag ervoor op wees!) zou ik er ruim 2 uur over hebben gedaan om op de plek van bestemming te komen. Die plannen moeten we dus verplaatsen. Omdat Alina, Ella, Julia, Michelle en Roos ook hun plannen moesten annuleren, gaan we samen naar Woking voor een afternoon tea. Ella gaat over 3 weken namelijk al naar huis en ze had nog nooit een afternoon tea gedaan hier. Eerst wandelen we door een bos (een beetje het Engelse equivalent van het 'bos' op Fuerteventura waar ik afgelopen zomer was, al is het niet zó erg), waar we onze eigen crime scene bedenken nadat we eerst een pyjamabroek en daarna een schoen vinden. Het was heel grappig, maar het is een gevalletje 'je had erbij moeten zijn'. Daarna hebben we bij Patisserie Valerie onze afternoon tea gedaan, lekkerrr!

Zometeen ga ik richting Londen (vandaag kost het me slechts iets meer dan een uur om op de plek van bestemming te komen) voor een meet-up met Wies van Travel Active (het Nederlandse au pairbureau) en vanavond ga ik naar The Elmbridge Arms (gewoon hier in Weybridge) voor de verjaardag van Maxi. Weer een vol dagje dus!

Er staan weer nieuwe foto's online in de mappen:
- Weybridge en omgeving
- Woking (check vooral dat bos)

Tot volgende week!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Goed te lezen dat je het naar je zin hebt!

Gert

....vooral dat Engelse 'bos', heel herkenbaar, hahaha. Ga zo door!

Jose

Leuk spelletje " spot the Mercedes" . Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan. Op naar de volgende blog.

Jeannette

Weer leuk om te lezen en fijn dat je daar zo op je plek bent en geniet van alles. :)Veel plezier en succes met alles de komende week! Tot de volgende blog,
Xxx liefs

Jorinde

Wederom leuk om te lezen!!! Geniet lekker van alles!

Esther

Hey Gerrianne, leuk om zo een week met je mee te lezen. Volgens mij heb je je draai aardig gevonden daar! Wat goed. Veel fijne momenten nog :)

Lisanne

Weer een leuk verslag! Succes aankomende week:)

Peter

Leuk verhaal weer! Dan zeggen ze dat wij altijd druk zijn... Wat jij in een week doet, doen wij in een maand ofzo ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active