gerrianne.reismee.nl

Week 10!

Zondag 5 maart 2017
Nadat ik mijn blog heb geüpload ga ik naar Londen voor de meet-up met mijn Nederlandse au pairbureau en andere Travel Active au pairs. In Londen aangekomen eet ik mijn lunch op een bankje naast de Thames in het zonnetje. Als ik aankom op de verzamelplek worden we al gauw verrast door een fikse hagelbui (weg zonnetje), dus gaan we snel naar de pub. Het is een grote groep en ik klets gezellig met een andere 26-jarige au pair (eindelijk ontmoet ik iemand van mijn leeftijd!) en met het meisje met wie ik in eerste instantie op zaterdag had afgesproken (voordat ik wist van de werkzaamheden). Terug in Weybridge ga ik naar The Elmbridge Arms voor Maxi's verjaardag, waar ik de enige Nederlandse ben tussen allemaal Duitstaligen. Kan ik mijn Duits ook nog een beetje bijspijkeren ;) Ik eet mijn eerste Sunday roast, wat lekker!

Maandag 6 maart 2017
Een productief dagje! Ik werk in totaal 9 uur en daarnaast loop ik hard, doe ik mijn belastingaangifte (altijd leuk) en installeer ik mijn Engelse simkaart. Ik ben best tevreden :)

Dinsdag 7 maart 2017
In nursery is Hannah (een gap year student uit Nieuw-Zeeland of Australië) 18 geworden, dus we zingen voor haar en in de pauze is er wat lekkers. Ik speel een spelletje memory met wat kinderen en help hier en daar met wat klusjes. Thuis maak ik een curry (zelfs mijn hostmum vond hem goed gelukt, jeej!), strijk ik wasgoed en wandel ik naar de bibliotheek om een boek in te leveren. Het is heerlijk weer! Dan haal ik mijn hostson van school en we eten, maken zijn huiswerk, hij doucht en daarna neemt mijn hostmum het over en maak ik mijn klussen af.

Woensdag 8 maart 2017
Samen met mijn hostmum heb ik wat dingen gepland voor de paasvakantie (naast alle speelafspraakjes, zwemlessen, tennis- en voetbalkampen) en mijn hostson is zó blij met wat we gaan doen dat hij op weg naar school geen 'Spot the Mercedes' wil spelen, maar wil kletsen over onze plannen, gezellig! Nadat ik klaar ben met schoonmaken loop ik weer naar de bibliotheek en ik haal wat boodschappen. Thuis doe ik Zumba en vouw ik wasgoed en dan is het weer tijd om naar nursery te gaan. We gaan met de kinderen naar de main school om kikkerdril op te halen. Wat vinden ze het leuk! Ik kijk vooral mijn ogen uit, want het is echt een filmset als je de buitenkant van die school ziet; het is precies wat je je voorstelt bij een privéschool. Na schooltijd gaan mijn hostson en ik naar zijn zwemles en thuis doen we zijn huiswerk. We spelen, lezen een boek en nadat zijn ouders hem naar bed hebben gebracht, pas ik op.

Donderdag 9 maart 2017
Ik heb mijn laatste Engelse les (het is toch niet zo'n succes als ik had gehoopt, dus ga ik op eigen houtje verder) en verder ben ik druk met schoonmaken, koken (we eten lekker Nederlands vandaag!) en basketballen met mijn hostson. Hij heeft inmiddels bijna al zijn verjaardagscadeaus uitgepakt - hij kreeg op zijn verjaardagsfeestje 21 cadeaus, dus wordt het uitpakken daarvan verdeeld over een paar weken - en de basketbalset is daar 1 van. Ik word hier nog eens sportief, want inmiddels voetballen, tafeltennissen, hockeyen èn basketballen we dus. Die kinderen wisten wel wat ze hem gaven ;)

Vrijdag 10 maart 2017
Mijn hostson gaat met school naar het London Transport Museum, dus breng ik hem - zoals gewenst - in zijn gymkleren en met zijn Paw Patrol rugzak naar school. Ik maak schoon en doe de was, terwijl ik tussendoor nog mijn hostdad naar het station breng; hij begint vandaag later, omdat hij vannacht tot 04.00 uur heeft doorgewerkt, slik! Bij de Starbucks en de lunch in Morrisons is het zoals altijd gezellig en met 3 au pairs spreek ik af om morgen naar Winchester te gaan. 1 van de au pairs bij de meet-up van zondag had die plaats aangeraden en ik kan hem nu dus al van mijn lijstje gaan afstrepen! Thuis vouw ik was, strijk ik en dan haal ik mijn hostson op, die een geweldige dag heeft gehad. 's Avonds klets ik een hele tijd met mijn hostparents, heel gezellig! Mijn hostdad gaat zijn contacten op zijn werk aanspreken (hij werkt voor de British Council) om te kijken of ik via een andere weg toch Engelse les kan krijgen, want ze willen niet dat ik mijn ambities opgeef. Heel lief! Nadat we ons glas wijn op hebben, gaan zij weg en pas ik op.

Zaterdag 11 maart 2017
Met Maxi, Janine en Roos ga ik met de auto naar Winchester. Onderweg zien we nogal wat weggebruikers vreemd naar onze auto kijken; Maxi heeft namelijk haar eigen auto meegenomen uit Duitsland, dus ze zit aan de 'verkeerde' kant achter het stuur! Tijdens onze roadtrip richting het zuidwesten luisteren we naar Abba, Adele en Ed Sheeran en voor zover we de tekst kennen (toegegeven, ik ben de enige die de teksten niet kent) blèren we lekker mee. Winchester is een heel mooi plaatsje. We gaan naar de Winchester Cathedral, waar Jane Austen begraven ligt, en we bezoeken ook Austens laatste huis. We eten een ijsje, brengen een bliksembezoekje aan Winchester College (je mag er alleen op gezette tijden komen en we werden weggestuurd "To protect the boys", haha) en klimmen naar een mooi uitzicht over het stadje. Terug in Weybridge ga ik met Maxi en Janine naar het paleis waar laatstgenoemde woont (allemachtig, wat een huis!) en als afsluiter eten we met z'n drieën in The Elmbridge Arms. Een geslaagde dag!

Zometeen ga ik met de bus richting Kingston (upon Thames), want hoewel het op dit moment regent, was het deze week echt wel fijn geweest als ik een zomerjas had gehad. Die ga ik dus straks kopen en verder wordt vandaag een lekker rustig dagje :) Tot volgende week!

Er staan nieuwe foto's in:
- Weybridge en omgeving
- Starbucks
- London
- Winchester

Liefs Gerrianne


Reacties

Reacties

Maaike

Dat was weer een leuke week. Shop ze!
Xx

Gert

...wat was dat Nederlandse eten van donderdag? Ben nieuwsgierig...???????? xxx

Annie Oosterveen

Dat was weer een mooi verhaal Gerianne ik lees het met plezier!!

Jose

Moest een schaterlach inhouden voor je verhaal op zaterdag.
Wel leuk dat jullie groep zo goed met elkaar kunt opschieten .
Kijk uit naar je volgende blog.
xxxx

Jeannette

Het was dus weer een hele leuke week! Fijn dat je zo goed overweg kan met je hostparents en dat hij, de hostdad, Engelse les wil regelen omdat hij je ambities dus ook heel belangrijk vindt:)! Super om te lezen dat je zoveel sociale contacten hebt waarmee je regelmatig lekker op stap gaat, dingen bekijkt en lol hebt. Ik hoop dat je een zomerjas hebt kunnen scoren vanmiddag;) .
Fijne week en tot je volgende blog!
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active