gerrianne.reismee.nl

Paasvakantie week 1

Zondag 26 maart 2017
Ik ga met Perrine naar het park, want het is heerlijk weer! Verder doe ik weinig; ik facetime met thuis, kijk een film op Netflix en lees een boek. Een lekker rustig dagje om me op te laden voor de week.

Maandag 27 maart 2017
Het is de eerste dag van de paasvakantie en het is even puzzelen hoe ik mijn taken kan doen terwijl mijn hostson thuis is. Hij wil de hele tijd samen spelen, maar dat lukt helaas niet. Hij wil me graag helpen, heel erg lief! Uiteindelijk hebben we wel tijd om samen in de tuin te voetballen en hij maakt met een klein beetje hulp van mij iets wat hij een 'dinosaurus landschap' noemt. 's Middags heeft hij een kort speelafspraakje bij een vriendje en in die tijd ga ik hardlopen en douchen. Als ik mijn hostson heb opgehaald strijk en kook ik en daarna doen we de gebruikelijke riedel van eten, huiswerk maken, douchen en spelen.

Dinsdag 28 maart 2017
Na wéééken van aftellen, erover praten en voorpret is het vandaag eindelijk zover: we gaan naar Bockett's Farm! Dit is een soort van kinderboerderij gecombineerd met Zippo Zebra en ook buiten hebben ze heel veel speeltuinen. We spelen de hele dag en het is best vermoeiend, maar vooral heel erg gezellig! Thuis vertelt mijn hostson aan zijn vader heel enthousiast wat we allemaal gedaan hebben en dan kakt hij in; wat is hij moe. Ik maak het eten klaar en als dat op is zet ik hem onder de douche, waarna hij weer helemaal wakker is. Tijd om te spelen dus! Als zijn ouders weer thuis zijn en het overnemen, heb ik lekker een avondje voor mezelf. Na zo'n lange werkdag is dat best even fijn. Maar wat hebben we het leuk gehad :)

Woensdag 29 maart 2017
Vandaag lijkt een beetje op maandag en mijn hostson vraagt opnieuw of hij ergens mee kan helpen, want hoe sneller mijn taken klaar zijn, hoe sneller we samen kunnen spelen! We voetballen, basketballen, we spelen een door hem bedacht nieuw balspel, we maken dinosaurussen, kleuren magneten (bedankt Marit!), lopen (ik) en steppen (hij) naar de winkel en koken samen spaghetti voor de lunch. Voor de laatste keer heeft hij op woensdag een zwemles en ze spelen meer dan dat ze echt zwemmen. Wel heel leuk! Thuis eten we gezellig en dan is de dag alweer voorbij.

Donderdag 30 maart 2017
Mijn hostdad en hostson gaan een dagje naar Legoland, dus na mijn taken komt Roos film kijken en lunchen. Tussendoor pak ik de afgeleverde boodschappen uit en als ze weg is houd ik me even bezig met de was. Daarna ga ik naar het park om een boek te lezen, want het is opnieuw ontzettend lekker weer. Thuis maak ik het en klaar en eet ik met mijn hostdad en hostson. Dan vertrekt mijn hostdad, zodat ik mijn hostson kan douchen. We spelen nog een poosje totdat zijn ouders weer thuis zijn. Ze zeggen dat ik toch niet hoef op te passen (was eerst wel de bedoeling), dus om 19.45 uur ben ik vrij!

Vrijdag 31 maart 2017
Als ik het ontbijt heb gedaan, een was heb gedraaid en wat heb schoongemaakt, geven mijn hostparents me onverwachts de rest van de dag vrij om wat tijd voor mezelf te hebben en wat leuks te doen. Ik kan dus alsnog naar Starbucks, waar we maar met z'n vieren zijn. Het is wel gezellig! Ik ga met Roos lunchen bij Morrisons en daar blijven we nog een tijdje hangen. 's Avonds ga ik met mijn hostparents en hostson uit eten bij de tennisclub. Eerst zitten we buiten; omdat er zo af en toe een zonnestraaltje te zien is, wil mijn hostmum dat graag. Het waait alleen best hard en nadat mijn hostdad zegt 'Gerrianne gaat nu in haar blog schrijven dat die Engelsen gek zijn', besluit ook mijn hostmum dat we beter binnen kunnen gaan zitten :P Het is gezellig en 's avonds hoef ik opnieuw niet op te passen.

Zaterdag 1 april 2017
Ik ga met Anna, Ã…sa-Linn en Perrine ein-de-lijk naar Guildford! Er is slecht weer voorspeld, maar uiteindelijk hebben we onze regenjassen en paraplu maar een paar minuten nodig. Wat een geluk! We hebben het supergezellig samen: we gaan naar Guildford Castle, winkelen, lunchen bij Jamie Olivers restaurant 'Jamie's Italian' en 's middags eet ik nog wat Nederlandse poffertjes (ja echt!) terwijl Anna een Duitse bratwurst haalt bij het kraampje ernaast. We wanen ons heel even in ons thuisland ;) Thuis klets ik nog een tijdje met mijn hostparents en dan ga ik naar mijn kamer. Een heerlijke dag!

Zondag 2 april 2017
Wat ik vandaag heb geleerd? In Londen zijn (in ieder geval) 2 straten met dezelfde naam en samen met Ã…sa-Linn en Perrine (en nog een andere au pair) stond ik in de ene straat, terwijl de meet-up van Smartaupairs in de andere straat plaatsvond. We vonden het al een erg chique wijk voor een Costa Coffee :P We besluiten om geen tijd te verspillen aan de Underground (die andere au pair gaat wel naar de meet-up) en gewoon onze eigen meet-up met z'n drietjes te houden in (jawel) een Costa Coffee die we onderweg naar Oxford Street vinden. We hebben opnieuw een heel gezellig dagje samen! 's Avonds rijd ik met mijn hostdad naar de Chelsea Football Club (de enige echte!), waar mijn hostson aankomende week 4 dagen voetbalkamp heeft, zodat ik weet hoe ik het moet vinden.

De foto's van deze week volgen binnenkort. Tot volgende week!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Wat maak je een boel mee in een week, geweldig om te lezen!

Gert

....en dat heet dan 'paasvakantie' .... Wel weer druk en gezellig. Het gaat je goed af en je wordt errug sportief!! Ik kijk uit naar je volgende blogs,

Jeannette

Dat was weer een super drukke, leuke week. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet van elke minuut! Zo te lezen heb je ook al heel veel dingen van je bucketlist bekeken:)
Erg plezierig en gezellig om te lezen. Tot de volgende blog:)
Fijne week xxx

jose

Alles is eigenlijk al gezegd door de personen hierboven.
Nog een paar weken toch die paasvakantie. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
liefs xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active