gerrianne.reismee.nl

Veel gezelligheid

Opnieuw 1,5 week in 1 blog, veel leesplezier!

Vrijdag 21 april 2017
Nadat ik het ontbijt heb gemaakt en mijn hostson naar school heb gebracht, draai ik twee wassen, strijk ik, maak ik de keuken schoon, leeg ik de prullenbakken en maak ik mijn hostsons bed op waarna het tijd is voor huiswerk. Ik ga vervolgens naar Starbucks, wat als een eeuwigheid geleden voelt. We zijn met een gigantische groep! Ik lunch met Malin, Maxi en Perrine bij Morrisons voordat ik thuis weer een was in de droger doe en nog wat huiswerk maak. Ik haal mijn hostson en een vriendje op van school, wat een ontzettend leuk jochie! Ze spelen lief samen terwijl ik het eten klaarmaak en nadat we hebben gegeten en zijn vriendje is opgehaald, maken we nog gauw wat huiswerk en starten we het avondritueel van douchen, een spelletje spelen en voorlezen totdat mijn hostparents thuis zijn. 's Avonds maakte ik ook nog weer wat huiswerk, goed bezig al zeg ik het zelf!

Zaterdag 22 april 2017
Met Anna en Perrine ga ik naar het park voor een hele lange picknick, het is supergezellig! We maken plannen voor de komende weken (we hebben nog heel wat te doen :P) en zingen het liedje van Pippi Langkous, ieder in onze eigen taal (een gevalletje: je had erbij moeten zijn - het was hilarisch). We maken een lange wandeling langs de Wey-rivier naar Addlestone en lopen weer terug naar Weybridge als we honger krijgen. Bij Morrisons willen we macaroni eten, maar dat is uitverkocht, net als de meeste andere gerechten op de menukaart. Uiteindelijk eten we nog steeds heel lekker (ik een zalm met hollandaise saus) en als het restaurant bijna dichtgaat, gaan we opnieuw naar het park. We lachen wat af! Als ik bijna thuis ben, zie ik een vos langs mijn huis lopen. Al de tweede in een paar dagen; de vorige liep in de achtertuin. Het was een topdag :)

Zondag 23 april 2017
Opnieuw een heerlijke dag! Met Anna, Ã…sa-Linn en Perrine ga ik al op tijd naar Wimbledon. Onze hostparents hebben ons Wimbledon Village aangeraden, maar dat is een tikkeltje te duur voor ons au pair budget, haha. Volgens onze hostparents is het andere gedeelte van Wimbledon een soort achterbuurt, maar we komen er later op de dag achter dat het een heel gewone wijk is met heel gewone mensen en winkels/restaurants binnen ons budget :P Goed, na onze lunch in het veel te dure Wimbledon Village lopen we naar de Buddhapadipa Temple via een ontzettend heuvelachtige weg. Goed voor de conditie zullen we maar zeggen! De boeddhistische tempel is ontzettend mooi, vooral van binnen (waar je helaas geen foto's van mag maken). Heel kleurrijk, de muren zijn 1 groot schilderij. We lopen door het parkje bij de tempel en daarna liepen we weer terug via Wimbledon Village naar Starbucks. Hoera, we hebben het normale gedeelte van Wimbledon gevonden! We drinken wat en aan dan nog wat winkels in voordat we bij Five Guys eten en terug naar huis gaan.

Maandag 24 april 2017
Omdat mijn hostdad al vroeg naar het werk is en 1 van de auto's mee heeft, moet ik alles 's ochtends wat sneller doen zodat ik met mijn hostmum en hostson om 07.45 uur kan vertrekken naar het station en daarna naar school. We hebben wat tijd als we op school aankomen, dus zetten we samen de modeldinosaurus weer in elkaar die mijn hostson mee heeft genomen voor het kringgesprek (die had hij namelijk onderweg laten vallen). Thuis doe ik de was en maak ik schoon voordat ik met mijn huiswerk aan de slag ga. Ik haal een boodschap voor mijn hostmum en sport daarna nog even voordat ik mijn hostson weer ophaal. Ik kook en tijdens het eten belt mijn hostmum om te zeggen dat de vader van mijn hostdad in het ziekenhuis ligt en mijn hostdad komt een paar minuten later thuis, pakt zijn koffer in en gaat naar Birmingham waar zijn ouders wonen. Mijn hostson vindt het vooral belangrijk dat opa hem over 2 weken wel gewoon uit school ophaalt zoals gepland, dus hij schrikt er gelukkig niet van. We maken huiswerk, hij doucht en ik lees hem voor totdat mijn hostmum thuiskomt. Ik bied aan om te helpen waar ik kan deze week, omdat mijn hostdad niet weet wanneer hij terug zal komen.

Dinsdag 25 april 2017
's Ochtends in nursery doe ik veel klusjes en ik speel nog even buiten met de kinderen. Op verzoek sorteer ik buiten de bouwblokken en lamineer foto's om erboven te hangen. De juf is er zó blij mee dat ze me een dikke knuffel geeft. Graag gedaan hoor! Thuis doe ik gauw wat wasgoed en maak ik wat huiswerk, waarna ik naar de bibliotheek loop om nog meer huiswerk te maken. Als ik mijn hostson ophaal van school speelt hij nog even op het schoolplein terwijl ik klets met wat nanny's. Als we thuis zijn is het tijd om te eten, zijn huiswerk te maken en te douchen! Ik heb mijn hostdad even aan de telefoon en hij zegt dat het sneeuwt in Birmingham, bizar! Mijn hostmum komt thuis van de sportschool en zegt nog even hoe blij ze is met hoe ik omga met de situatie met mijn hostdads vader. Blijkbaar zijn de Engelsen zó beleefd dat ze niet verder vragen als ze vertelt wat er aan de hand is en dat doe ik wel, dat vindt ze erg fijn.

Woensdag 26 april 2017
's Nachts houdt mijn hostson ons een tijdje wakker (ik hoef er niet uit natuurlijk, maar ik hoor wel alles), dus mijn hostmum en hij slapen wat langer door. Omdat ik wel op de normale tijd met mijn werk begin, kan ik al wat dingen schoonmaken voordat zij beneden zijn. Mijn hostmum brengt mijn hostson ook nog eens naar school (ze werkt thuis), dus ik ben al helemaal klaar met schoonmaken als ze terugkomt. Ik sport nog even en ga dan opnieuw naar de bibliotheek om wat huiswerk te maken. Mijn hostmum en ik lunchen samen en dan is het tijd om naar nursery te gaan. Ik doe weer wat klusjes en dankzij mij weten ze nu dat Rupert the Rabbit een nieuwe naam nodig heeft, want hij is een zij :P (Peter, bedankt voor de kennis ;)). Ik haal mijn hostson eerder uit zijn klas, zodat mijn hostmum met hem naar de dokter kan. Ik maak ondertussen wat huiswerk en kook, maar als ze thuis zijn wil mijn hostson niet eten (hij wil televisie kijken), dus eet ik alleen terwijl hij en mijn hostmum samen in de speelkamer zijn. Hij had een slechte bui, dus zei ze dat ik de rest van de avond ook vrij was, fijn!

Donderdag 27 april 2017
Mijn hostsons humeur is weer opgeklaard, dus op weg naar school is het gezellig. Als ik thuiskom knal ik met het schoonmaken, want Charlene (een nanny die ik ken van school) komt op visite! Ik ben precies klaar als ze aanklopt, pfieuw :) De boodschappen worden afgeleverd terwijl ze er is, dus daar helpt ze me mee. We kletsen en spreken af dat ik volgende week naar haar ga om te lunchen, leuk! Als ze naar huis is ga ik strijken en geef ik de tuinvrouw wat te drinken, waarna ik tijdens mijn lunch het interview met Willem-Alexander kijk (tja, het is toch Koningsdag!). Ik maak nog wat huiswerk voordat ik mijn hostson ophaal. We eten wraps en hij eet er meer dan ik! Ik doe hem in bad en we spelen twee keer een spelletje totdat hij helemaal uit zijn dak gaat omdat mijn hostdad eindelijk weer thuis is :) Het gaat naar omstandigheden goed met zijn vader, gelukkig.

Vrijdag 28 april 2017
Nadat ik mijn hostson naar school heb gebracht, breng ik mijn hostdad naar het station en dan ga ik als de wiedeweerga schoonmaken, strijken, prullenbakken legen en de lunch en het avondeten klaarmaken, voordat ik mijn hostson weer ophaal; hij is al om 12.00 uur vrij! We gaan gauw naar huis, hij kleedt zich om, ik draai een was en we doen zijn huiswerk, voordat we naar Chobham's Adventure Farm rijden waar ook Charlene is met 2 kinderen. We eten onze lunch daar en dan spelen de jongens terwijl wij zitten te kletsen. Mijn hostson en ik gaan wat eerder weg, want hij heeft vanaf nu zwemles op vrijdag en vóór de zwemles gaan we nog even samen zwemmen. Mijn hostdad sms't dat hij komt kijken bij de zwemles en dat we daarna bij de tennisclub kunnen eten, zodat ik niet hoef te koken. Hm, jammer... Dat had ik op verzoek van mijn hostmum 's ochtends al gedaan. Maar goed, dat kunnen ze dan mooi de volgende dag eten! Het zwemmen is erg leuk en het eten lekker. Thuis drinken we samen een glas wijn en we kletsen nog een tijd voordat ze weggaan en ik oppas.

Zaterdag 29 april 2017
De week is voorbij gevlogen en het is alweer weekend! Met Anna en Perrine ga ik naar Londen waar we alles lopend doen. Dat betekent dat we uiteindelijk 16 kilometer lopen, haha. Bij een foodmarket drinken we een lekkere smoothie en daarna lopen we via 1 van de bruggen over de Thames. We gaan naar een gigantische snoepwinkel bij Piccadilly Circus waar alles heel duur is (ook het schepsnoep merkten we bij de kassa) - een grote Milkareep kostte 7 of 8 pond! We lunchen bij Pizza Express en lopen dan naar het ontzettend mooie theater waar Harry Potter and the Cursed Child part 1 and 2 wordt gespeeld. De entree is geweldig! Helaas zijn de kaarten al een jaar ofzo uitverkocht, dus moeten we doorlopen. Anna weet de weg uit haar hoofd en leidt ons naar Oxford Street die we helemaal doorlopen (wat een eind!) naar wat winkels en uiteindelijk gaan we met een McFlurry in Hyde Park zitten. We kletsen een hele tijd (want daar zijn we goed in) en lopen dan het hele eind weer terug naar het Harry Potter theater, want Anna herinnerde zich dat daar schuin achter een winkeltje met Harry Potter spullen zit. Het is een mooi aangekleed pand en boven is een expositie van onder andere de krantenberichten uit de films. 1 van de vloeren is zelfs een Marauder's Map! We eten vlakbij de Thames voordat we naar huis gaan met de trein.

Vandaag is een dag van facetime, huiswerk, blog schrijven en straks naar Starbucks om nog even wat anders te zien dan alleen dit huis ;) Vanavond ga ik met mijn hostparents en hostson uit eten in Weybridge, erg leuk! Ik heb een lang weekend, want morgen is het Bank Holiday, wat een geluk :)

Er staan nieuwe foto's in de albums:
- Weybridge en omgeving
- Wimbledon
- Londen

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Maaike

Wat leuk allemaal weer Ger!
Xxx

Gert

Leuk verhaal weer. Peter zal trots op je konijnenkennis zijn. ???????? Tot de volgende blog.

Jose

Een leuk weekje, met een beetje narigheid. Gelukkig gaat het weer goed met de Opa van je hostson.
Kijk uit naar je volgende blog. xxxx

Martine

Wat een mooie belevenissen weer. Een genot om te lezen. ????

Anny

Leuk om al je belevenissen te lezen en zo mee te maken.
Je schrijft het echt heel leuk op het is een genot om te lezen, we wachten alweer op het volgende blog.
Groetjes van ons.

Jorinde

Wat leuk om weer te lezen, ik kijk er steeds naar uit! Gezellige avond! Groetjes

Jorinde

Wat leuk om weer te lezen! Fijne avond, groetjes

Jeannette

Een geweldige week weer, met vooral ups en erg gezellig om te lezen allemaal:)
Fijn dat het weer beter gaat met de vader van je hostdad. Superleuk blog weer, elke week weer fijn om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. Mooie foto's ook allemaal!:)
Tot je volgende blog xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active