gerrianne.reismee.nl

4 maanden in Engeland!

Maandag 1 mei 2017
Het is vandaag Bank Holiday, dus ik ben lekker vrij! Met Anna, Åsa-Linn, Perrine en Lucia (een nieuwe au pair met wie Anna en ik op zondag koffie hadden gedronken) lunch ik bij Morrisons en vervolgens lopen we naar Walton-on-Thames waar we naar de film Their Finest gaan. Een mooie film! Na afloop lopen we weer naar huis. Het was een gezellige dag!

Dinsdag 2 mei 2017
Ik heb een beroerde nacht gehad door buikgriep en de hele dag heb ik het gevoel dat ik moet overgeven, dus zeg ik nursery af en kruip ik lekker mijn bed in zodra ik mijn hostson naar school heb gebracht. De dinsdag is wat dat betreft de beste om niet fit te zijn, want schoonmaken hoeft toch niet omdat de schoonmaakploeg er is. Ik maak nog wel wat huiswerk en haal dan mijn hostson weer op. We eten en ik lees zijn boek met hem totdat mijn hostmum het overneemt. Tijd om weer naar bed te gaan zodat ik morgenochtend weer fris en fruitig aan de slag kan!

Woensdag 3 mei 2017 (4 maanden hier!)
Ondanks het sms'je dat ik gisteravond naar mijn hostmum heb gestuurd (waarin stond dat ik vandaag gewoon weer aan het werk zou gaan), heeft zij het ontbijt al gemaakt, de was aangezet en de vaatwasser uitgepakt en ze geeft me de ochtend vrij om verder bij te komen. Ik doe wat huiswerk, facetime en slaap (toch niet zo'n gek idee, kom ik achter, want ik ben nog best moe!), waarna ik 's middags was vouw, een berg strijkgoed wegwerk en wat afwas. Ook nu ga ik niet naar nursery, maar ik haal wel gewoon mijn hostson weer op. Terwijl hij en mijn hostmum nieuwe schoenen kopen, maak ik het avondeten klaar en na het eten doe ik mijn avondtaken terwijl zij samen zijn huiswerk doen. Een goede deal! Als mijn hostson in bed ligt, pas ik op.

Donderdag 4 mei 2017
Ik doe al een groot deel van mijn taken voordat ik mijn hostdad naar het station en mijn hostson naar school breng, fijn! Terwijl ik wacht op de boodschappen leer ik voor mijn examen. Uiteindelijk komen de boodschappen niet (mijn hostmum had 18 mei ingevuld voor de bestelling i.p.v. 4 mei, kun je lang wachten :P) en ga ik naar Charlene (nanny) voor een lunch. Als het op is gaan we nog even Weybridge in, want zij moet spullen ophalen voor haar baas en ik moet avondeten halen, want dat zou bij de bestelling hebben gezeten. Als ik thuiskom met mijn hostson is hij in een ongelofelijke kletsbui, gezellig! 's Avonds kijk ik natuurlijk ook nog even naar de Dodenherdenking (bedankt voor de link Rob!).

Vrijdag 5 mei 2017
Mijn hostdad brengt mijn hostson naar school, dus al om 08.30 uur ben ik klaar met mijn taken. Go girl! Mijn hostmum heeft de aflevering van de boodschappen kunnen verzetten naar vandaag, dus die ruim ik op zodra ze er zijn. Ik oefen op mijn recensie van The Great Gatsby voor mijn examen en om 11.00 uur ben ik bij de Starbucks voor de wekelijkse koffiesessie. Ik ga wat eerder naar huis dan gewoonlijk, want ik wil verder leren voor het examen voordat ik mijn hostson ophaal. Op school zie ik Lucy (een nanny) voor het laatst, want degene die zij verving komt terug van zwangerschapsverlof. Ik zeg haar gedag en ga dan naar huis met mijn hostson. Om 17.00 uur zou hij zwemles hebben, maar hij wil niet en mijn hostmum zegt dat hij niet hoeft. Daarna is zijn bui weer helemaal goed gelukkig. We eten, lezen zijn schoolboek, hij doucht, ik draai een was en hij knutselt totdat zijn ouders thuis zijn. 's Avonds ben ik vrij.

Zaterdag 6 mei 2017
De grote dag! De dag waar ik al tijden naar toe werk is daar: ik heb mijn Cambridge Proficiency Examen (C2)! Ik ga al vroeg naar Wimbledon waar ik een druk schema heb: van 09.00 uur tot 10.30 uur leesexamen, van 10.45 uur tot 12.15 uur schrijfexamen, van 12.30 uur tot 13.10 uur luisterexamen en van 16.36 uur tot 16.52 uur (ja, het komt heel precies :P) spreekexamen. Tussendoor ga ik Wimbledon nog in, want zoals je ziet heb ik nogal wat vrije tijd vóór mijn spreekexamen. Na afloop heb ik het gevoel dat ik het niet beter had kunnen doen, dus ik ben tevreden! Nu wachten op de uitslag :) Terug in Weybridge ga ik met Anna eten bij The Elmbridge Arms en het is erg gezellig. Ook lekker na zo'n lange dag!

Zondag 7 mei 2017
Ik ga met Anna en Perrine naar Kingston upon Thames en we hebben een erg gezellige dag. We kijken in wat winkels, eten een héérlijke Belgische wafel bij The Wafflemeister (wat naar ons idee eerder Duits klinkt dan Belgisch) en lunchen bij Zizzi. Oh, en wat ook is gebeurd? Ik heb een tatoeage! Ik ben er echt superblij mee :)

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- Walton-on-Thames
- Weybridge en omgeving
- Starbucks
- Kingston upon Thames

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Je maakt meer mee in 1 week, dan ik in 4 maanden :D
Veel plezier deze week!

Gert

Tot zo!!

jeannette

Ben elke keer verbaasd over wat je allemaal doet en meemaakt in 1 week! Klinkt allemaal superleuk en positief!:) xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active