gerrianne.reismee.nl

Paasvakantie week 3 + mijn eigen vakantie

Een langere blog dan normaal (nog langer?!), want hij beslaat 1,5 week! Bij voorbaat: sorry ;)

Maandag 10 april 2017
Mijn hostson heeft van 10.00 uur tot 14.00 uur een speelafspraakje met een vriendje en Nadja (de au pair van het vriendje) komt ook mee. Het is erg gezellig! De meeste van mijn klussen heb ik al gedaan voordat ze komen, dus als ze weg zijn kan ik met mijn hostson spelen en wat van zijn huiswerk maken met hem. 's Avonds zijn zijn ouders later thuis dan normaal, dus we spelen ook nog wat spelletjes. Het is een lange, maar heel gezellige dag! 's Avonds ga ik zelf weer bezig met de voorbereidingen voor mijn examen.

Dinsdag 11 april 2017
Van 10.00 uur tot 12.00 uur heeft mijn hostson tenniskamp, dus in de 1,5 uur dat ik alleen thuis ben, maak ik gauw wat huiswerk! Als ik hem heb opgehaald en we hebben gegeten, maak ik alvast de curry voor die avond. Dan gaan we naar het Ceramics Café in Hersham, waar mijn hostson precies volgens verwachting de T-Rex uitkiest om te schilderen. Als hij klaar is gaan we nog even naar de speeltuin aan de overkant van de straat. 's Avonds zijn zijn ouders opnieuw later dan normaal, dus spelen we 3 of 4 keer een spelletje Top Trumps. Als ze thuis zijn en het overnemen, ga ik gauw weer verder met mijn huiswerk. De details van het examen zijn bekendgemaakt, dus nu voelt het nog net even wat echter ;)

Woensdag 12 april 2017
Een fijne dag samen, al ben ik wel aan het aftellen richting mijn vakantie :) Mijn hostson heeft opnieuw 2 uur tenniskamp en die tijd gebruik ik voor het eerste gedeelte van mijn huiswerk voor vandaag. 's Middags ga ik met mijn hostson wandelend (hij op zijn step) naar het park. Yes, ik heb hem eindelijk zover! Hij wil normaal gesproken nooit namelijk en nu ineens is het zijn favoriete park, haha. Perrine (andere au pair) kwam ook even langs en dat was heel gezellig. 's Avonds pas ik op en ik maak nog de overgebleven pagina's van mijn huiswerk.

Donderdag 13 april 2017
Om 05.00 uur schreeuwt mijn hostson "ANYONE" en ben ik wakker, jammer ;) Maar hé, het is mijn laatste werkdag van deze week! Mijn hostmum werkt thuis vandaag en haalt nieuwe kleren voor mijn hostson terwijl ik het ontbijt doe, schoonmaak en de boodschappen uitpak. Terwijl ze winkelde heeft ze ook wat voor mij gehaald, en dus komt mijn hostson de keuken binnen: "Happy Easter! Thank you for spending so much time with me!", met een enorm paasei in zijn handen. Heel lief! Vooral wat hij zei, dat paasei was niet eens nodig. Terwijl mijn hostson een speelafspraakje heeft in Walton-on-Thames, strijk ik en daarna heb ik wat vrije tijd. Ik lunch met Perrine bij het Baker Street Coffee House en opnieuw is het supergezellig. Dan haal ik mijn hostson op van zijn speelafspraakje en rijd meteen door naar de volgende: een afspraakje bij het vriendje dat maandag bij ons was. Ik blijf ook en kan zo mooi weer even met Nadja kletsen (en met haar hostparents en hun Australische vrienden, volle bak!). Met z'n viertjes gaan we even naar het park en nadat de jongens hun avondeten op hebben, spelen we met het hele gezin een spelletje tot het voor ons tijd is om naar huis te gaan. Ik zet mijn hostson onder de douche, lees hem voor en breng hem dan gauw naar bed: de oppasavond begint! Toen moest ik zelf ook nog even eten en, je raadt het al, huiswerk maken :)

Vrijdag 14 april - dinsdag 18 april 2017
VAKANTIEEEE! Ik ga met de trein naar York, waar het uiteindelijk beter weer is dan voorspeld. Er is maar 1 dag dat het echt bijna de hele tijd heel hard regent, verder is het fris met een zonnetje. Ik ga naar Clifford's Tower (wat een horrorverhaal kleeft daar aan zeg!), ga met een groep en een gids in 3 uur de stad door, eet en drink een afternoon tea bij het ontzettend populaire Betty's (al doe ik het 's ochtends, maar het smaakt er niet minder om), breng een bezoek aan het York Castle Museum (dat overigens niet over een kasteel gaat en ook nauwelijks over de gevangenissen die vroeger in het gebouw zaten :P), doe The New Walk langs de rivier, woon een Paasdienst bij in de York Minster (indrukwekkend!) en verder doe ik het vooral lekker rustig aan. Echt wel even lekker ook na de lange werkdagen tijdens de Paasvakantie van mijn hostson. Op dinsdag reis ik in 4 uur terug naar Weybridge, waar ik mijn koffer uitpak en me klaarmaak voor een nieuwe werkdag :)

Woensdag 19 april 2017
's Ochtends hoef ik mijn hostson niet naar school te brengen (mijn hostmum werkt vanuit huis vandaag, dus zij doet dat), dus kan ik na het koken van het ontbijt meteen met schoonmaken beginnen. In mijn vakantie hebben ze de kleren in mijn hostsons kast uitgezocht en gewassen, dus er wacht een grote berg strijkgoed op me. Muziek aan en gaan! 's Middags werk ik in nursery, waar ik vooral opruim, schoonmaak en samen met de andere juffen buiten de boel opnieuw inricht, terwijl de kinderen zich verkleden als prinsessen en superhelden. Ondanks dat ik op school ben, haalt mijn hostmum mijn hostson op, dus ik ga direct door naar huis om te koken. Nadat we hebben gegeten, ik hem in bad heb gedaan en we eventjes hebben gespeeld, neemt mijn hostmum het huiswerk voor haar rekening. Heel fijn, want mijn eigen huiswerk wacht ook nog op mij en de hoofdpijn die de hele dag al op de achtergrond speelde, heeft inmiddels de vorm van migraine aangenomen. Ik moet nog wel oppassen 's avonds, maar zodra ze terug zijn ga ik slapen. Morgen weer beter!

Donderdag 20 april 2017
Mijn hostson roept 's nachts op verschillende tijdstippen "ANYONE", omdat hij iets tegen zijn ouders wil zeggen, dus van een goede nachtrust komt het helaas niet echt. Met nog een restantje hoofdpijn sta ik om 06.20 uur op voor de nieuwe werkdag, al is het wel zover weg dat ik gewoon kan werken (en deze belachelijk lange blog kan typen). Sowieso is het ook deze week een kort weekje, dus dat komt wel goed! Als ik mijn hostson naar school wil brengen, merk ik dat zijn schooltas weg is en de aktetas van mijn hostmum er nog staat, oepssss. Ik bel haar en gelukkig is ze nog op het station in Weybridge. We rijden als de wiedeweerga die kant op om de tassen om te ruilen en dan breng ik mijn hostson naar school. Ik maak schoon, ruim de afgeleverde boodschappen op, bereid het avondeten voor en maak alvast een groot gedeelte van mijn huiswerk (nog maar 2 pagina's te gaan vanavond). Zometeen eten, wat was vouwen en dan straks mijn hostson weer van school halen!

Er staan nieuwe foto's in de albums:
- Weybridge en omgeving
- York
- Starbucks

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Qua lengte viel het mee, leest lekker weg!
Mooi te lezen dat je een goede vakantie hebt gehad!

Anny

Zo weer een mooi verhaal en een fijne vakantie gehad zo te lezen. Je bent wel heel erg druk met van alles en nog wat maar toch fijn dat je het zo goed naar de zin hebt.
Het is ook leuk om je te volgen, zo weten we ook gelijk dat het goed met je gaat daar in Engeland.
Jammer dat je het famweekend mis loopt maar dat is nu eenmaal niet anders.
Groetjes van ons en tot de volgende keer.

Maaike

Erg leuk weer Ger!!
Xxx

Gert

...ik dacht even dat je je bezighden in York in 1 dag had gedaan (????????) maar gelukkig heb je die over alle dagen uitgesmeerd. Lekker uitgerust kun je er wee even tegenaan. Nog 2 en een halve week!!! Xxx

Jose

Zo dat viel best mee ( je belachelijk lange blog). Hopelijk ben je in York opgeladen voor weer een week of wat werken. Je hebt het maar druk en dan ook nog de moeder achterna reizen om de tassen om te wisselen :))
Je hostson treft het toch maar met jou.
Kijk uit naar ons verblijf en naar je volgende blog. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active