gerrianne.reismee.nl

Vakantievoorbereidingen (nu al? ja, nu al :P)

Maandag 19 juni 2017
's Ochtends krijg ik - na het wegbrengen van mijn hostson en hostmum en na het doen van mijn taken - de schrik van mijn leven als er ineens een kat uit de woonkamer komt wandelen. Een belangrijk detail in dit verhaal is dat mijn gastgezin geen kat heeft... Na een niet al te stoer gilletje jaag ik de kat het huis uit en kan ik rustig verder met strijken, sporten en in de tuin zitten. Het is 31 graden, dus dat laatste is een must! Uiteindelijk wordt het een lange werkdag, maar mijn hostmum maakt wel een lekker toetje voor mijn hostson en mij, genaamd Eton Mess. Nou, een 'mess' is het zeker, dus maak ik opnieuw de keuken aan kant voordat ik naar mijn kamer ga.

Dinsdag 20 juni 2017
Mijn hostmum werkt onverwachts thuis, dus zij brengt mijn hostson naar school. Zelf rijd ik ook die kant op voor een ochtendje in nursery. Ik zet brillen in elkaar die de kinderen hebben geknipt voor het schoolconcert en ik teken en knip smileys die kinderen krijgen voor goed gedrag. Het is een goed teken dat ze bijna op waren ;) Thuis doe ik mijn taken en vervolgens wandel ik naar het cricketveld waar ik lees en een livestream van Busted volg. Er komt een nieuw concert aan en dankzij Alyssha heb ik een kaartje, jeeeeeeej! Ik haal mijn hostson op, we doen zijn huiswerk en eten samen terwijl mijn hostmum haar werk afrondt en daarna neemt ze het over.

Woensdag 21 juni 2017
Mijn hostmum werkt opnieuw vanuit huis en brengt mijn hostson naar school, maar omdat ze zijn gymtas vergeet vraagt ze of ik alsnog die kant op wil rijden. Ik red het zelfs nog voordat het hek dicht is! Nadat ik klaar ben met schoonmaken ga ik naar het park en voordat ik naar nursery ga, vouw en strijk ik wasgoed. In nursery heb ik 1 op 1 met de kinderen gewerkt en dat was superleuk! Na schooltijd klets ik nog op het plein terwijl mijn hostson speelt en thuis doen we zijn huiswerk en eten we gezellig buiten. 's Avonds leest hij mij voor in plaats van ik hem, zo schattig! Als hij in bed ligt, pas ik op.

Donderdag 22 juni 2017
Ondanks dat ze pas op 1 juli weggaan, wil mijn hostmum dat ik mijn hostsons spullen alvast pak voor de vakantie. Het is een hele speurtocht, dus het neemt nogal wat tijd in beslag, haha. Als ik ook mijn gewone taken klaar heb ga ik naar Morrisons voor een lunch met Anna, Ã…sa-Linn en Perrine; na een paar weken zijn we eindelijk weer een keer met z'n allen! Het is verder ook een gezellig dagje met mijn hostson, heel fijn :)

Vrijdag 23 juni 2017
Het is een lange, maar leuke werkdag! Na alle schoonmaakwerkzaamheden ga ik naar Starbucks waar het heel gezellig is. Op school klets ik met Charlotte (een nanny) terwijl mijn hostson lekker lang kan spelen. We lezen zijn boek (huiswerk) in de auto en dan gaan we naar de tennisclub voor zijn zwemles. Eerst zwemmen we een tijdje samen, zo leuk! Een meisje van school is er ook en ze willen me allebei hun nieuwe trucjes laten zien :) Na de zwemles eten we thuis, ik breng mijn hostson naar bed en doe op verzoek van mijn hostmum de afwas en pak de vaatwasser uit. Dan is het tijd om op te passen!

Zaterdag 24 juni 2017
Ik wandel naar Walton-on-Thames waar ik een lekker rustig dagje heb. Tegen de avond wandel ik terug, want ik ga met Anna en Perrine uit eten bij The Elmbridge Arms om te vieren dat Anna haar Cambridge examen achter de rug heeft. Perrine sluit later aan, maar het is erg gezellig!

Zondag 25 juni 2017
Met Anna en Perrine ga ik naar Kingston upon Thames, want deze keer krijgt Anna een tatoeage. Na dat spektakel sluit Ã…sa-Linn zich ook bij ons aan en we lunchen bij Zizzi. Het is een leuke dag, al zijn we allemaal een beetje moe, haha.

Maandag 26 juni 2017
Mijn hostson maakt mijn hostparents en mij 's nachts 4 keer wakker, dus ik voel me de hele dag een zombie. In combinatie met extra taken van mijn hostmum is dat toch een beetje vervelend :P De bijkeuken ligt vol met bergen wasgoed die opgevouwen en/of gestreken moeten worden, dus daar ben ik even zoet mee, net als met de vaat van het weekend die er nog staat. Aan het eind van de ochtend ga ik wel gezellig naar Charlene waar ik samen met haar en Lucy lunch. Daarna gauw naar de supermarkt om boodschappen te doen en thuis wasgoed uit de droger te halen en op te ruimen. Ik haal mijn hostson op, kook, we eten, doen zijn huiswerk, hij maakt een kaart voor een klasgenoot die vertrekt naar een andere school en hij doucht. Daarna neemt mijn hostmum het over terwijl ik nog verder schoonmaak.

Dinsdag 27 juni 2017
Vandaag is het schoolconcert van mijn hostson (en de rest van de onderbouw), dus mijn hostparents brengen mijn hostson naar school en kijken naar het concert. Zelf ga ik naar nursery en help ik met de voorbereidingen voor de show. Als ik aankom, blijkt dat er ook een kleine rol voor mij is weggelegd, help! Het valt uiteindelijk mee, maar het is toch niet echt iets voor mij om voor zo'n grote groep te staan :P De kinderen doen het allemaal erg leuk! Er is een kleine pauze, waarin we als de wiedeweerga alle nurserykinderen weer omkleden in hun schooluniform en ze krijgen vervolgens op het podium allemaal een certificaat. Er zijn veel huilende ouders (de kinderen van Year 2 gaan volgend schooljaar naar de 'grote school' aan de overkant van de straat), huilende leerkrachten (de directrice verhuist naar Azië, dus we nemen afscheid van haar) en huilende kinderen ("ik wil niet naar de grote school" en "ik wil niet dat Mrs S weggaat). Een emotionele ochtend dus ;) Als ik thuiskom stop ik de derde en vierde was van vandaag in de wasmachine en ik breng mijn hostmum naar het station.

Mijn hostmum laat net weten dat mijn hostson vandaag geen judo heeft, dus het is al bijna tijd om hem op te halen!

Er staan nieuwe foto's in de volgende albums:
- Weybridge en omgeving
- Kingston upon Thames
- Starbucks

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

EIN-DE-LIJK! Maar een heel leuk verhaal over vanochtend !

Jose

Tje wat een lang verhaal. Maar leest lekker weg .
Je hebt weer een geweldige week achter de rug en vandaag was het toppunt.
Kijk uit naar volgende blog.
Liefs xxxx

Jeannette

Leuk verhaal weer! "Gezellige" boel daar bij nursery;)
Ondanks dat het niks voor jou is voor zo'n grote groep, heb je het toch maar mooi gedaan!
Fijne week verder! XXX liefs

Gert

Je krijgt wel erg veel extra taken: kleren voor de vakantie zoeken, vaat van het weekend en de was van een aantal dagen wegwerken. Klopt dat wel met je contract? Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active