gerrianne.reismee.nl

Zomervakantie (week 5 van 9,5)

Maandag 31 juli 2017
Mijn hostdad heeft erg last van zijn rug, dus blijft hij vandaag thuis. Ik breng mijn hostmum naar het station en maak daarna het ontbijt voor de heren klaar. Ik draai, droog en strijk een aantal wassen, pak de tas van mijn hostson in en breng hem dan naar zijn kamp voor vandaag. 's Ochtends heeft mijn hostson tegen zijn moeder gezegd dat hij denkt dat hij misschien wat ballen over de schutting aan beide kanten heeft geschopt en zij vertelde hem dat ik die wel zou ophalen. Ik loop naar de bouwvakkers rechts en vraag of ze de ballen die ze eventueel vinden over de schutting kunnen gooien en ga dan naar de buren links. Gelukkig is er iemand om het hek open te doen en al gauw zie ik tussen de coniferen een bal liggen. Met wat geworstel krijg ik hem te pakken en ik kom niet alleen met een bal rijker, maar ook met wat krassen, vlekken, takjes en blaadjes weer thuis. Als ik mijn hostson heb opgehaald en hij de ballen ziet, zegt hij dat het nog niet alle ballen zijn, maar ik vind het wel goed :P Ik douche hem, maak eten en na het eten ruim ik af en op.

Dinsdag 1 augustus 2017
Mijn hostson is voor een groot gedeelte van de dag bij een vriendje en de schoonmaakploeg komt langs, dus mijn voornaamste taak vandaag is wasgoed. Voordat mijn hostson wordt opgehaald door de moeder van zijn vriendje spelen we buiten een spelletje en we voetballen. Als hij 's middags terugkomt spelen we met zijn treintjes voordat ik kook, we eten en hij doucht. Ook vandaag is mijn hostdad thuis vanwege zijn rug, dus uiteindelijk ben ik iets eerder vrij dan normaal.

Woensdag 2 augustus 2017
Met mijn hostson en zijn vriendje ga ik naar Chobham Adventure Farm waar het zó druk is dat ik alleen een zitplek op de grond kan vinden. Terwijl de jongens spelen lees ik wat en nadat we onze lunch hebben gegeten (ook op de grond) spelen ze nog eventjes, waarna ze eigenlijk wel graag naar huis willen om met mijn hostsons auto's te spelen. Prima! Om 15.00 uur brengen we zijn vriendje naar huis en daarna wil mijn hostmum (die vanuit huis werkt) graag dat ik met mijn hostson zijn slaapkamer en speelkamer opruim. Hij mag daarna televisie kijken terwijl ik strijk. In eerste instantie zou ik om 14.00 uur vrij zijn, maar mijn hostmums telefonische afspraken lopen nogal uit, waardoor ik uiteindelijk tot 18.00 uur werk. Mijn hostson en ik eten nog gezellig samen en nadat ik heb opgeruimd ben ik vrij.

Donderdag 3 augustus 2017 (7 maanden in Engeland!)
De ouders van mijn hostdad komen van vandaag t/m zondag, dus is mijn hostdad vrij. Mijn hostmum wil het huis spik en span hebben voor hun komst, dus nadat ik mijn hostson naar een vriendje heb gebracht houd ik een grote schoonmaak. Tussendoor worden de boodschappen afgeleverd, dus die ruim ik op. Daarna haal ik wat boodschappen (niet alles was besteld) en ik draai 2 wassen. 's Middags haal ik mijn hostson weer op en hij kan niet wachten om zijn opa en oma einnnndelijk weer te zien! We spelen met zijn politie-lego totdat mijn hostdad en zijn ouders er zijn en dan ben ik eventjes vrij. Ik ga gauw even naar de bibliotheek en als ik thuis kom zet ik het eten voor de familie in de oven. Mijn hostdad en zijn ouders gaan mijn hostmum van het station halen en ze gaan even ergens wat drinken zodat ik mijn hostson in alle rust kan douchen. Ze bellen om 19.00 uur dat ze de tijd zijn vergeten (ze zouden tegen 18.30 uur terug zijn) en dat ze er nú aankomen! Zodra ze er zijn douche ik gauw en maak ik me klaar, want om 19.45 uur word ik opgehaald door Åsa-Linn voor het afscheidsfeestje van Alina, Julia en Michelle - 3 van de allereerste au pairs die ik hier leerde kennen. Het is een supergezellige avond met z'n zevenen (Perrine en Lucia zijn er ook) en we lachen ontzettend veel!

Vrijdag 4 augustus 2017
Ik mag vandaag wat later beginnen! Ik pak de vaatwasser uit en help mijn hostmum met het ontbijt. We eten met z'n achten buiten (mijn hostmum en haar zus en zwager, mijn hostdad en zijn ouders, mijn hostson en ik), want het is mooi weer. Na het ontbijt ruim ik af, was ik af en dan begint mijn dagelijkse schoonmaak. Dan ben ik vrij tot 16.30 uur (mijn hostmum en hostdad zijn allebei vrij vandaag) en in die tijd sport ik, ga ik naar het park en drink ik wat met Perrine bij Starbucks (het is tenslotte vrijdag!). Op de terugweg naar huis kom ik mijn hostmum tegen en ik neem haar boodschappen mee naar huis terwijl zij langs hun oude huis gaat om post op te halen. Thuis pak ik de vaatwasser opnieuw uit en in en ik douche mijn hostson (best een opgave als papa, mama, opa en oma in huis zijn :P) en omdat opa vrij moe is, gaan ze niet uit en ben ik dus vrij. Ik ga met Perrine en Solenn eten bij Pizza Express, ook wel eens leuk op de vrijdagavond!

Zaterdag 5 augustus 2017
Overdag doe ik vrij weinig, zodat ik me kan opladen voor een treinreis van 3 uur naar Evesham waar het verlovingsfeest van Charlene plaatsvindt! Ik leer wat nieuwe Engelse woorden en klets wat met vrienden van haar en dan wordt besloten dat we naar een club gaan... Ja pap, iets meer dan 24 uur nadat ik het er met je over had dat ik geen clubtype ben (lees: ik heb er echt een hekel aan) vond ik mezelf in zo'n tent. Gelukkig bleven we maar een uur ofzo en daarna gingen Charlene, haar vriend en ik met de taxi naar het huis van haar ouders, waar we zouden blijven slapen. Klein detail? Mijn tas (en die van hun ook bleek later) stond nog in hun auto. Conclusie? De kleren waarmee ik 3 uur in de trein, nog eens 3,5 uur in een pub en vervolgens 1 uur dansend in een club heb doorgebracht, fungeren ook als pyjama...

Zondag 6 augustus 2017
...en als outfit voor de volgende ochtend. Gelukkig hebben ze wel een nieuwe tandenborstel voor me, dat is tenminste nog iets! Met aangekoekte make-up, een gekreukelde jurk en ongekamd haar sta ik een paar uur later in een stinkende trein-wc (waar de urine tot aan de rand staat - ik overdrijf niet!) mezelf om te kleden. Pfieuw, ik voel me ineens een stuk beter :) Gauw een borstel door mijn haar en wat deodorant (of een heleboel deodorant) en dan weer 3 uur in de trein. In Woking stap ik uit en even later komt daar ook Perrine aan. We lunchen gezellig samen en gaan dan naar de bioscoop om Dunkirk te kijken. We zijn allebei nogal moe, dus na de film gaan we terug naar Weybridge waar ik eindelijk lekker kan douchen ;)

Ik heb maar 1 foto deze week en die staat in de map: Weybridge en omgeving.

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Rob

Wat een avonturen weer! Leest lekker weg :)
Werkse!

Gert

Niets veranderlijker dan een mens. Was denk ik best wel gezellig in de club. Je kleren enzo wel weer terug gekregen??

Jeannette

Een feestelijke week al met al zo. Voor een keertje is zo'n club misschien wel leuk ;), jammer van de kleren zodat je je "viezig" moest voelen tijdens de feestelijkheden. Erg leuk om te lezen weer!
Fijne week en werkze,
Xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active