gerrianne.reismee.nl

Zomervakantie (week 8 van 9,5)

Maandag 21 augustus 2017
Mijn hostfamily is nog op vakantie, maar officieel heb ik geen vrije dag. Ik draai 4 wassen, maak schoon, maak mijn hostsons bed op, maak de tuinset schoon en hang de hoes van de tuinset te drogen. Verder is het een heerlijk luie dag met Netflix, een boek en YouTube. Ik vermaak me best ;)

Dinsdag 22 augustus 2017
De tuinvrouw is al druk aan het werk als ik beneden kom, dus breng ik haar gauw wat te drinken. Als de schoonmaakploeg binnenkomt ben ik net klaar met ontbijten, dus ik ga er vandoor! Ik tank, druk foto's af en struin wat door winkels tot ik zeker weet dat de schoonmakers weg zijn en dan rijd ik naar huis. Ik draai een was, strijk en vouw wasgoed. 's Middags loop ik naar de bibliotheek en 's avonds ga ik op tijd slapen. Zo vroeg zelfs dat ik niet meekrijg dat de familie thuiskomt. Ik vergeet nog bijjjjna de planten buiten water te geven (volgens de weer-app blijft het droog), maar gelukkig bedenk ik dat nog voordat ik ga slapen! En ja, je raadt het al: nog geen half uur later komt het met bakken uit de lucht :P Morgen weer een èchte werkdag.

Woensdag 23 augustus 2017
Net als vorige week zijn mijn hostparents thuis vanwege werkzaamheden op Waterloo Station. Ik maak het ontbijt, pak mijn hostsons tas in voor zijn multi sports camp en maak schoon terwijl mijn hostmum gezellig met me kletst. Zij brengt mijn hostson naar zijn kamp en in die tijd stofzuig ik en ik strijk. Ik draai 3 wassen en doe een handwas voor mijn hostmum. 1 van de auto's is voor een beurt bij Mercedes-Benz World, dus ik breng mijn hostmum daarheen met de andere auto en daarna heb ik wat vrije tijd. Als ze mijn hostson heeft opgehaald kookt mijn hostmum voor hem, dus ik kook alleen voor mezelf. Na het eten was ik af en hang ik wasgoed op en dan ben ik vrij!

Donderdag 24 augustus 2017
Ik maak ontbijt, pak de vaatwasser uit en in, maak schoon terwijl mijn hostmum weer gezelligkomt kletsen, pak mijn hostsons tas in en dan wordt een vriendje van hem gebracht. Ik breng de beide jongens naar multi sports camp en daarna rijd ik door naar de supermarkt om boodschappen te doen. Thuis ga ik verder met schoonmaken, ik draai 2 wassen en doe opnieuw een handwas voor mijn hostmum. Dan ga ik naar mijn oh zo geliefde bibliotheek totdat het tijd is om mijn hostson en zijn vriendje weer op te halen. Ik eet met mijn hostson, ruim af en op, was af en dan ben ik vrij. Als ik uit de douche kom heeft mijn hostmum me toch nog even nodig. Mijn hostson vindt het maar raar, met m'n natte, ongekamde haren, haha. Ik krijg wel een compliment van hem op mijn joggingbroek en trui ("Oooh, it's so soft!"), dus dat maakt het weer goed ;)Als ik hem heb geholpen met tanden poetsen, crèmes smeren en pyjama aandoen zet ik hem voor de televisie en dan begint mijn avond ècht.

Vrijdag 25 augustus 2017
Als ik beneden kom staat er een hele berg afwas van gisteravond, dus daar ben ik even zoet mee. Ook heeft de vaatwasser problemen gehad, dus 1 hele lade aan vaat moet alsnog worden afgewassen. Maar gelukkig hoeven we vandaag nergens heen, dus ik heb er de tijd voor! Ik breng mijn hostdad weg (die er door de werkzaamheden op Waterloo Station 3 uur over doet om op zijn werk te komen), draai 2 wassen, maak ontbijt en was verder af terwijl ik ondertussen mijn hostson help met zijn huiswerk (ja ja, zelfs in de vakantie!). Als hij vervolgens aan het werk gaat met zijn privélerares voor rekenen, maak ik schoon, strijk ik en leeg ik de prullenbakken. Als de lerares weg is, komt een vriendje spelen en mijn hostmum maakt pizza. Ik was af en daarna speel ik Twister met de jongens. Niet mijn favoriete bezigheid vlak na het eten, maar iemand moet het doen :P Als zijn vriendje is opgehaald, ruimen mijn hostson en ik zijn speelkamer op, ik douche hem, maak opnieuw huiswerk met hem en dan kijken we samen Tom & Jerry. 's Avonds eet ik met Sohayla, een Franse au pair en het is erg gezellig!

Zaterdag 26 augustus 2017
Alweer een afscheid! Ik wandel met Perrine naar Walton-on-Thames waar we lunchen bij Wagamama en daarna lopen we weer terug, want Perrine moet voor de hond van haar hostfamily zorgen. Het is de laatste keer dat ik haar zie, dus ik geef haar een afscheidscadeautje. Echt jammer dat er alwéér iemand vertrekt, maar zo gaat het met au pairs. Thuis pak ik mijn koffer in (want ik ga een weekje naar hui-uis!) en ik klets even met mijn hostparents terwijl ik eet, gezellig :)

Ik heb geen nieuwe foto's!

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

Gert

Zo te lezen ben je echt even aan vakantie toe. Wees welkom!!!

Jose

Tja afscheid nemen doet pijn, maar er komen weer nieuwe uitdagingen op je pad.
Eerst gezellig een weekje thuis logeren. Dus geen was draaien, strijken of de afwasmachine in en uitpakken. Lekker niks doen is ons motto komende week.
Tot morgen xxx

Jeannette

Weer een ontzettend drukke week zeg!jammer dat Perine weggaat maar idd zo gaat dat met au pairs. Er komen weer nieuwe mensen en uitdagingen. Fijn dat je even een weekje naar huis komt, kun je lekker uitrusten en iedereen weer even zien. Ik zie je morgen :) xxx liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active