gerrianne.reismee.nl

2 weken thuis en een nieuwe start!

In mijn vorige blog vertelde ik al dat mijn vader, José en Rob mij kwamen ophalen van Schiphol, waarna ik 2 hele leuke weken thuis heb gehad. Ik heb koffie gedronken met Martine en geluncht met Marit, ben uit eten geweest met familie, ging met mijn vader met de vrachtwagen mee, vierde kerst bij mijn vader en José en bij mijn moeder, ik heb oud en nieuw gevierd bij Mark en Maaike en de kids, Manga (de hond van Peter en Marije) kwam logeren, mijn Peter en Marije, en Rob en Lisanne kwamen op visite, ik ging met Lisanne op avontuur naar Duitsland (al was het een stuk minder spectaculair dan we hadden gedacht :P) èn er wachtte mij nog een grote verrassing! Toen ik met mijn vader en José thuiskwam van een avondje spareribs eten, zat de woonkamer vol met familie. Wat bleek? Rob had geregeld dat we met ons gezin Sinterklaas gingen vieren. Wat een superleuke verrassing! Het was een héééle gezellige avond :)

Het was echt heel fijn en leuk om iedereen weer te zien voordat ik begon aan mijn nieuwe avontuur.

Afgelopen donderdag was het zover: mijn vader en José brachten mij naar Schiphol, vanwaar ik naar Glasgow Airport vloog. Daar werd ik opgehaald door Heather, Mathew en Findlay, a.k.a. 3/4 van mijn nieuwe gastgezin! 's Avonds maakte ik ook kennis met Ross, waarmee de familie voor nu compleet is. Eind februari wordt het gezin uitgebreid met een baby, maar voor nu wonen we dus met z'n vijven in een huis op 10 minuten rijden van Ayr en met heel mooi uitzicht over weilanden en heuvels.

Ik ben hier nu 4 dagen en ik heb al een aantal typisch Schotse gerechten achter de kiezen. Ja inderdaad, ook de beroemde (beruchte?) haggis heb ik inmiddels mogen proeven en ik kan je vertellen: het klinkt smeriger dan het is!

Gisteren ben ik zelf op pad geweest met de auto (even wennen weer, dat schakelen :P), nadat Heather en de jongens mij vrijdag al met een rondrit Ayr en omgeving hadden laten zien. Gisteren ben ik naar het Robert Burns Birthplace museum geweest, want Robert Burns (dichter en liedjesschrijver) is de grote trots hier. Een hele gezellige gids vertelde mij van allllles en daarna ben ik nog naar de cottage gereden waar Burns is geboren. Vervolgens ben ik Ayr nog in geweest.

Vandaag heeft Ross me naar het station gebracht, zodat ik met de trein naar Glasgow kon. Het was minder koud dan de -12 die was voorspeld (gelukkig maar), maar het was alsnog goed fris! Ik ben naar George Square geweest en om niet te veel in de kou te lopen, ging ik naar de Gallery of Modern Art. Verder heb ik vooral door de winkelstraten gewandeld en hier en daar koffie gedronken.

Morgen begint het echte werk, al bestaat dat hier niet uit wassen, strijken en schoonmaken, maar echt uit op de jongens passen. Erg leuk!

De foto's staan in:
- Nederland
- Schotland

Liefs Gerrianne

Reacties

Reacties

José

Eindelijk weer een blog van jou.
Hopenlijk krijgen we elke week weer iets te lezen.
Groet José xxx

Jeannette

Fijn om iets te lezen over je over je nieuwe avontuur in Schotland.
Ik hoop dat je een fijne tijd hebt daar, superleuk dat je werk daar wel voornamelijk uit oppassen en zorgen voor de jongetjes bestaat :)
Ik kijk weer uit naar je blogs!
Veel plezier, liefs xxx mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active